Wednesday, September 17, 2014

100 הרוגים בסוריה; 90 הרוגים בעיראק; 52 טרוריסטים מוסלמים נהרגו באפגניסטן; 30 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בפקיסטן; 25 הרוגים בתימן; 20 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בלבנון; 19 הרוגים בלוב; 6 שוטרים נהרגו במצרים; 3 אזרחים ו-3 חיילי נאט"ו נהרגו באפגניסטן; הרוג בקשמיר; 1,000 טורקים הצטרפו לארגון "המדינה האסלאמית"; הכוחות הכורדיים נערכים לכיבושה של מוסול; טורקיה תשמח לקלוט את אנשי "האחים המוסלמים" שגורשו מקטאר; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בלוב, במצרים, בלבנון, בסודאן, בניגריה, במאלי, בתימן, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן;
==
סוריה – מלחמת אזרחים; מקורות תקשורתיים ערביים מסרו ב-16 בספטמבר 2014 על הריגתם של יותר מ-100 בני-אדם בסדרה ארוכה מאוד של קרבות ועימותים קטלניים שהיו בכל רחבי סוריה. מקורות נוספים מסרו כי בין ההרוגים היו 52 אזרחים שנפגעו במהלך קרבות יזומים של המחתרת הכורדית – ה-PKK הפועלת בצפון-מזרח המדינה. עוד נמסר על הפלתו של מטוס קרב סורי בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית".
--
עיראק – מלחמת אזרחים:  מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-16 בספטמבר 2014 על הריגתם של כ-90 בני-אדם בסדרה של פיגועי טרור שקטלניים ובקרבות בין הצבא העיראקי לבין טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון "המדינה האסלאמית". מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו שהכוחות הכורדיים מתוכננים לכיבושה של העיר מוסול מידי ארגון "המדינה האסלאמית". גורמים צבאיים מסרו שכיבושה של העיר עלול לקחת זמן רב. עוד נמסר על הקמתה של מיליציה סונית חמושה שתפעל נגד ארגון "המדינה האסלאמית" בצפון עיראק.
--
מצרים – טרור: מקורות רשמיים במצרים מסרו ב-16 בספטמבר 2014 על הריגתם של 6 שוטרים מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי טרוריסטים מוסלמים מהג'יהאד העולמי הפועלים בצפון סיני.
--
לבנון – טרור: מקורות צבאיים רשמיים בלבנון מסרו ב-16 בספטמבר 2014 על הריגתם של יותר מ-20 טרוריסטים מוסלמים מארגון ג'בהאת אל-נוסרה בקרבות עם הצבא הלבנוני, וזאת בעקבות ניסיונותיהם של חברי הארגון לחדור ללבנון לאחר קרבות קשים עם הצבא הסורי הפועל באזור הגבול עם לבנון.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-16 בספטמבר 2014 על הריגתם של 52 טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן בפעילות צבאית יזומה שנערכה במהלך היממה האחרונה. כמו כן נמסר על הריגתם של 6 בני-אדם נוספים בפיגוע התאבדות שהתבצע בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן  – 3 מההרוגים היו חיילי נאט"ו.
--
פקיסטן – טרור: מקורות צבאיים רשמיים בפקיסטן מסרו ב-16 בספטמבר 2014 על הריגתם של 30 טרוריסטים מוסלמים בהתקפה אווירית שנערכה בצפון-מערב פקיסטן. מקורות נוספים מסרו גם על פעולה קרקעית שנערכה במקום נגד טרוריסטים מוסלמים מארגונים שונים הפועלים באזור כולו.
--
תימן – טרור: מקורות צבאיים בתימן מסרו ב-16 בספטמבר 2014 על הריגתם של 25 בני-אדם בקרבות קשים בין כוחות-הביטחון של תימן לבין טרוריסטים מוסלמים שיעים הפועלים בצפון תימן.
--
לוב – טרור: מקורות תקשורתיים רשמיים בלוב מסרו ב-16 בספטמבר 2014 על הריגתם של 19 בני-אדם בקרבות שהיו באזור העיר בנגאזי בין כוחות-הביטחון לבין טרוריסטים מוסלמים הפועלים באזור כולו. מקורות באו"ם מסרו על עשרות-אלפי אזרחים לובים שנאלצו לעזוב את בתיהם בערים המרכזיות בשל הקרבות בין הפלגים השונים הפועלים במדינה.
--
הודו – טרור אסלאמי – קשמיר: מקורות צבאיים בהודו מסרו ב-16 בספטמבר 2014 על הריגתו של אדם אחד ועל פציעתם של 3 חיילים מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי טרוריסטים מוסלמים הפועלים באזור חבל קשמיר.
--
טורקיה – טרור: מקורות תקשורתיים בינלאומיים מסרו ב-16 בספטמבר 2014 על יותר מ-1,000 טורקים שהצטרפו לארגון טרור "המדינה האסלאמית" הפועל בסוריה ובעיראק. טורקיה מעודדת זרים להצטרף לארגון "המדינה האסלאמית" כחלק מהמדיניות שלה לטפח את האסלאם הרדיקאלי הפועל ברחבי העולם. כמו כן נמסר שטורקיה תקבל השמחה את אנשי "האחים המוסלמים" שגורשו מקטאר בשל הלחץ המצרי.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: