Sunday, December 9, 2012

120 הרוגים בסוריה; 9 הרוגים בפקיסטן; 4 הרוגים באפגניסטן; 4 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בניגריה; 2 חיילים נהרגו בטורקיה; 2 הרוגים בלבנון; קצין בכיר נהרג בתימן מירי של טרוריסטים מוסלמים;
==
סוריה – מלחמת אזרחים: מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-8 בדצמבר 2012 על הריגתם של 120 בני-אדם בקרבות ובעימותים קטלניים שהיו מהלך היממה האחרונה בכל רחבי סוריה. עדיין הצבא הסורי מרכז כוחות ניכרים כדי להגן על הבירה הסורית ועל ארמון הנשיאות. הצבא הסורי מנהל קרב נואש באזורים אחדים בדמשק ובעיר חאלב. ארגון אל-קאעידה משתלט על אזורים נרחבים בסוריה בשיתוף פעולה עם המורדים הלוחמים נגד אסד. הצבא הסורי הנאמן למשטר צובר כוחות חמושים באזור העיר לטקיה שם מרוכזים בני העדה העלווית.
--
לבנון – טרור: מקורות תקשורתיים בלבנון מסרו ב-8 בדצמבר 2012 על הריגתם של 2 בני-אדם ועל פציעתם של 10 נוספים בעימותים קטלניים שפרצו בלבנון בין תומכי אסד לבין מתנגדיו. עד כה נהרגו בשבוע האחרון יותר מ-14 בני-אדם בעימותים הללו.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-8 בדצמבר 2012 על הריגתם של 4 בני-אדם – 2 מתוכם היו מפקדים מקומיים בכירים בארגון הטליבאן הפועל במזרח אפגניסטן.
--
פקיסטן – טרור אתני: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-8 בדצמבר 2012 על הריגתם של 9 בני-אדם בעימותים קטלניים שפרצו בין שתי מליציות אסלאמיות חמושות הפועלות במרכז פקיסטן.
--
תימן – טרור: מקורות צבאיים בתימן מסרו ב-8 בדצמבר 2012 על הריגתו של גנרל בצבא התימני מירי של טרוריסטים מוסלמים מארגון אל-קאעידה הפועלים בדרום תימן.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות רשמיים בניגריה מסרו ב-8 בדצמבר 2012 על הריגתם של 4 טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" פעילות צבאית יזומה שנערכה בצפון ניגריה.
--
טורקיה – כורדים: מקורות תקשורתיים במפרץ מסרו ב-8 בדצמבר 2012 על הריגתם של 2 חיילים טורקים בהיתקלות עם חברי המחתרת הכורדית הפועלת במזרח טורקיה.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

No comments: