Friday, October 26, 2012

110 הרוגים בסוריה; 56 הרוגים במיאנמר (בורמה); 30 הרוגים באפגניסטן; 10 הרוגים בעיראק; 6 הרוגים בסומליה; 5 הרוגים במאלי; 4 הרוגים בפקיסטן; 8 פעילי טרור מוסלמים נהרגו בעזה; 2 חיילי נאט"ו נהרגו באפגניסטן;
==
סוריה – מלחמת אזרחים: מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-25 באוקטובר 2012 על הריגתם של יותר מ-110 בני-אדם ביממה האחרונה בקרבות ובעימותים קטלניים שהיו בכל רחבי סוריה. מקורות נוספים מסרו על הפצצות אוויריות של שכונות אזרחיות, ירי של טנקים לעבר מרכזי הערים, פיצוץ של מוקשים ומטעני חבלה, וכן ירי של צלפים סורים לעבר אזרחים בלתי-מעורבים. הגורמים הלוחמים בסוריה נוטים להסכים להפסקת-אש של ימים אחדים לרגל חג הקורבן.
--
מיאנמר – אלימות אסלאמית: מקורות רשמיים במיאנמר מסרו ב-25 באוקטובר 2012 על הריגתם של 56 בני-אדם ועל פציעתם של כ-200 נוספים בעימותים קטלניים שפרצו בין מוסלמים לבודהיסטים במערב המדינה. מקורות נוספים מסרו כי במהלך העימותים הללו נשרפו לפחות 2,000 בתים. כמו כן נמסר מפי גורמים אחדים במיאנמר על הריגתם של מאות בני-אדם בעימותים הללו מאז תחילת שנת 2012 שפרצו בעקבות אונס קבוצתי של אישה בודהיסטית בידי מוסלמים – כפי שקורה במקומות רבים בעולם באזורים בהם מתגוררים מוסלמים. במיאנמר נמצאים כ-800,000 מוסלמים שהגיעו מבנגלדש והם נחשבים למהגרים בלתי-חוקיים. בעקבות העימותים הקטלניים הללו, כוחות-הביטחון הטילו עוצר על אזורים נרחבים במערב מיאנמר. גורמים ביטחוניים בבנגלדש השכנה מסרו כי כוחות-הביטחון הגבירו את הסיורים הצבאיים גבול המשותף בין שתי המדינות לאור האירועים האחרונים. גורמים מדניים בבנגלדש מסרו כי הם אינם מוכנים לקלוט את הפליטים המוסלמים הנמלטים ממיאנמר.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות רשמיים באפגניסטן מסרו ב-25 באוקטובר 2012 על הריגתם של 25 פעילי טרור מוסלמים ו-5 שוטרים בהיתקלות בין כוחות הביטחון של אפגניסטן לבין פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן.
--
אפגניסטן – נאט"ו – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-25 באוקטובר 2012 על רציחתם של 2 חיילי נאט"ו בידי לובשי מדים אפגאנים המזדהים עם ארגון הטליבאן.
--
פקיסטן – טרור אתני: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-25 באוקטובר 2012 על הריגתם של 4 בני-אדם בסדרה נוספת של עימותים קטלניים שהתרחשו בעיר קראצ'י בין שתי מיליציות מוסלמיות-אתניות הפועלות באזור. מאז תחילת שנת 2012 נהרגו מאות בני-אדם בעימותים הללו. עשרות מסגדים של בני העדות המוסלמיות הלא-סוניות נפגעו בעידודו הנמרץ של ארגון הטליבאן וארגון אל-קאעידה הפועלים באורח חופשי בכל רחבי פקיסטן.
--
עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים עיראק מסרו ב-25 באוקטובר 2012 על הריגתם של 10 בני-אדם נוספים בסדרה של פיגועי טרור קטלניים שהתבצעה שבמהלך היממה הקודמת במקומות אחדים ברחבי עיראק. עד כה נהרגו 15 בני-אדם במהלך היממה הקודמת.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-25 באוקטובר 2012 על הריגתם של 6 בני-אדם מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל לעבר אוטובוס אזרחי בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב" הפועל באזור העיר מוגדישו.
--
מאלי – טרור: מקורות תקשורתיים במאלי מסרו ב-25 באוקטובר 2012 על הריגתם של 5 בני-אדם מאנשי שבטי הטוארג הפועלים בשיתוף פעולה עם ארגון אל-קאעידה. כל החמישה נהרגו כנראה בידי אנשי כוחות-הביטחון של מאלי.
--
ישראל – טרור – עזה: מקורות צבאיים בישראל מסרו ב-25 באוקטובר 2012 על הריגתם של 8 פעילי טרור מוסלמים הפועלים ברצועת-עזה בעקבות ההתקפות האוויריות של צה"ל שבאו בתגובה לירי של כ-80 טילים לעבר ישראל ביומיים האחרונים.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

No comments: