Monday, December 10, 2012

100 הרוגים בסוריה; 27 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בסומליה; 7 חיילים נהרגו בתימן מירי של טרוריסטים מוסלמים; 6 הרוגים בלבנון; 4 הרוגים באפגניסטן; 3 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בחיסול-ממוקד אמריקאי בפקיסטן; 3 הרוגים בעיראק; חייל אמריקאי נהרג באפגניסטן;
==
סוריה – מלחמת אזרחים: מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-9 בדצמבר 2012 על הריגתם של כ-100 בני-אדם ביום נוסף של קרבות ועימותים קטלניים שהיו בכל רחבי סוריה בין כוחות-הביטחון הנאמנים למשטר לבין האופוזיציה הלוחמת. מקורות נוספים מסרו על קרבות קשים מאוד באזור העיר חאלב. מקורות רשמיים בסוריה מסרו על הריגתם של 30 מורדים בעיר חאלב במהלך היממה האחרונה. כמו כן נמסר מפי מקור רשמי בסוריה על הריגתם של לפחות 6 מפקדים בכירים של המורדים הפועלים באזור העיר דמשק. לאורך כל היממה האחרונה נמסר על ריכוז ניכר של כוחות-צבא הנאמנים למשטר בין אזור העיר לטקיה לבין העיר חאלב – באזור זה העדה העלווית מנסה לבסס אוטונומיה מנהלית עלווית כדי לנהל את המלחמה נגד המורדים בשאר אזורי סוריה. רוסיה ממשיכה להזרים נשק רב למשטר של בשאר אל-אסד. כנופיות "השביחה" הנאמנות למשטר משתוללות באזור דמשק באמצעות ביזה קשה מאוד ואונס שיטתי של נשים סוניות.
--
לבנון – טרור ואלימות: מקורות תקשורתיים בלבנון מסרו ב-9 בדצמבר 2012 על הריגתם של 6 בני-אדם בקרבות שפרצו בעיר טריפולי בין תומכי אסד לבין מתנגדיו. בשבוע האחרון נהרגו יותר מ-20 בני-אדם בעימותים האלה.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-9 בדצמבר 2012 על הריגתם של 4 בני-אדם מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן.
--
אפגניסטן – נאט"ו – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-9 בדצמבר 2012 על הריגתו של חייל אמריקאי במהלך חילוץ של שבוי אמריקאי הנמצא בידי הטליבאן הפועלים באפגניסטן.
--
פקיסטן – חיסולים-ממוקדים אמריקאים: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-9 בדצמבר 2012 על הריגתם של 3 טרוריסטים מוסלמים בחיסול-ממוקד אמריקאי שנערך בצפון-מערב פקיסטן. דובר נוסף מסר על במהלך החיסול נהרג מפקד בכיר בארגון הטליבאן.
--
עיראק – טרור: מקורות רשמיים בעיראק מסרו ב-9 בדצמבר 2012 על הריגתם של 3 בני-אדם מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון אל-קאעידה הפועלים באזור העיר בגדאד.
--
תימן – טרור: מקורות צבאיים בתימן מסרו ב-9 בדצמבר 2012 על הריגתם של 7 חיילים נוספים בהיתקלות עם טרוריסטים מוסלמים מארגון אל-קאעידה הפועלים בדרום תימן. בדו"ח הקודם נמסר על הריגתו של גנרל בכיר בהיתקלות, אך במהלך היממה האחרונה נודע על הריגתם של 7 חיילים נוספים. עד כה נהרגו בהיתקלות 8 חיילים – וזאת על-פי הדיווח הצבאי בתימן.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה (המקורבים לאיראן) מסרו ב-9 בדצמבר 2012 על הריגתם של 27 טרוריסטים מוסלמים בקרבות שפרצו בין כוחות הממשלה לבין טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" הפועל בדרום סומליה.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

No comments: