Monday, November 11, 2013

50 הרוגים בסוריה; 40 הרוגים בניגריה; 30 הרוגים באפגניסטן; 11 טרוריסטים מוסלמים ו- 2 חיילים נהרגו במצרים; 10 הרוגים בפקיסטן; 5 הרוגים בעיראק; 3 הרוגים בסומליה; 2 הרוגים בתימן; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בקווקז, בלוב, במצרים, בלבנון, בסוריה, בעיראק, בתימן, בסומליה, באפגניסטן ובפקיסטן;
==
סוריה – מלחמת אזרחים; מקורות באופוזיציה הסורית ומקורות נוספים מסרו ב-10 בנובמבר 2013 על הריגתם של כ-50 בני-אדם ביום נוסף של קרבות ועימותים קטלניים שהיו ברוב הערים המרכזיות של סוריה. מקורות נוספים בסוריה מסרו על הריגתם של 10 טרוריסטים מוסלמים בידי כוחות-הביטחון הנאמנים למשטר. כמו כן נמסר על עשרות הרוגים הפצצות אוויריות של הצבא הסורי על ערים מרכזיות הנמצאות בשליטה חלקית של המורדים ואנשי הארגונים המזוהים עם ארגון אל-קאעידה. מקורות תקשורתיים בנוספים מסרו על הריגתם של עשרות תלמידים בהפצצות אוויריות סיוע של בפצצות האסורות לשימוש על-פי אמנות בינלאומיות. מקורות רשמיים בסוריה מסרו על הוצאתו-להורג של חבר-פרלמנט שהיה נציג דיר אל-זור בידי טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון אל-קאעידה.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-10 בנובמבר 2013 על הריגתם של 30 טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן בפעילות צבאית יזומה שנערכה נגד הארגון הפועל במחוזות אחדים ברחבי אפגניסטן. גורמים מקומיים באפגניסטן הביעו חשש גדול לנוכח מספר הנפגעים מקרב אנשי כוחות-הביטחון של אפגניסטן במהלך החודשים האחרונים – חשש זה נובע בשל הסברה שהצבא האפגאני אינו עומד בלחץ שמופעל עליו מצד ארגון הטליבאן, וכי הצבא האפגאני עלול להתפרק לחלוטין זמן קצר לאחר יציאת כוחות נאט"ו מהמדינה.
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-10 בנובמבר 2013 על הריגתם של 10 בני-אדם בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן על שיירה של נאט"ו, וכן בהתקפות טרור רבות שנעשו בידי ארגוני טרור שונים הפועלים באזור העיר קראצ'י.
--
עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-10 בנובמבר 2013 על הריגתם של 5 בני-אדם בפיגוע התאבדות שהתבצע בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון אל-קאעידה.
--
תימן – טרור: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-10 בנובמבר 2013 על הריגתם של 2 טרוריסטים מוסלמים מארגון אל-קאעידה בהיתקלות עם טרוריסטים מוסלמים שיעים הפועלים בצפון תימן.
--
סומליה – טרור: מקורות רשמיים בסומליה מסרו ב-10 בנובמבר 2013 על הריגתם של 3 בני-אדם בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" שערכו התקפה של בית-כלא הנמצא בצפון סומליה.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים ורשמיים בניגריה מסרו ב-10 בנובמבר 2013 על הריגתם של כ-40 בני-אדם בהתקפות של טרוריסטים מוסלמים על תושבים מקומיים בצפון ניגריה. כמו כן נסמר על הריגתם של לפחות 7 טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" בהיתקלות עם כוחות-הביטחון של ניגריה.
--
מצרים – טרור: מקורות רשמיים במצרים מסרו ב-10 בנובמבר 2013 על הריגתם של 11 טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון אל-קאעידה בפעילות צבאית יזומה שנערכה בצפון סיני. במהלך הפעולה נעצרו חשודים רבים, וכן נתפסו כלי נשק ואמצעי לחימה מגוונים. כמו כן נמסר על הריגתם של 2 חיילים מירי של טרוריסטים מוסלמים שפעלו באזור העיר איסמעילייה.
==

מאת: ד"ר יוחאי סלע

No comments: