Tuesday, September 2, 2014

320 הרוגים בדארפור; 150 הרוגים בסוריה; 140 הרוגים בעיראק; 20 הרוגים בתימן; 20 הרוגים בפקיסטן; 17 הרוגים באפגניסטן; 12 הרוגים בסומליה; 7 טרוריסטים מוסלמים נהרגו במצרים; 2 חיילים נהרגו בפיליפינים בפיגוע אסלאמי; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים רבים היו בלוב, בניגריה, בסודאן, בסומליה, בתימן, בסוריה, בעיראק, באפגניסטן ובפקיסטן;
==
סוריה – מלחמת אזרחים; מקורות תקשורתיים בינלאומיים מסרו ב-1 בספטמבר 2014 על הריגתם של כ-150 בני-אדם בסדרה ארוכה מאוד של קרבות ובהפצצות של הצבא הסורי על מרכזי הערים. גורמים נוספים מסרו כי בין ההרוגים היו לפחות 42 ילדים שנפגעו מהפצצות של הצבא הסורי. כמו כן נמסר על קרבות עזים בין הצבא הסורי לבין טרוריסטים מוסלמים מארגון "ג'בהת אל-נוסרה" שהצליח להשתלט על חלקים מאזור קוניטרה ברמת-הגולן. פצצת מרגמה נחתה ליד הגבול עם ישראל. דובר צבאי סורי מסר על מספר רב של טרוריסטים שנהרגו בקרבות בקוניטרה.
--
עיראק – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-1 בספטמבר 2014 על הריגתם של יותר מ-140 בני-אדם בקרבות שהיו באזור צפון עיראק ובפיגוע התאבדות רב-נפגעים. מדינות מערביות אחדות החלו לשלוח נשק ותחמושת לכוחות הכורדיים הפועלים נגד ארגון "המדינה האסלאמית".
--
מצרים – טרור: מקורות תקשורתיים במצרים מסרו ב-1 בספטמבר 2014 על הריגתם של 7 טרוריסטים מוסלמים מהג'יהאד העולמי בפעילות צבאית יזומה שנערכה בצפון סיני. מקורות נוספים מסרו כי בין ההרוגים היה מפקד בכיר בארגון שהיה אחראי לרצח של יותר מ-20 חיילים מצרים.
--
סודאן – טרור – דארפור: מקורות באו"ם מסרו ב-1 בספטמבר 2014 על הריגתם של יותר מ-320 בני-אדם בקרבות קשים מאוד שפרצו בין שתי מליציות אסלאמיות חמושות הפועלות במזרח חבל דארפור. מאות רבות של בני-אדם נפצעו בקרבות האלה. לאורך כל השנה האחרונה נהרגו מאות בני-אדם בקרבות האלה.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-1 בספטמבר 2014 על הריגתם של 17 בני-אדם בסדרה של פיגועי טרור שהתבצעו בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן. הצבא האפגאני הרחיב את הפעילות הצבאית נגד ארגון הטליבאן וכנראה ישנם עוד עשרות נפגעים בקרב ארגון הטליבאן.
--
פקיסטן – טרור: מקורות צבאיים ותקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-1 בספטמבר 2014 על הריגתם של 20 בני-אדם בסדרה של עימותים קטלניים ובפעולות צבאיות יזומות שנערכו בידי הצבא הפקיסטני נגד ארוגני טרור אסלאמיים הפועלים באזור בלוצ'יסטן.
--
תימן – טרור: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-1 בספטמבר 2014 על הריגתם של 20 בני-אדם בהתקפות של טרוריסטים מוסלמים מארגון אל-קאעידה הפועלים בדרום המדינה. מקור נוסף מסר שמרבית ההרוגים היו חיילים תימנים.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-1 בספטמבר 2014 על הריגתם של 12 בני-אדם בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" שפעלו באזור העיר מוגדישו נגד בית-כלא מרכזי.
--
פיליפינים – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בפיליפינים מסרו ב-1 בספטמבר 2014 על הריגתם של 2 חיילים בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים מארגון "אבו סיאף" הפועלים בדרום הפיליפינים.
==
ד"ר יוחאי סלע


No comments: