Monday, July 1, 2013

100 הרוגים בסוריה; 20 הרוגים בפקיסטן; 17 הרוגים בעיראק; 4 חיילים נהרגו בניגריה; 3 הרוגים באפגניסטן; 2 הרוגים בלבנון; 2 טרוריסטים מוסלמים בכירים נהרגו בסומליה; 2 הרוגים בקשמיר; שוטר מצרי נהרג בסיני; שוטר נהרג בקווקז; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בתימן, במאלי, בלבנון, בסוריה, במצרים, בטורקיה, בסומליה, בלוב ובסודאן;
==
סוריה – מלחמת אזרחים: מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-30 ביוני 2013 על הריגתם של כ-100 בני-אדם ביום נוסף של קרבות קשים שהיו בעיר באזור העיר חומס, שם הצבא הסורי מנהל קרבות דמים עם המורדים השולטים במרבית העיר. במהלך הקרבות נמחקו אזורים שלמים מהעיר בשל ההפגזות הקשות של הצבא הסורי שמשתמש בירי של טנקים ובהפצצות אוויריות אינטנסיביות. מקורות מקומיים בסוריה מסרו על אונס שיטתי של נשים סוריות בידי חיילי הצבא הסורי באזורי חומס והסביבה.
--
מצרים – טרור: מקורות תקשורתיים במצרים מסרו ב-30 ביוני 2013 על הריגתו של שוטר מצרי בידי טרוריסטים מוסלמים הפועלים במרחב סיני. כמו כן נמסר על הפגנות מחאה סוערות ביותר בכל רחבי מצרים נגד הנשיא מורסי. במהלך ההפגנות נשרפו מאות חנויות ומבני ציבור; מאות בני-אדם נפצעו וכן נמסר על הטרדות מיניות קשות של נשים מצריות בידי פורעים המתנגדים לממשלה וכן גם בידי כאלה התומכים בממשלה. עד כה נהרגו בהפגנות 8 בני-אדם. לאורך כל היום נמשכו ההפגנות ההמוניות נגד מורסי בהשתתפותם של מאות-אלפי בני-אדם בכיכר המרכזית של קהיר, וכן הועלו באש מוסדות רבים השייכים לאחים המוסלמים.
--
אפגניסטן – טרור: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-30 ביוני 2013 על הריגתם של 3 בני-אדם בהיתקלויות עם טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן. בין ההרוגים היה מפקד בכיר בארגון הטליבאן.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-30 ביוני 2013 על הריגתם של 17 בני-אדם מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן הפעולים באזור העיר פשוואר. כמו כן נמסר על הריגתם של 3 בני-אדם מירי של טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן הפועלים בצפון-מערב פקיסטן.
--
עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-30 ביוני 2013 על הריגתם של 17 בני-אדם בסדרה של פיגועי טרור שהתבצעה בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון אל-קאעידה הפועלים בכל רחבי עיראק.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-30 ביוני 2013 על הריגתם של 2 מפקדים בכירים בארגון הטרור "אל-שבאב" בידי חברי הארגון במהלך עימותים קטלניים שהיו בדרום סומליה.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בניגריה מסרו ב-30 ביוני 2013 על הריגתם של 4 חיילים מירי של טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" הפועלים בצפון ניגריה.
--
לבנון – טרור: מקורות תקשורתיים בלבנון מסרו ב-30 ביוני 2013 על הריגתם של 2 בני-אדם בקרבות שפרצו בין תומכי אסד למתנגדיו הפועלים באזור העיר טריפולי.
--
רוסיה – קווקז: מקורות רשמיים ברוסיה מסרו ב-30 ביוני 2013 על הריגתו של שוטר נוסף מירי של טרוריסטים מוסלמים הפועלים בצפון הקווקז. באירוע עצמו נהרגו 2 שוטרים ו-14 בני-אדם נוספים נפצעו.
--
הודו – קשמיר: מקורות צבאיים בהודו מסרו ב-30 ביוני 2013 על הריגתם של 2 אזרחים מירי של שוטרים הודים הפועלים בחבל קשמיר.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

No comments: