Tuesday, September 16, 2014

60 הרוגים בסוריה; 50 הרוגים בעיראק; 25 הרוגים באפגניסטן; 20 הרוגים בניגריה; 7 הרוגים בפקיסטן; חייל או"ם נהרג במאלי; 300 אנשי או"ם עברו מסוריה לישראל;  96 חיילים ואנשי מיליציה נהרגו בתימן; 70 הרוגים בלוב בעיר טריפולי; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בסומליה, בלוב, בסודאן, בניגריה, בתימן, במאלי, בפיליפינים, בסוריה, בעיראק, במצרים, באפגניסטן ובפקיסטן;
==
סוריה – מלחמת אזרחים; מקורות תקשורתיים ערביים מסרו ב-15 בספטמבר 2014 על הריגתם של יותר מ-60 בני-אדם בסדרה של קרבות שהיו בין כוחות-הביטחון של סוריה לבין טרוריסטים מוסלמים מארגונים שונים. מקורות המקורבים למשטר הסורי מסרו כי בין ההרוגים היו לפחות 20 אזרחים שנפגעו בפעולות טרוריסטים מוסלמים הפועלים בצפון סוריה. מקורות בצרפת מסרו שהצבא הצרפתי החל בטיסות ריגול בסוריה לקראת התקפה נגד ארגון "המדינה האסלאמית". בישראל נמסר על מאות אנשי או"ם שעברו לישראל בעקבות הקרבות הנערכים באזור קוניטרה.
--
עיראק – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמיים בעיראק מסרו ב-15 בספטמבר 2014 על הריגתם של יותר מ-50 בני-אדם (כנראה כולם אזרחים) בהפצצות אוויריות של הצבא העיראקי שנערכו בצפון עיראק. ארה"ב החלה לתקוף מטרות של ארגון "המדינה האסלאמית" הפועלים דרומית לעיר בגדאד.
--
תימן – מלחמת אזרחים: מקורות צבאיים בתימן מסרו ב-15 בספטמבר 2014 על הריגתם של 96 חיילים ואנשי מיליציה פרו-ממשלתית בקרבות שנערכו בשבועות האחרונים נגד טרוריסטים מוסלמים שיעים הפועלים בצפון תימן.
--
לוב – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים בלוב מסרו ב-15 בספטמבר 2014 על הריגתם של יותר מ-70 בני-אדם במהלך המצור שהטילו ארגוני טרור אסלאמיים על שכונות אחדות באזור העיר טריפולי. בכל רחבי לוב נמשכים הקרבות בין טרוריסטים מוסלמים לנאמני הנשיא קדאפי ולבין כוחות הביטחון של לוב. מאות בני-אדם נוספים נפצעו לאחרונה באירועים האלימים הללו.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-15 בספטמבר 2014 על הריגתם של יותר מ-25 בני-אדם בסדרה ארוכה מאוד של פיגועי טרור ובקרבות בין כוחות הביטחון של אפגניסטן לבין טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן.
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-15 בספטמבר 2014 על הריגתם של 7 בני-אדם בסדרה של פיגועי טרור שהתבצעו בידי טרוריסטים מוסלמים מארגונים שונים. מקרו צבאי מסר על עשרות טרוריסטים מוסלמים שנהרגו בהתקפות אוויריות שנערכו בצפון-מערב פקיסטן.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-15 בספטמבר 2014 על הריגתם של 20 בני-אדם בהתקפות של מיליציות אסלאמיות חמושות שפעלו נגד כפרים נוצרים.
--
מאלי – טרור: מקורות צבאיים במאלי מסרו ב-15 בספטמבר 2014 על הריגתו של חייל או"ם מפיצוץ של מוקש שהופעל בידי טרוריסטים מוסלמים הפועלים בצפון מאלי.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: