Thursday, September 18, 2014

200 הרוגים בסוריה; 70 הרוגים בעיראק; 40 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בפקיסטן; 10 הרוגים בלוב; 8 הרוגים בתימן; 6 שוטרים נהרגו באפגניסטן; 2 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בניגריה; 2 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בקשמיר; שוטר נהרג בטוניסיה; יותר מ-1,000 טרוריסטים נהרגו בעזה; החמאס עצר את החוליה ששיגרה טיל לעבר ישראל; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בפיליפינים, בסודאן, בסומליה, בניגריה, בתימן, במצרים, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן;
==
סוריה – מלחמת אזרחים; מקורות תקשורתיים בינלאומיים וארגונים לזכויות אדם מסרו ב-17 בספטמבר 2014 על הריגתם של יותר מ-200 בני-אדם בהפצצות אוויריות קשות מאוד של הצבא הסורי על עיירות אחדות הנמצאות שליטת המורדים הפועלים במרכז סוריה. מקורות נוספים מסרו על מספר גבוה מאוד של אזרחים שנהרגו בהפצצות. כמו כן נמסר על הרוגים נוספים בשאר האזורים בהם פעולים ארגוני טרור אסלאמיים הפועלים בעיקר בצפון-מזרח סוריה.
--
עיראק – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים עיראק מסרו ב-17 בספטמבר 2014 על הריגתם של יותר מ-70 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי טרור קטלניים ובסדרה של קרבות בין הצבא העיראקי לבין טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". עוד נמסר שמיליציות שיעיות חמושות מתנגדות לכול פשרה עם העדה הסונית. מקורות צבאיים בארה"ב מסרו שהמלחמה בארגון "המדינה האסלאמית" תהיה ארוכה וקשה – במילים אחרות, ארה"ב מכינה את ההסברים לכישלון נוסף בעיראק.
--
לוב – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים בלוב מסרו ב-17 בספטמבר 2014 על הריגתם של 9 בני-אדם בקרבות בין כוחות-הביטחון של לוב לבין טרוריסטים מוסלמים הפועלים באזור העיר בנגאזי. כמו כן נמסר על הריגתו של אזרח מצרי קופטי בידי טרוריסטים מוסלמים הפועלים באזור העיר טריפולי. בשנה האחרונה נרצחו עשרות אזרחים מצרים קופטים בידי טרוריסטים מוסלמים הפועלים בלוב.
--
אפגניסטן – טרור  טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-17 בספטמבר 2014 על הריגתם של 6 שוטרים בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן. מקורות נוספים מסרו על פיגועי טרור נוספים שגרמו לנפגעים נוספים במקומות אחדים ברחבי המדינה. הצבא האפגאני המשיך גם במהלך היממה האחרונה לפעול אווירית נגד יעדי טרור של ארגון הטליבאן.
--
פקיסטן – טרור: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-17 בספטמבר 2014 על הריגתם של 40 טרוריסטים מוסלמים בפעילות צבאית יזומה שנערכה בצפון-מערב פקיסטן. מרבית ההרוגים היו כנראה שייכים ל"רשת חאקאני" המזוהה עם ארגון הטליבאן וארגון אל-קאעידה הפועל באזור.
--
תימן – טרור: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-17 בספטמבר 2014 על הריגתם של 8 בני-אדם נוספים בקרבות בין כוחות-הביטחון של תימן לבין טרוריסטים מוסלמים שיעים הפועלים בצפון עיראק.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בניגריה מסרו ב-17 בספטמבר 2014 על הריגתם של 2 טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" במהלך ניסיון לכבוש שתי עיירות הנמצאות בשליטת הארגון.
--
טוניסיה – טרור: מקורות צבאיים רשמיים בטוניסיה מסרו ב-17 בספטמבר 2014 על הריגתו של שוטר מהלך פעילות צבאית יזומה שנערכה נגד טרוריסטים מוסלמים מארגון אל-קאעידה הפועלים ליד הגבול המשותף עם אלג'יריה.
--
הודו – טרור אסלאמי – קשמיר: מקורות צבאיים בהודו מסרו ב-17 בספטמבר 2014 על הריגתם של 2 טרוריסטים מוסלמים בהיתקלות עם חיילים הודים הפועלים בחבל קשמיר.
--
ישראל – טרור – עזה: מקורות צבאיים בישראל מסרו ב-17 בספטמבר 2014 על מעצרה בידי החמאס של החוליה ששיגרה טיל לעבר ישראל ביממה הקודמת. כמו כן נמסר שהאו"ם יחד עם ישראל והרשות הפלסטינית הגיעו להסכמות בנוגע לשיקומה של עזה. מקורת באו"ם מסרו על כ-10,000 דירות שנהרסו ועל כ-30,000 נוספות הזקוקות לשיפוץ בעזה בעקבות המלחמה. לברברים בעזה אפשר להגיד שפעם הבאה יהיה גרוע יותר. עוד נמסר מפי גורם צבאי בכיר כי במלחמה בעזה נהרג טרוריסט אחד על כל אזרח הרוג, וזאת בניגוד לטענה של גורמי טרור אסלאמיים בעזה שכ-85 אחוזים מההרוגים היו אזרחים. היחס בעולם הוא על כל טרוריסט הרוג יש חמישה אזרחים הרוגים.
==
ד"ר יוחאי סלע


No comments: