Monday, July 22, 2013

110 הרוגים בסוריה; 29 טרוריסטים מוסלמים נהרגו באפגניסטן; 20 הרוגים בעיראק; 6 נוצרים נהרגו בניגריה; 6 הרוגים במצרים;  4 טרוריסטים מוסלמים נהרגו באלג'יריה; 3 הרוגים בפקיסטן; הרוג בסומליה; קצין נוסף נהרג בלוב; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בפיליפינים, בקווקז, בקשמיר, במצרים, בלבנון, בסוריה, בעיראק, בסומליה, בתימן, בסודאן, בניגריה באפגניסטן ובפקיסטן;
==
סוריה – מלחמת אזרחים: מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-21 ביולי 2013 על הריגתם של 110 בני-אדם ביום נוסף של קרבות ועימותים קטלניים שהיו ברוב הערים המרכזיות של סוריה. גורמים מקומיים מסרו על הריגתם של כ-50 טרוריסטים בקרבות עם לוחמים מארגונים כורדיים הפועלים במזרח סוריה. כמו כן נמסר כי לאורך כל היממה האחרונה ערך הצבא הסורי התקפות קשות על מרכזי הערים בחומס ובחאלב. במהלך ההתקפות הללו נפגעו אזרחים רבים וכן נהרסו לחלוטין רחובות רבים בשתי הערים האלה. גורמים נוספים מסרו כי במחוז אידליב מתנהלים קרבות מבית לבית, וכי במהלך הימים האחרונים עברו שכונות שלמות מיד ליד מידי יום. קרבות קשים נרשמו גם באזור דרעא, שם הצבא הסורי מנסה לחזק את אחיזתו לאחר כישלונות אחדים של לוחמי האופוזיציה להחזיק בכמה יעדים אסטרטגיים שנכבשו במהלך השנה האחרונה. לאורך כל היממה האחרונה נרשמו מאות איורעים אלימים שכללו הפצצות אוויריות, פיצוץ של מטעני-חבלה, ירי של צלפים לעבר אזרחים, הוצאות להורג, ביזה ואונס של נשים סוריות בידי כל הצדדים הלוחמים בסוריה.
--
מצרים – טרור: מקורות תקשורתיים מצרים מסרו ב-21 ביולי 2013 על הריגתם של 6 בני-אדם בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון אל-קאעידה הפועלים בסיני.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-21 ביולי 2013 על הריגתם של 29 טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן בפעילות צבאית יזומה שנערכה במחוזות אחדים ברחבי אפגניסטן. גורמים נוספים באפגניסטן מסרו כי המבצע הצבאי נערך מזה ימים אחדים.
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-21 ביולי 2013 על הריגתם של 3 בני-אדם מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי טרוריסטים מוסלמים הפועלים באזור העיר קראצ'י. כוחות הביטחון של פקיסטן אינם מצליחים להגביר את תחושת הביטחון בקרב תושבי העיר. מתחילת שנת 2013 נהרגו מאות בני-אדם בעימותים קטלניים בין קבוצות אסלאמיות חמושות הפועלות בעיר. אלפים נוספים נהרגו בפועלות טרור ברחבי פקיסטן במהלך השנה האחרונה.
--
עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-21 ביולי 2013 על הריגתם של 20 בני-אדם מפיצוץ של מכונית-תופת שהופעלה בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון אל-קאעידה הפועלים באזור העיר בגדאד. בשלושת הימים האחרונים נהרגו כ-100 בני-אדם בפיגועי טרור בעיראק. בלילה של ה-20 ביולי 2013 התפוצצו 12 מכוניות-תופת גרמו להריגתם של יותר מ-70 בני-אדם. בארבעת החודשים האחרונים נהרגו בעיראק יותר מ-3,500 בני-אדם בפיגועי טרור קטלניים.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-21 ביולי 2013 על הריגתו של רופא בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" הפועלים בדרום סומליה. בשל עימותים פנימיים בתוך ארגון הטרור "אל-שבאב", מידי יום פורצים קרבות בין פלגים שונים שהיו שייכים בעבר לארגון הפועל בעיקר באזור עיר-הנמל קיסמאיו בדרום סומליה.
--
ניגריה – טרור: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-21 ביולי 2013 על הריגתם של 6 נוצרים בידי טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון "בוקו חראם". מקורות נוספים מסרו על המון מוסלמי מוסת שניסה לפגוע בנוצרים לאחר תפילת יום ראשון המסורתית. בצפון ניגריה מתבצע טיהור אתני של נוצרים בידי ארגונים אסלאמיים שחלקם מזוהים עם ארגון הטרור "בוקו חראם".
--
אלג'יריה – טרור: מקורות צבאיים באלג'יריה מסרו ב-21 ביולי 2013 על הריגתם של 4 טרוריסטים מוסלמים בהיתקלות עם אנשי כוחות הביטחון. 2 מההרוגים היו כנראה מפקדים בכירים בארגון אל-קאעידה הפועל בצפון-אפריקה.
--
לוב – טרור: מקורות תקשורתיים בלוב מסרו ב-21 ביולי 2013 על הריגתו של קצין נוסף שנהרג מירי של טרוריסטים מוסלמים הפועלים במזרח לוב. ביומיים האחרונים נהרגו 2 קצינים בכירים בחיל-האוויר מירי של טרוריסטים מוסלמים. ברחבי לוב פועלות כנופיות טרור אסלאמיות חמושות שחלקן פעולות בשם הנשיא המודח קדאפי וחלקן האחר מזוהה עם ארגון אל-קאעידה.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

No comments: