Wednesday, December 5, 2012

200 הרוגים בסוריה; 6 טרוריסטים מוסלמים נהרגו באפגניסטן; 6 הרוגים בעיראק; 3 הרוגים בפקיסטן; 2 חיילי נאט"ו נהרגו באפגניסטן; עשרות רבות של הרוגים בניגריה; קרבות בסומליה, בתימן ובמאלי; קרבות רחוב במצרים נגד הנשיא מורסי;
==
סוריה – מלחמת אזרחים: מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-4 בדצמבר 2012 על הריגתם של כ-200 בני-אדם ביום נוסף של קרבות ועימותים קטלניים שהיו בכל רחבי סוריה. מקורות נוספים מסרו על הפצצות מסיביות של הצבא הסורי על אזורים אחדים ליד העיר דמשק. מקורות בלבנון מסרו על הריגתם של 28 תלמידים ומורה בהתקפה של המורדים על בית-ספר באזור דמשק. עיתונאי סורי נהרג מירי של טרוריסטים מוסלמים הפועלים באזור דמשק. עוד נמסר על הריגתם של לפחות 30 חיילים סורים מירי של אנשי האופוזיציה הלוחמת נגד המשטר. המשטר הסורי איבד את השליטה על מרבית העיר דמשק – מרבית העלווים ובני המיעוטים הנאמנים למשטר עוזבים את דמשק. נמשכים מעשי הזוועה בסוריה המתבטאים גם ברצח המוני, בביזה ובאונס של נשים סוריות בידי כל הארגונים הלוחמים.
--
מצרים – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים במצרים מסרו ב-4 בדצמבר 2012 על קרבות רחוב במצרים שגרמו לנשיא מורסי להימלט מארמון הנשיאות בקהיר.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-4 בדצמבר 2012 על הריגתם של לפחות 6 טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן בפעילות צבאית יזומה שנערכה במחוז פריאב.
--
אפגניסטן – נאט"ו – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-4 בדצמבר 2012 על הריגתם של 2 חיילי נאט"ו מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-4 בדצמבר 2012 על הריגתם של 3 בני-אדם בשני פיגועי טרור שהתבצעו בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן. במקרה אחד הופעלה מכונית-תופת בידי מתאבד שפעל בצפון-מערב פקיסטן.
--
עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-4 בדצמבר 2012 על הריגתם של 6 בני-אדם (כולם בני משפחה אחת) מירי של טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן הפועלים במזרח בגדאד.
--
ניגריה – טרור אתני: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-4 בדצמבר 2012 על הריגתם של עשרות רבות של שוטרים ואזרחים בהיתקלויות עם כנופיות חמושות שפעלו באזורים אחדים בצפון ניגריה. כמו כן נסמר כי בשלושת הימים האחרונים התרחשו אירועים אלימים רבים שגרמו להרוגים רבים. מקורות נוספים מסרו על לפחות 70 הרוגים ביומיים האחרונים בעימותים קטלניים שפרצו בין כוחות-הביטחון לבין כנופיות חמושות. עוד נמסר כי הצבא הניגרי מתקשה לשלוט על אירועי הדמים של הימים האחרונים. כמו כן נמסר על קרבות קשים שהיו בסומליה, במאלי ובתימן – אולם לא נסמר על מספרם המדויק של הנפגעים.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

No comments: