Thursday, October 25, 2012

142 הרוגים בסוריה; 9 הרוגים באפגניסטן; 5 הרוגים בעיראק; 3 הרוגים בחיסול-ממוקד אמריקאי בפקיסטן; 2 פעילי טרור מוסלמים נהרגו בקווקז; 2 הרוגים בסודאן בהפצצה של מפעל נשק: עיתונאי נרצח בסומליה; טרוריסט מוסלמי חוסל בעזה; 70 טילים נורו לעבר ישראל;
==
סוריה – מלחמת אזרחים: מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-24 באוקטובר 2012 על הריגתם של יותר מ-140 בני-אדם ביום נוסף של קרבות ועימותים קטלניים שהיו בכל רחבי סוריה. במהלך היממה האחרונה התפוצצה מכונית-תופת בדמשק שגרמה להריגתם של לפחות 13 בני-אדם. כמו כן נמסר על הריגתם של 5 בני משפחה אחת בהפצצה של הצבא הסורי במחוז אידליב. במהלך היום היו עשרות אירועי טרור של וחטיפות, רציחות, הטמנת מוקשים, חיסולים וירי של צלפים לעבר אזרחים וכן מעשי אונס רבים של נשים סוריות בידי כל הצדדים הלוחמים. במקומות אחדים נורו טילים ופגזי מרגמה לעבר נקודות צבאיות ושכונות אזרחיות שגרמו לנפגעים רבים בקרב האזרחים.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-24 באוקטובר 2012 על הריגתם של 9 בני-אדם – בהם לפחות 4 ילדים – בפעילות צבאית יזומה שנערכה על-ידי כוחות נאט"ו הפועלים באפגניסטן נגד פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן.
--
פקיסטן – חיסולים-ממוקדים אמריקאים: מקורות מודיעיניים בפקיסטן מסרו ב-24 באוקטובר 2012 על הריגתם של 3 בני-אדם בחיסול-ממוקד אמריקאי שנערך בפקיסטן. מקור נוסף מסר כי ההרוגים כנראה היו אזרחים בלתי מעורבים.
--
עיראק – טרור: מקורות צבאיים בעיראק מסרו ב-24 באוקטובר 2012 על הריגתם של 4 שוטרים וילד אחד בסדרה של פיגועי טרור שהתבצעה במהלך היממה האחרונה בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה. עוד עשרות אירועי טרור התרחשו בעיראק באזורים בהם מתגוררים שיעים.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-24 באוקטובר 2012 על הריגתו של עיתונאי סומלי בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב" הפועלים באזור העיר מוגדישו. מאז תחילת שנת 2012 נהרגו 16 עיתונאים סומלים בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב". במהלך היממה האחרונה נרשמו אירועי טרור אחדים שגרמו לפצועים רבים בכל רחבי סומליה.
--
רוסיה – קווקז: מקורו תקשורתי ברוסיה בשפה האנגלית מסר ב-24 באוקטובר 2012 על הריגתם של 2 פעילי טרור מוסלמים מירי של אנשי כוחות-הביטחון הפועלים בצפון הקווקז.
--
ישראל – טרור –עזה: מקורות תקשורתיים בישראל וברצועת-עזה מסרו ב-24 באוקטובר 2012 על חיסולו של טרוריסט מוסלמי בעזה בפעילות אווירית של צה"ל. עד כה נהרגו 4 פעילי טרור מוסלמים בפעילות של צה"ל. כמו כן נמסר על ירי של כ-70 טילים לעבר ישראל במהלך היממה האחרונה. 2 עובדים מתאילנד נפצע באורח קשה מירי של טיל לעבר ישראל. במקומות אחדים נגרם נזק. מקורות ביטחוניים בישראל מסרו כי התלמידים באזור עוטף-עזה נשארו בבתיהם בהוראת הצבא. מערכת "כיפת-ברזל" יירטה 7 טילים שנורו לעבר אשקלון. בשעות הלילה הוחלט על הפסקת-אש בתיווכה של מצרים.
--
סודאן – הפצצה אווירית: מקורות תקשורתיים בסודאן מסרו ב-24 באוקטובר 2012 על הריגתם של 2 בני-אדם בהפצצה אווירית של מפעל נשק המספק טילים וציוד צבאי אחר לפעילי טרור מוסלמים הפועלים ברצועת-עזה. מקורות מדיניים בסודאן הטילו את האחריות על ישראל. דוברים בסודאן מסרו כי בהפצצה השתתפו לפחות 4 מטוסי קרב. סודאן הודתה שהיא מספקת נשק לארגוני הטרור הפועלים ברצועת-עזה. לסודאן ולאיראן יש הסכמים צבאיים וביטחוניים הדדיים. סביר להניח שמומחים איראנים יגיעו לסודאן כדי לבחון את הנזק שנגרם למפעל ולבדוק היטב את הטענות של הסודאנים בנוגע להפצצה הישראלית שנעשתה כ-1,600 ק"מ מישראל.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

No comments: