Wednesday, September 24, 2014

300 הרוגים בעיראק; 195 הרוגים בדרום-סודאן; 120 הרוגים בסוריה; 24 הרוגים בפקיסטן; 13 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בניגריה; 10 הרוגים באפגניסטן; 2 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בחברון; חייל נהרג בלבנון; 2 ג'יהאדיסטים מהפיליפינים נהרגו בסוריה; טרוריסט מוסלמי בכיר נהרג באלג'יריה;  340 בני-אדם נהרגו השבוע בתימן; 100 טרוריסטים מוסלמים הסגירו את עצמם בסומליה; מטוס-קרב סורי הופל ברמת-הגולן; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בלוב, בסודאן, בניגריה, בתימן, במצרים, בלבנון, בסומליה, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן;
==
סוריה – מלחמת אזרחים;  מקורות תקשורתיים ערביים ובינלאומיים מסרו ב-23 בספטמבר 2014 על הריגתם של יותר מ-120 בני-אדם בסדרה של קרבות שהיו בין כל הצדדים הלוחמים בסוריה. בין ההרוגים היו יותר מ-70 בני-אדם שנפגעו בהתקפה אווירית של ארה"ב על יעדי טרור של ארגון דאע"ש הפועל באזור העיר אל-ראקה. מרבית ההרוגים היו אזרחים בלתי מעורבים. מקורות צבאיים בישראל מסרו על הפלתו בידי כוחותינו של מטוס קרב סורי שחדר לתחום האווירי של ישראל באזור רמת-הגולן. עוד נמסר שהמטוס היה במשימת הפצצה באזור קוניטרה נגד טרוריסטים מוסלמים מארגון ג'בהת אל-נוסרה.
--
עיראק – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים בעיראק ומקורות בינלאומיים נוספים מסרו ב-23 בספטמבר 2014 על הריגתם של יותר מ-300 חיילים בהתקפת-גז על בסיס צבאי עיראקי שהתבצעה בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" הפועלים באזור פלוג'ה. מקורות נוספים מסרו על הריגתם של כ-110 חיילים ואזרחים במהלך היממה האחרונה בסדרה של קרבות שהיו בעיראק.
--
תימן – מלחמת אזרחים: מקורות צבאיים בתימן מסרו ב-23 בספטמבר 2014 על הריגתם של 340 בני-אדם – חיילים, אזרחים וטרוריסטים – בקרבות קשים מאוד שהיו בין כוחות-הביטחון לבין טרוריסטים מוסלמים שיעים שפעלו באזור העיר צנעא. העיר כולה נפלה לידי ארגוני טרור שיעים.
--
דרום-סודאן – מלחמת אזרחים: מקורות רשמיים בדרום-סודאן מסרו ב-23 בספטמבר 2014 על הריגתם של 195 חיילים ואזרחים בקרבות קשים שהיו במהלך הימים האחרונים בין כוחות-הביטחון של דרום-סודאן לבין מורדים הפועלים בצפון המדינה.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-23 בספטמבר 2014 על הריגתם של 10 בני-אדם בשתי התקפות טרור שהתבצעו בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן. עוד נמסר על חטיפתם של 13 חיילים בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן.
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-23 בספטמבר 2014 על הריגתם של 24 בני-אדם בסדרה של פיגועי טרור ובקרבות בין כוחות-הביטחון לבין טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון הטליבאן.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-23 בספטמבר 2014 על הריגתם של 13 טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" בפעילות צבאית יזומה שנערכה בצפון ניגריה.
--
אלג'יריה – טרור: מקורות צבאיים רשמיים באלג'יריה מסרו ב-23 בספטמבר 2014 על הריגתו של מפקד בכיר בארגון אל-קאעידה בפעילות צבאית יזומה שנערכה בדרום המדינה.
--
ישראל – טרור – הרשות הפלסטינית: מקורות צבאיים רשמיים בישראל מסרו ב-23 בספטמבר 2014 על הריגתם של 2 טרוריסטים מוסלמים מארגון החמאס שהיו אחראים לרציחתם של שלושת הנערים שנחטפו באזור גוש-עציון ב-12 ביוני 2014. מקורות נוספים מסרו שהרוצחים הסתתרו באזור העיר חברון בעזרתם של קרובים משפחה שסייעו להם לאורך כל התקופה מאז הרצח.
--
לבנון – טרור: מקורות צבאיים בלבנון מסרו ב-23 בספטמבר 2014 על הריגתו של חייל מירי של טרוריסטים מוסלמים סונים שפעלו באזור העיר טריפולי.
--
פיליפינים – טרור אסלאמי – סוריה: מקורות רשמיים בפיליפינים מסרו ב-23 בספטמבר 2014 על הריגתם של 2 ג'יהאדיסטים מהפיליפינים שהצטרפו לאחד מארגוני הטרור האסלאמיים הפועלים בסוריה.
--
סומליה – טרור: מקורות רשמיים בסומליה מסרו ב-23 בספטמבר 2014 על כ-100 טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" שהסגירו את עצמם לידי כוחות-הביטחון של ממשלת מוגדישו.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: