Friday, September 5, 2014

160 הרוגים בעיראק; 70 הרוגים בסוריה; 26 הרוגים באפגניסטן; 18 טרוריסטים מוסלמים נהרגו במצרים; 10 הרוגים בניגריה; 5 הרוגים בפקיסטן; 3 הרוגים בפיליפינים בפיגוע אסלאמי; ארגוני טרור אסלאמיים השתלטו בלוב על 11 מטוסי נוסעים; טבח נוסף ו-26,000 פליטים חדשים בניגריה ביממה האחרונה; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים רבים היו בלוב, בניגריה, בסודאן, בסומליה, בתימן, במצרים, בלבנון, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן;
==
סוריה – מלחמת אזרחים; מקורות תקשורתיים ערביים מסרו ב-4 בספטמבר 2014 על הריגתם של יותר מ-70 בני-אדם בשורה ארוכה מאוד של קרבות ותקריות קטלניות שהיו ברחבי סוריה במהלך היממה האחרונה. מקורות נוספים מסרו על קרבות באזור דיר אל-זור, דרעא, חומס, חאלב, דמשק ואדליב. גורמים בינלאומיים מסרו על הריגתם של עשרות ילדים בהפצצות של הצבא הסורי על אוטובוס של תלמידים. צה"ל תקף עמדה של הצבא הסורי בשל ירי של פצצת מרגמה שנחתה בשטח הישראלי.
--
עיראק – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-4 בספטמבר 2014 על הריגתם של יותר מ-160 בני-אדם בסדרה של פיגועים ובקרבות בין כוחות הביטחון של עיראק לבין טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" הפועלים בצפון עיראק. מקורות אמריקאים מסרו שעוזרו הבכיר של מנהיג ארגון "המדינה האסלאמית, נהרג בהתקפה אמריקאית שנערכה בצפון עיראק.
--
מצרים – טרור: מקורות צבאיים במצרים מסרו ב-4 בספטמבר 2014 על הריגתם של 18 טרוריסטים מוסלמים מהג'יהאד העולמי בסדרה של פעולות צבאיות יזומות שנערכו בצפון סיני. כמו כן נמסר שארגוני הטרור סיני משתמשים במנהרות-טרור כדי לפגוע בחיילים מצרים. עוד נמסר שמנהרת-טרור כזו נחפרה מעזה לסיני הביאה להריגתם של 11 חיילים מצרים.
--
לוב – טרור: מקורות תקשורתיים בלוב מסרו ב-4 בספטמבר 2014 על השתלטותם של ארגוני טרור אסלאמיים על 11 מטוסי נוסעים באזור שדה התעופה של העיר טריפולי.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-4 בספטמבר 2014 על הריגתם של 26 בני-אדם בשתי התקפות טרור קטלניות שהתבצעו בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן.
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים שונים בפקיסטן מסרו ב-4 בספטמבר 2014 על הריגתם של 5 בני-אדם בסדרה של פיגועי ירי שהתבצעו בידי טרוריסטים מוסלמים מארגונים שונים הפועלים בכל רחבי פקיסטן.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-4 בספטמבר 2014 על הריגתם של 10 בני-אדם ועל בריחתם של 26,000 תושבים בעקבות התקפת טרור קטלנית שהתבצעה בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" הפועלים בצפון ניגריה. נמסר על עשרות רבות של הרוגים במהלך היממה האחרונה בעיירה באמה.
--
פיליפינים – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בפיליפינים מסרו ב-4 בספטמבר 2014 על הריגתם של 3 בני-אדם בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים הפועלים בדרום הפיליפינים. מקור נוסף מסר כי ההרוגים היו חיילים שנפגעו ממארב שטמנו להם טרוריסטים הפועלים בדרום המדינה.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: