Monday, December 24, 2012

250 הרוגים בסוריה; 5 הרוגים בפקיסטן; 5 הרוגים בתימן; 4 טרוריסטים מוסלמים נהרגו באפגניסטן; 4 הרוגים בעיראק מפיצוץ של מטעני-חבלה; 4 הרוגים בניגריה בפיגוע התאבדות; קרבות בסומליה, בסודאן ובלוב;
==
סוריה – מלחמת אזרחים: מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-23 בדצמבר 2012 על הריגתם של יותר מ-250 בני-אדם ביום נוסף של קרבות קשים ועימותים קטלניים שהיו באזור העיר דמשק, אל-חמה, חאלב, חומס ואידליב. מרבית ההרוגים היו בהפצצה אווירית של הצבא הסורי על העיר אל-חמה על אזרחים שעמדו בתור לקניית לחם. מקורות מקומיים בסוריה מסרו כי המשטר העלווי של בשאר אל-אסד שולט רק על רבע משטחה של סוריה. בימים האחרונים מתפתחת מלחמת עדות בסוריה בין נוצרים למוסלמים, בין דרוזים לסונים, ואף בין דרוזים לעדות הנוצריות. המשטר הסורי מבסס אוטונומיה עלווית באזור לטקיה. לאורך כל היממה האחרונה נרשמו מאות אירועים של הפצצות אוויריות, ירי של צלפים, רצח של חיילים שבויים, ביזה קשה ואונס של נשים סוריות בידי כל הארגונים הלוחמים בסוריה. עד כה נהרגו כ-44,000 בני-אדם מאז חודש מרס 2012. כמו כן נמסר על כ-30,000 אזרחים נעדרים לאחר שהם נתפסו בידי שירותי הביטחון הנאמנים למשטר.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות רשמיים באפגניסטן מסרו ב-23 בדצמבר 2012 על הריגתם של 4 טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן בפעילות צבאית יזומה שנערכה על-ידי הצבא האפגני.
--
פקיסטן – טרור אתני: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-23 בדצמבר 2012 על הריגתם של 5 בני-אדם בעימותים קטלניים שפרצו בין שתי מיליציות פוליטיות-אתניות הפועלות באזור העיר קראצ'י. מאז תחילת שנת 2012 נהרגו באזור העיר קראצ'י יותר מ-1,000 בני-אדם בעימותים הללו הנתמכים גם בידי ארגוני טרור אסלאמיים המזדהים עם ארגון הטליבאן וארגון אל-קאעידה.
--
עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-23 בדצמבר 2012 על הריגתם של 4 בני-אדם בשלוה פיצוצים של מטעני-חבלה שהופעלו בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון אל-קאעידה.
--
תימן – טרור: מקורות צבאיים בתימן מסרו ב-23 בדצמבר 2012 על הפצצות שנערכו בידי הצבא התימני על גורמי טרור שבטיים שפעלו נגד מתקן נפט הנמצא במחוז מאריב. כמו כן נמסר כי בהתקפה נהרגו לפחות 5 בני-אדם.לאורך כל השנה האחרונה נערכו עשרות מבצעים צבאיים בכל רחבי תימן בעזרתה של ארה"ב. לאורך כל שנת 2012 חלה ירידה עקבית מספר ההרוגים והפיגועים שביצעו טרוריסטים מוסלמים מארגון אל-קאעידה הפועל בעיקר בדרום תימן.
--
ניגריה – טרור: מקורות תקשורתיים בניגריה ובהודו מסרו ב-23 בדצמבר 2012 על הריגתם של 4 בני-אדם בפיגוע התאבדות שהתבצע בחברה הודית לתקשורת הפועלת בניגריה בעיר קאנו שבצפון המדינה. מאז תחילת שנת 2012 נהרגו מאות בני-אדם בפיגועי טרור שביצעו טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" הפועל בעיקר בצפון ניגריה.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

No comments: