Monday, September 8, 2014

105 הרוגים בעיראק; 60 הרוגים בסוריה; 50 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בניגריה; 25 הרוגים באפגניסטן; 4 שיעים נהרגו בפקיסטן; 10 טרוריסטים מוסלמים נעצרו במצרים; 1,000 פצועים סורים טופלו עד כה בישראל; 120 תושבים הוצאו-להורג בעזה בידי החמאס; עשרות טרוריסטים מוסלמים נעצרו השבוע באירופה; אל-קאעידה מתכונן להקים סניף בהודו; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בלוב, בתימן, בסומליה, בדרום-סודאן, בסודאן, במצרים, בלבנון, בסוריה, בעיראק, באפגניסטן ובפקיסטן;
==
סוריה – מלחמת אזרחים; מקורות תקשורתיים ערביים ומקורות בסוריה מסרו ב-7 בספטמבר 2014 על הריגתם של יותר מ-60 בני-אדם ביום נוסף של קרבות ועימותים קטלניים שהיו ברוב הערים המרכזיות של סוריה ובצפון-מזרח המדינה. מקורות נוספים מסרו על קרבות והפצצות אוויריות באזור דיר אל-זור, דרעא, חומס, וקוניטרה. כוחות-הביטחון של סוריה מסרו על הצלחות צבאיות אחדות נגד ארגון "ג'בהת אל-נוסרה" המזוהה עם ארגון אל-קאעידה. מקורות רפואיים בישראל מסרו כי מאז שהחלה מלחמת-האזרחים בסוריה, טופלו בישראל כ-1,000 פצועים סורים.
--
עיראק – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-7 בספטמבר 2014 על הריגתם של יותר מ-105 בני-אדם בסדרה של פיגועי טרור קטלניים ובקרבות בין כוחות-הביטחון של עיראק לבין טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". מקורות נוספים מסרו על הפצצות קשות של הצבא האמריקאי על יעדי טרור של הארגון הפועל בצפון עיראק. כמו כן נמסר כי בין ההרוגים היו 25 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" שנפגעו בקרבות עם כוחות כורדיים.
--
מצרים – טרור: מקורות צבאיים במצרים מסרו ב-7 בספטמבר 2014 שכוחות-הביטחון של מצרים הצליחו לאתר בצפון-סיני 6 טונות של חומר נפץ וכן נמסר על מעצרם של 10 טרוריסטים מוסלמים מארגון "אנסאר בית אל-מקדס" המזוהה עם ארגון אל-קאעידה ושל "המדינה האסלאמית". בשנה האחרונה, הארגון אחראי להריגתם של מאות בני-אדם כולל חיילים ושוטרים בצפון סיני.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-7 בספטמבר 2014 על הריגתם של 25 בני-אדם בסדרה של פיגועי טרור ובפעולות צבאיות יזומות של הצבא האפגאני שבמהלכן נהרגו לפחות 20 טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן.
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-7 בספטמבר 2014 על הריגתם של 4 שיעים בידי טרוריסטים מוסלמים מארגונים סונים הפועלים בכל רחבי פקיסטן. מאות שיעים נרצחו בפקיסטן במהלך השנה האחרונה בידי טרוריסטים מוסלמים סונים.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בניגריה מסרו ב-7 בספטמבר 2014 על הריגתם של כ-50 טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" בפעילות צבאית יזומה שנערכה בצפון המדינה. לאחרונה הכריז הארגון על הקמת ח'ליפות אסלאמית באזור זה. בימים האחרונים נמסר על בריחתם של עשרות-אלפי בני-אדם בשל הקרבות בצפון ניגריה.
--
אירופה – טרור: מקורות תקשורתיים בינלאומיים מסרו ב-7 בספטמבר 2014 על מעצרם של עשרות בני-אדם בכל רחבי אירופה במהלך השבוע האחרון בחשד להתארגנות טרוריסטית אסלאמית נגד יעדים באירופה. כמו כן נמסר מפי מקורות תקשורתיים בגרמניה על חשיפתה של "משטרת השריעה" במערב המדינה (ליד דיסלדורף) שניסתה ליישם את חוקי ההלכה על תושבים מוסלמים המתגוררים באזור. על-פי מידע שנמסר מגורמים מוסמכים בגרמניה, באזור פועלים 1,800 ג'יהאדיסטים מאורגנים.
--
הודו – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בהודו מסרו ב-7 בספטמבר 2014 על כוונתם של מנהיגי אל-קאעידה להקים סניף טרור בהודו בדומה לסניפי הארגון הקיימים בכל רחבי המזרח-התיכון. הצהרה זו באה על רקע הצלחתו של ארגון "המדינה האסלאמית" לגייס אלפי מתנדבים אחדים בכל חודש.
--
עזה – טרור - הרשות הפלסטינית: מקורות תקשורתיים ערביים מסרו ב-7 בספטמבר 2014 שאבו-מאזן מסר כי במהלך המלחמה האחרונה בעזה, ארגון החמאס הוציא-להורג 120 תושבים בעזה בחשד להפרת עוצר ועוד כ-40 נוספים בחשד לשיתוף-פעולה עם ישראל.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: