Tuesday, July 9, 2013

90 הרוגים בסוריה; 51 הרוגים במצרים; 34 הרוגים בניגריה; 15 הרוגים בעיראק; 7 טרוריסטים מוסלמים נהרגו באלג'יריה; 4 הרוגים בפקיסטן; 2 הרוגים באפגניסטן; 2 הרוגים בדארפור; קצין בכיר נהרג בתימן; עיתונאי נהרג בסומליה; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו במצרים, בלבנון, בטורקיה, בסוריה, בעיראק, בתימן, בסומליה, בסודאן, בניגריה, באפגניסטן ובפקיסטן;
==
סוריה – מלחמת אזרחים: מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-8 ביולי 2013 על הריגתם של כ-90 בני-אדם ביום נוסף של קרבות ועימותים קטלניים שהיו ברבו הערים המרכזיות של סוריה. מקורות נוספים בסוריה מסרו כי הצבא הסורי ממשיך להפגיז באופן אינטנסיבי את מרכזי הערים של חומס וחאלב. כוחות צבא סוריים עוברים מבית לבית תוך כדי הפגזות קשות מתוך כוונה להביא להריסתן של שכונות רבות ככול האפשר.
--
מצרים – טרור: מקורות תקשורתיים במצרים מסרו ב-8 ביולי 2013 על הריגתם של 51 בני-אדם ועל פציעתם של כ-300 נוספים בקרבות שפרצו בין אנשי האחים המוסלמים לבין כוחות הצבא שפעלו כדי למנוע פריצה למתקן בו מוחזק מוחמד מורסי, הנשיא לשעבר. גורמים נוספים מסרו כי 2 חיילים מצרים נלקחו בשבי במהלך הקרבות. לאורך כל היממה האחרונה היו מאות אירועים אלימים בין גורמים רדיקליים לבין אנשי האופוזיציה וכן בין מוסלמים קיצונים לנוצרים. דוברי האחים המוסלמים במצרים קראו לאוהדיהם לפתוח בהתקוממות כללית נגד השלטון החדש. בארבעת הימים האחרונים נהרגו במצרים יותר מ-90 בני-אדם. הצבא הורה לסגור את המשרדים הראשיים של "האחים המוסלמים".
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-8 ביולי 2013 על הריגתם של 2 בני-אדם מירי של טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-8 ביולי 2013 על הריגתם של 4 בני-אדם בשתי תקריות טרור שהתבצעו בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן.
--
עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים עיראק מסרו ב-8 ביולי 2013 על הריגתם של 15 בני-אדם מירי ממארב שהתבצע בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון אל-קאעידה הפועלים באזור בגדאד.
--
תימן – טרור: מקורות צבאיים בתימן מסרו ב-8 ביולי 2013 על הריגתו של קצין בכיר מירי של טרוריסטים מוסלמים מארגון אל-קאעידה.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-8 ביולי 2013 על הריגתו של עיתונאי סומלי מירי של טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" הפועלים באזור העיר מוגדישו.
--
סודאן – דארפור: מקורות תקשורתיים בדארפור מסרו ב-8 ביולי 2013 על הריגתם של 2 עובדי סיוע בעקבות התקפה של טרוריסטים מוסלמים הפועלים בדרום דארפור.
--
ניגריה – טרור אתני: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-8 ביולי 2013 על הריגתם של 34 בני-אדם בהתקפה של שבטים מוסלמים על כפריים בצפון ניגריה. מאות תושבים נמלטו מבתיהם בעקבות האירועים האלימים.
--
אלג'יריה – טרור: מקורות תקשורתיים באלג'יריה מסרו ב-8 ביולי 2012 על הריגתם של 7 טרוריסטים מוסלמים מארגון אל-קאעידה במהלך פעילות צבאית יזומה שנערכה בדרום אלג'יריה.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

No comments: