Monday, October 29, 2012

150 הרוגים בסוריה; 7 הרוגים בניגריה; 5 הרוגים בפיליפינים; 5 הרוגים בפקיסטן; 4 פעילי טרור מוסלמים נהרגו בחיסול-ממוקד אמריקאי בתימן; 2 פעילי טרור מוסלמי נהרגו בקניה; שוטר נהרג בטורקיה; טרוריסטים מוסלמים נעצרו באינדונזיה; 9 טילים נורו לעבר ישראל;
==
סוריה – מלחמת אזרחים: מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-28 באוקטובר 2012 על הריגתם של לפחות 150 בני-אדם ביום נוסף של קרבות והפגזות למרות ההודעה על הפסקת-אש לרגל חג הקורבן. בשלושת הימים האחרונות נהרגו יותר מ-500 בני-אדם בהפגזות קשות של הצבא הסורי על שכונות רבות ברחבי סוריה. בין ההרוגים היו גם חיילים רבים שנפגעו בקרבות עם המורדים ובפיגועי טרור של ארגונים אסלאמיים הפועלים בסוריה מאז שהחלה מלחמת-האזרחים במרס 2011.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-28 באוקטובר 2012 על הריגתם של 5 בני-אדם ושל פציעתם של 30 נוספים בפיגוע שהתבצע במסגד מקומי בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן הפועלים בצפון-מערב פקיסטן. כרגיל, הפיגוע התבצע לרגל חג הקורבן.
--
תימן – חיסולים-ממוקדים אמריקאים: מקורות מודיעיניים בתימן מסרו ב-28 באוקטובר 2012 על הריגתם של 4 פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה בחיסול-ממוקד אמריקאי שהתבצע בדרום תימן.
--
קניה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בקניה מסרו ב-28 באוקטובר 2012 על הריגתם של 2 פעילי טרור מוסלמים בפשיטה של הצבא הקנייתי שנערכה בעיר מומבסה. הפשיטה נערכה בשל החשד לשיתוף פעולה עם פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב" הפועל בסומליה. בשנה האחרונה התגברו הידיעות על שיתוף פעולה הדוק בין מוסלמים רדיקליים בקניה לבין פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב". הצבא הקנייתי פועל נגד פעילי טרור מוסלמים גם בתחומה של סומליה כחלק מהסיוע של "האיחוד האפריקאי" לממשלת סומליה במלחמתה נגד ארגון "אל-שבאב". בשנים האחרונות נהרגו עשרות-אלפי בני-אדם במלחמה בסומליה לאור פעילותו הטרוריסטית של ארגון "אל-שבאב".
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-28 באוקטובר 2012 על הריגתם של 7 בני-אדם ועל פציעתם של 100 נוספים מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בכנסייה נוצרית בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון "בוקו חראם". גם הפיגוע הזה נעשה לרגל חג הקורבן המוסלמי. כמעט כל יום ראשון בשבוע נעשה ניסיון פיגוע נגד כנסיות נוצריות הפועלות בניגריה בידי פעילי טרור מוסלמים המתנגדים לנוכחותם של נוצרים על אדמת ניגריה. בשנה האחרונה נהרגו מאות בני-אדם בפיגועים הללו – רובם היו בני-העדה הנוצרית המתגוררת בצפון המדינה.
--
פיליפינים – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בפיליפינים מסרו ב-28 באוקטובר 2012 על הריגתם של 3 חיילים ו-2 פעילי טרור מוסלמים מארגון "אבו סיאף" הפועל בדרום הפיליפינים. ההיתקלות הזו נמשכה לאורך כל היום. מקורות נוספים מסרו כל פציעתם של 10 חיילים נוספים בעקבות ההיתקלות. ממשלת הפיליפינים הודיעה לפני שבוע כי נחתם הסכם עם המורדים המוסלמים על הפסקת-אש. ארגון "אבו סיאף" מזוהה עם ארגון אל-קאעידה. בשנים האחרונות נהרגו בדרום המדינה אלפי בני-אדם בפיגועי טרור אסלאמיים. הצבא הפיליפיני מקבל סיוע נרחב והדוק מארה"ב במלחמה המתנהלת נגד ארגוני טרור מוסלמים הפועלים בדרום המדינה. ארה"ב ביצעה חיסולים-ממוקדים בדרום המדינה נגד פעילי טרור מוסלמים מארגון "אבו סיאף".
--
אינדונזיה – טרור אסלאמי: מקורות רשמיים באינדונזיה מסרו ב-28 באוקטובר 2012 על מעצרם של 11 פעילי טרור מוסלמים שתכננו לבצע פיגוע נגד השגרירות האמריקאית. בשנה אחרונה התגברה הפעילות הטרוריסטית של מוסלמים קיצונים באינדונזיה. הפשיטה הנוכחית של כוחות-הביטחון נערכה בארבע ערים במקביל. קיים חשש רציני באינדונזיה בנוגע לשיתוף פעולה בין גורמי טרור באינדונזיה לבין ארגוני טרור מוסלמים בתאילנד ובפיליפינים. בשנת 2002 נהרגו יותר מ-200 בני-אדם בפיגוע טרור שהתבצע באי באלי. בשנת 2009 נהרגו 7 בני-אדם בפיגוע טרור בג'קרטה. גורמים רדיקליים באינדונזיה מנסים להטיף נגד נוכחותה של העדה הנוצרית במדינה, ובשנה האחרונה היו עימותים קטלניים מאוד נגד בני-העדה הנוצרית המתגוררת באינדונזיה.
--
טורקיה – כורדים: מקורות תקשורתיים בטורקיה מסרו ב-28 באוקטובר 2012 על הריגתו של שוטר טורקי בהיתקלות עם חברי המחתרת הכורדית הפועלת במזרח טורקיה. מאז תחילת השנה נהרגו יותר מ-800 בני-אדם בקרבות ובמבצעים צבאיים בין הצבא הטורקי לחברי המחתרת הכורדית, ה-PKK.
--
ישראל – טרור – עזה: מקורות צבאיים בישראל מסרו ב-28 באוקטובר 2012 על תקיפות אוויריות של צה"ל על יעדי טרור ברצועת-עזה בעקבות ירי של טילים לעבר ישראל. ביממה האחרונה נורו לעבר ישראל 9 טילים.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

No comments: