Wednesday, October 3, 2012

300 הרוגים בסוריה; 40 סטודנטים נהרגו בניגריה בהתקפת טרור; 22 חיילים נהרגו בסודאן; 12 כורדים נהרגו בטורקיה; 8 הרוגים בפקיסטן; 5 הרוגים בעיראק; 3 פעילי טרור מוסלמים נהרגו בתימן; כוחות צבא של האיחוד האפריקאי השתלטו על העיר קיסמאיו בסומליה;
==
סוריה – מלחמת אזרחים: מקורות באופוזיציה הסורית ומקורות נוספים בלבנון מסרו ב-2 באוקטובר 2012 על הריגתם של 300 בני-אדם בקרבות ובעימותים קטלניים שהיו בכל רחבי סוריה. מקורות בלבנון מסרו על הריגתו של מפקד בכיר בחיזבאללה שפעל למען המשטר הסורי מהיתקלות עם אנשי האופוזיציה הסורית. מקור בסוריה מסר על הריגתם של 6 חיילים סורים במחוז אידליב בהיתקלות עם אנשי האופוזיציה הלוחמת במשטר. כמו כן נמסר על הריגתם של 20 בני-אדם מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל באזור העיר דרעא. מקורות נוספים ציינו על הריגתם של 31,022 בני-אדם מאז שהחלה מלחמת האזרחים בסוריה ב-15 במרס 2012.
--
פקיסטן – טרור אתני: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-2 באוקטובר 2012 על הריגתם של 8 בני-אדם בעימותים קטלניים שפרצו בין מיליציות פוליטיות-אתניות הפועלות באזור העיר קראצ'י. מתחילת שנת 2012 נהרגו מאות רבות של בני-אדם בעימותים הללו.
--
עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-2 באוקטובר 2012 על הריגתם של 5 בני-אדם בפעולות טרור שהתבצעו בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה הפועלים בצפון עיראק.
--
תימן – טרור: מקורות צבאיים בתימן מסרו ב-2 באוקטובר 2012 על הריגתם של 3 פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה בפשיטה צבאית שנערכה על מפעל לייצור פצצות בדרום תימן.
--
קניה – טרור – סומליה: מקורות צבאיים בקניה מסרו ב-2 באוקטובר 2012 על כניסתם של כוחות צבא של האיחוד האפריקאי בראשותה של קניה לאזור עיר-הנמל קיסמאיו שבסומליה שהייתה בשליטת ארגון הטרור המוסלמי "אל-שבאב" הפועל בסומליה. מקורות צבאיים מסרו כי פעילי הטרור נמלטו מהעיר וכי לא היו נפגעים בנפש לכוחות שפעלו באזור. מקור בארגון הטרור "אל-שבאב" מסר כי בפעולה נהרגו עשרות חיילים קנייתים.
--
סודאן – קורדופאן: מקורות בצפון-קורדופאן מסרו ב-2 באוקטובר 2012 על הריגתם של 22 חיילים סודאנים במהלך התקפה שנערכה בין המורדים המקומיים לבין חיילי הצבא הסודאני של ממשלת חרטום.
--
ניגריה – טרור: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-2 באוקטובר 2012 על הריגתם של 40 סטודנטים בהתקפת טרור של פעילי טרור מוסלמים מארגון "בוקו חראם" שפעלו במתחם אוניברסיטאי הנמצא בצפון-מזרח ניגריה.
--
טורקיה – כורדים: מקורות תקשורתיים בטורקיה מסרו ב-2 באוקטובר 2012 על הריגתם של 12 חברי המחתרת הכורדית בהתקפה של הצבא הטורקי שנערכה במזרח המדינה.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

No comments: