Friday, November 29, 2013

150 הרוגים בסוריה; 37 הרוגים בניגריה; 10 הרוגים בעיראק; 9 הרוגים באפגניסטן; 5 הרוגים בפקיסטן; 5 חיילים נהרגו בלוב; הרוג בתימן; הרוג במצרים; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו במצרים, בלבנון, בקשמיר, בדארפור, בסוריה, בעיראק, בסומליה, בתימן, באפגניסטן ובפקיסטן;
==
סוריה – מלחמת אזרחים; מקורות באופוזיציה הסורית ומקורות תקשורתיים בלבנון מסרו ב-28 בנובמבר 2013 על הריגתם של יותר מ-150 בני-אדם ביום נוסף של קרבות ועימותים קטלניים שהיו ברוב הערים המרכזיות של סוריה. מקורות מקומיים בסוריה מסרו על הריגתם של כ-80 בני-אדם מירי של טיל סקאד שנורה בידי הצבא הסורי לעבר מרכז העיר אל-ראקה. מקורות נוספים בלבנון מסרו על הריגתם של עשרות רבות של טרוריסטים מוסלמים מארגון חיזבאללה בקרבות קשים שהיו באזור דמשק במהלך השבוע האחרון. במהלך הימים האחרונים הצבא הסורי עורך מבצעים צבאיים רחבי-היקף ועקובים מדם נגד גורמי האופוזיציה הפועלים להפלת המשטר העלווי של בשאר אל-אסד.
--
מצרים – מחאה ואלימות: מקורות תקשורתיים במצרים מסרו ב-28 בנובמבר 2013 על הריגתו של אדם במהלך עימותים בין מפגינים לאנשי כוחות הביטחון שפעלו באזור אוניברסיטת קהיר.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-28 בנובמבר 2013 על הריגתם של 9 בני-אדם בשני פיגועי טרור שהתבצעו בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן.
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-28 בנובמבר 2013 על הריגתם של 5 בני-אדם מירי של טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון הטליבאן הפועל בפקיסטן.
--
עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים עיראק מסרו ב-28 בנובמבר 2013 על הריגתם של לפחות 10 בני-אדם בסדרה ארוכה של פיגועי טרור שהתבצעה בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון אל-קאעידה הפועלים בכל רחבי עיראק.
--
תימן – טרור: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-28 בנובמבר 2013 על הריגתו של אדם אחד בקרבות שפרצו בין טרוריסטים מוסלמים סונים לטרוריסטים מוסלמים שיעים הפועלים בצפון תימן. במהלך השבועות האחרונים נהרגו עשרות בני-אדם בקרבות הללו.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-28 בנובמבר 2013 על הריגתם של 37 בני-אדם בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים על כפר נוצרי הנמצא בצפון ניגריה. מאז תחילת שנת 2013 נהרגו בניגריה מאות נוצרים בהתקפות של טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" או בידי מיליציות מוסלמיות חמושות המזדהות עם המטרות של הארגון.
--
לוב – טרור: מקורות תקשורתיים לוב מסרו ב-28 בנובמבר 2013 על הריגתם של לפחות 5 חיילים מירי של טרוריסטים מוסלמים הפועלים באזור העיר בנגאזי. גורמים ביטחוניים בלוב הזהירו מערעור הביטחון הציבורי לאור פעילותם הטרוריסטים של ארגונים אסלאמיים המבצעים פיגועים על בסיס יומי בערים המרכזיות של לוב.
==

מאת: ד"ר יוחאי סלע

No comments: