Saturday, December 1, 2012

90 הרוגים בסוריה; 24 טרוריסטים מוסלמים נהרגו באפגניסטן; 12 הרוגים בפקיסטן; 10 הרוגים נוספים בעיראק; 8 כורדים נהרגו בטורקיה; 3 הרוגים בניגריה; 2 הרוגים בלבנון מירי של חיילים סורים;
==
סוריה – מלחמת אזרחים: מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-30 בנובמבר 2012 על הריגתם של יותר מ-90 בני-אדם ביום נוסף של קרבות ועימותים קטלניים שהיו בכל רחבי סוריה. מקורות בלבנון מסרו על הריגתם של 20 לבנונים שהצטרפו למורדים הלוחמים נגד המשטר בעיירות ליד הגבול בין שתי המדינות – עניין הגורם למתח רב בין שתי המדינות. כוחות של אסד נתקלים בקשיים גדולים בכל רחבי סוריה בשמירה על מוסדות השלטון. הצבא הסורי הנאמן למשטר איבד שטחים עצומים במהלך הלחימה של הימים האחרונים. קרבות קשים עדין מתנהלים באזור דמשק כ-5 ק"מ מארמון הנשיאות. המורדים הצליחו להשתלט על בסיסים צבאיים בכל רחבי סוריה. שדה התעופה של דמשק נסגר לפני שלושה ימים בשל הקרבות הקשים. גורמים בעדה העלווית מסרו ב-30 בנובמבר 2012 כי מאז שהחלה מלחמת האזרחים בסוריה נהרגו יותר מ-10,000 חיילים ואנשי כוחות-הביטחון הנאמנים למשטר. הצבא הסורי אינו שולט יותר באזורי הגבול עם עיראק וטורקיה. הכורדים השלימו את שליטתם במזרח סוריה. הארגונים האסלאמיים הפועלים בסוריה נגד המשטר השלימו את שליטתם על כל מחוז אידליב. המשטר הסורי עדיין שולט על חלקים מדמשק ועל מחוז לטקיה – שם מתגוררים רוב בני העדה העלווית.
--
לבנון – סוריה: מקורות תקשורתיים בלבנון מסרו ב-30 בנובמבר 2012 מסרו על הריגתם של 2 לבנונים מירי של חיילים סורים במהלך קרבות שנערכו באזור הגבול בין שתי המדינות.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-30 בנובמבר 2012 על הריגתם של 24 טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן בפעילות צבאית יזומה שנערכה נגד הארגון הפועל במחוזות אחדים ברחבי אפגניסטן.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-30 בנובמבר 2012 על הריגתם של 3 טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן ו-9 אזרחים בעימותים קטלניים שפרצו בעיר קראצ'י בין שתי מליציות מוסלמות חמושות הפועלות בעיר.
--
עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-30 בנובמבר 2012 על הריגתם של 10 בני-אדם נוספים בהתקפה שנערכה יום קודם לכן בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון אל-קאעידה נגד יעדים שיעים ברחבי עיראק. עד כה נהרגו 55 בני-אדם בהתקפות הללו שנמשכו 24 שעות.
--
ניגריה – טרור: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-30 בנובמבר 2012 על הריגתם של 3 בני-אדם מירי של טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון "בוקו חראם". בין ההרוגים היה עובד זר מסין.
--
טורקיה – כורדים: מקורות תקשורתיים בטורקיה מסרו ב-30 בנובמבר 2012 על הריגתם של 8 חברי המחתרת הכורדית בהיתקלות עם כוחות-הביטחון של טורקיה הפועלים במזרח טורקיה. מאז תחילת שנת 2012 נהרגו כ-1,000 בני-אדם בעימותים הללו.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

No comments: