Friday, November 22, 2013

100 הרוגים סוריה; 30 הרוגים בעיראק; 26 הרוגים באפגניסטן; 6 הרוגים בפקיסטן; 6 הרוגים בתימן;  5 הרוגים בחיסול-ממוקד אמריקאי בפקיסטן; 2 הרוגים בניגריה; טרוריסט מוסלמי בכיר נהרג במאלי; טרוריסט מוסלמי נהרג בקווקז; הרוג בקשמיר; 12,000 ילדים נהרגו בסוריה מאז שנת 2011; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בלבנון, במצרים, בעיראק, בסוריה, בתימן, בסומליה, בסודאן, בניגריה, בלוב, באפגניסטן ובפקיסטן;
==
סוריה – מלחמת אזרחים; מקורות באופוזיציה הסורית ומקורות נוספים מסרו ב-21 בנובמבר 2013 על הריגתם של כ-100 בני-אדם ביום נוסף של קרבות ועימותים קטלניים שהיו ברוב הערים המרכזיות של סוריה. לאורך כל היממה האחרונה נרשמו פיגועי טרור רבים נגד כוחות-הביטחון של סוריה. מקורות בלבנון מסרו על פיגועי התאבדות נוספים שהתבצעו נגד חיילים סורים הפועלים באזור הרי קלמון הנמצאים ליד הגבול הלבנוני. האזור הזה נכבש בידי הצבא הסורי לאחר קרבות דמים עם כוחות האופוזיציה ונגד טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון אל-קאעידה. לאחר כיבוש האזור הזה, המשטר הסורי הצליח ליצור רצף טריטוריאלי מאזור דמשק ועד להרי העלווים תוך כדי טיהור אתני של כל הסונים המתגוררים באזור. עוד נמסר על הריגתם של 15 פעילי "השביחה" הנאמנים למשטר בקרבות באזור העיר חאלב. מקורות נוספים באופוזיציה הסורית מסרו כי מאז שהחלה מלחמת-האזרחים נהרגו כ-12,000 ילדים.
--
עיראק – טרור:  מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-21 בנובמבר 2013 על הריגתם של 30 בני-אדם בסדרה של פיגועי טרור שהתבצעה במהלך היממה האחרונה בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון אל-קאעידה.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-21 בנובמבר 2013 על הריגתם של 20 טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן בפעילות צבאית יזומה נגד הארגון. כמו כן נמסר על הריגתם של 6 בני-אדם בשני פיגועי טרור שהתבצעו בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן.
--
פקיסטן – חיסולים-ממוקדים אמריקאים: מקורות מודיעיניים בפקיסטן מסרו ב-21 בנובמבר 2013 על הריגתם של 5 טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן בחיסול-ממוקד אמריקאי שנערך בצפון-מערב פקיסטן. כמו כן נסמר על הריגתם של 6 בני-אדם בשלושה פיגועי טרור שהתבצעו בידי טרוריסטים מוסלמים מארגונים שונים. פיגוע אחד התבצע נגד העדה השיעית המתגוררת במחוז קוויטה.
--
תימן – טרור: מקורות רשמיים בתימן מסרו ב-21 בנובמבר 2013 על הריגתם של 3 חיילים ו-3 טרוריסטים מוסלמים מארגון אל-קאעידה בהיתקלות שהייתה בדרום תימן.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-21 בנובמבר 2013 על הריגתם של 2 נוצרים בידי טרוריסטים מוסלמים הפועלים באזור העיר ג'וס. אלפי בני-אדם נהרגו באזור זה בלבד בשנים האחרונות בעימותים קטלניים מאוד בין מוסלמים לנוצרים.
--
מאלי – טרור: מקורות צרפתיים מסרו ב-21 בנובמבר 2013 על הריגתו של טרוריסט מוסלמי בכיר המזוהה עם ארגון אל-קאעידה בפעילות צבאית יזומה של כוחות צבאיים הנמצאים במאלי. הטרוריסט היה אחראי לשורה ארוכה של פיגועי טרור קטלניים בצפון אפריקה.
--
רוסיה – קווקז: מקורות צבאיים בסוריה מסרו ב-21 בנובמבר 2013 על הריגתו של טרוריסט מוסלמי בפעילות צבאית יזומה שנערכה בצפון הקווקז.
--
הודו – קשמיר: מקורות תקשורתיים בהודו מסרו ב-21 בנובמבר 2013 על הריגתו של אדם אחד מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי טרוריסטים מוסלמים הפועלים בחבל קשמיר.
==

מאת: ד"ר יוחאי סלע

No comments: