Tuesday, September 9, 2014

250 הרוגים בעיראק; 120 הרוגים בסוריה; 30 הרוגים בניגריה; 25 הרוגים באפגניסטן; 12 הרוגים בלוב; 6 הרוגים בפקיסטן; 3 הרוגים בתימן; חייל צה"ל נפצע מירי ברמת הגולן; חיילי השלום מהאיחוד-האפריקאי אנסו נשים ונערות בסומליה; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בסודאן, בדרום-סודאן, בניגריה, בסומליה, בלוב, בתימן, בלבנון, בסוריה, בעיראק, באפגניסטן ובפקיסטן;
==
סוריה – מלחמת אזרחים; מקורות תקשורתיים ערביים ומקורות בסוריה מסרו ב-8 בספטמבר 2014 על הריגתם של יותר מ-120 בני-אדם בסדרה של קרבות קשים שהיו במהלך היממה האחרונה. מקורות נוספים מסרו על הריגתם של כ-70 חיילים וכ-40 טרוריסטים מוסלמים בקרבות שהיו באזור קוניטרה במהלך הימים האחרונים. קרבות נוספים נרשמו ברוב הערים המרכזיות של סוריה שגרמו לנפגעים רבים נוספים. כמו כן נמסר על הריגתם של 60 אזרחים סורים בהתקפות אוויריות של הצבא הסורי על יעדי ארגון "המדינה האסלאמית" באזור העיר אל-ראקה. מקורות צבאיים בישראל מסרו על פציעתו של חייל צה"ל מירי של קליע שנורה מהצד הסורי. כמו כן נמסר על נפילת פצצת מרגמה בשטח הישראלי.
--
עיראק – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים בעצמאיים בעיראק מסרו ב-8 בספטמבר 2014 על הריגתם של 250 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי טרור ובקרבות בין כוחות-הביטחון של עיראק לבין טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". פיגוע התאבדות כפול היה בצפון עיראק שגרם לעשרות הרוגים ופצועים. מקורות צבאיים בעיראק מסרו כי הכוחות האמריקאים הגבירו את תקיפותיהם נגד יעדי טרור של הארגון הפועל בעיקר בצפון עיראק.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-8 בספטמבר 2014 על הריגתם של 25 בני-אדם כולל חיילים, שוטרים, אזרחים וטרוריסטים מוסלמים בסדרה של פיגועים שהתבצעו בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן.
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-8 בספטמבר 2014 על הריגתם של 6 בני-אדם בשורה ארוכה של פיגועי ירי נגד אישים שיעים המתגוררים בפקיסטן שהתבצעו בידי טרוריסטים מוסלמים סונים. בין ההרוגים קצין משטרה בכיר.
--
תימן – טרור: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-8 בספטמבר 2014 על הריגתם של 2 שוטרים ואזרח בשתי תקריות אלימות וטרור שהיו במהלך היממה האחרונה.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-8 בספטמבר 2014 על הריגתם של כ-30 בני-אדם בשורה ארוכה מאוד של תקריות טרור ובהתקפות של מוסלמים נגד נוצרים במקומות שונים ברחבי ניגריה.
--
לוב – טרור: מקורות תקשורתיים לוב מסרו ב-8 בספטמבר 2014 על הריגתם של 12 בני-אדם בקרבות בין כוחות-הביטחון של לוב לבין טרוריסטים מוסלמים הפועלים באזור העיר טריפולי. מקור נוסף מסר כי הקרבות פרצו בין שני ארגוני טרור יריבים הפועלים באזור.
--
סומליה – או"ם: מקורות תקשורתיים בינלאומיים מסרו ב-8 בספטמבר 2014 על דו"ח של ארגונים לזכויות-אדם המאשים את חיילי השלום של האיחוד-האפריקאי המוצבים בסומליה באונס של נשים ונערות תמורת מזון ותרופות.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: