Wednesday, July 17, 2013

100 הרוגים בסוריה; 100 הרוגים בדרום-סודאן; 10 הרוגים בעיראק; 7 הרוגים במצרים; 7 הרוגים בפקיסטן; 2 הרוגים באפגניסטן; 25 פצצות רגמה נורו לעבר ישראל ברמת-הגולן; טרוריסטים מוסלמים בניגריה קראו לשרוף בתי-ספר ולהרוג מורים; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו במצרים, בטורקיה, בלבנון, בסוריה, בעיראק, בתימן, בסומליה, בסודאן, בניגריה, בלוב, באפגניסטן ובפקיסטן;
==
סוריה – מלחמת אזרחים: מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-16 ביולי 2013 על הריגתם של כ-100 בני-אדם ביום נוסף של קרבות ועימותים קטלניים שהיו ברוב הערים המרכזיות של סוריה. גורמים מקומיים מסרו כי כנופיות "השביחה" הנאמנות למשטר רצחו 7 בני-אדם שניסו לתווך בעיר חומס בין הצדדים הלוחמים בעיר.
--
ישראל – טרור – סוריה: מקורות צבאיים בישראל מסרו ב-16 ביולי 2013 על ירי של 25 פצצות מרגמה שנורו לעבר ישראל ברמת-הגולן במהלך קרבות בין הצבא הסורי לכוחות האופוזיציה.
--
מצרים – מחאה ואלימות: מקורות תקשורתיים במצרים מסרו ב-16 ביולי 2013 על הריגתם של 7 בני-אדם בעימותים אלימים שפרצו בין תומכי הנשיא מודח מורסי לבין אנשי כוחות הביטחון של מצרים. כ-250 בני-אדם נוספים נפצעו בעימותים הללו במהלך היממה האחרונה.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-16 ביולי 2013 על הריגתם של 2 בני-אדם מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן הפועלים במזרח אפגניסטן.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-16 ביולי 2013 על הריגתם של 7 בני-אדם מירי של טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן שפעלו באזור מחוז קוויטה.
--
עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-16 ביולי 2013 על הריגתם של 10 בני-אדם בסדרה ארוכה של פיגועי טרור שהתבצעה בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון אל-קאעידה. לאורך כל היממה האחרונה נרשמו עשרות אירועי טרור שכללו בעיקר ירי של טרוריסטים מוסלמים מארגון אל-קאעידה.
--
דרום-סודאן – טרור אתני: מקורות תקשורתיים באו"ם מסרו ב-16 ביולי 2013 על הריגתם של יותר מ-100 בני-אדם בעימותים קטלניים מאוד שפרצו בין שתי מליציות אתניות חמושות. מקורות נוספים מסרו כי מספר ההרוגים הוא גדול יותר. מקורות באו"ם מסרו כי בשלב זה קשה לדעת את המספר המדויק של ההרוגים בעימותים הקטלניים הללו. על-פי הערכות אחדות נפגעו בעימותים יותר מ-200 בני-אדם.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מפקדים בכירים בארגון הטרור האסלאמי "בוקו חראם" קראו לחבריהם ב- 16 ביולי 2013 להמשיך לשרוף בתי-ספר ולהרוג מורים. לפני ימים אחדים נשרפו בחיים כ-40 תלמידים בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם".
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

No comments: