Wednesday, July 10, 2013

80 הרוגים בסוריה; 80 טרוריסטים נהרגו בפיליפינים; 55 הרוגים באפגניסטן; 8 הרוגים בפקיסטן; 6 הרוגים בעיראק; 5 הרוגים בקשמיר; 5 הרוגים נוספים במצרים; 50 פצועים בפיגוע טרור בלבנון; הרוג בסומליה; הרוג בלוב; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בסוריה, בלבנון, במצרים, בתימן, בטורקיה, בעיראק, בסומליה, בסודאן, בניגריה, במאלי, בלוב, באפגניסטן ובפקיסטן;
==
סוריה – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים באופוזיציה הסורית מסרו ב-9 ביולי 2013 על הריגתם של לפחות 80 בני-אדם ביום נוסף של קרבות ועימותים קטלניים שהיו ברוב הערים המרכזיות של סוריה. במהלך היום נמסרו על אירועים קטלניים באזור דמשק, חאלב, חומס, צפון סוריה ובאזור דרום סוריה ליד העיר דרעא. כמו כן נמסר על הרוגים מפיצוצים של מטעני-חבלה ומכוניות-תופת וכן מהפגזות אוויריות קשות על מרכזי הערים בחומס ובחאלב. בשתי הערים הללו נגרם הרס רב לשכונות רבות בשל הפעילות צבאית של אנשי כוחות-הביטחון הפועלים למען המשטר.
--
מצרים – טרור ואלימות: מקורות תקשורתיים במצרים מסרו ב-9 ביולי 2013 על פציעתם של עשרות בני-אדם בעימותים אלימים שפרצו בין תומכי הנשיא מודח לבין אנשי כוחות הביטחון. לא נמסר על הרוגים במהלך היממה האחרונה. מקורות רשמיים במצרים מסרו כי מספר ההרוגים עלה ל-54 באירועי הדמים של ה-8 ביולי 2013. כמו כן נמסר על הריגתם של 2 בני-אדם בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים על תחנת משטרה ברפיח.
--
לבנון – טרור: מקורות תקשורתיים בלבנון מסרו ב-9 ביולי 2013 על  פציעתם של 50 בני-אדם מפיצוץ של מכונית-תופת שהופעלה ברובע השיעי, "הדאחייה", בביירות. מקורות נוספים מסרו כי המורדים בסוריה אחראים למעשה, אולם דוברי המורדים בסוריה מסרו כי הם אינם אחראים לפיצוץ מכונית-התופת. גורמים סונים בעיר טריפולי הביעו שמחה על האירוע. במהלך חודש יוני 2013 נהרגו 74 בני-אדם בפיגועי טרור ובהיתקלויות צבאיות.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות רשמיים באפגניסטן מסרו ב-9 ביולי 2013 על הריגתם של 38 טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן במהלך 24 השעות האחרונות בפעילות צבאית יזומה שנערכה נגד הארגון. המידע שנמסר מפי מקור בכיר אינו מתייחס רק לפעילות האחרונה ולא לפעילות שהתבצעה לפני יומיים שבמהלכה נהרגו 64 טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן. ויחד עם זאת, המידע שנמסר צריך להיבדק במקורות נוספים. כמו כן נמסר על הריגתם של 17 בני-אדם בפיגוע קטלני שהתבצע במערב אפגניסטן בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-9 ביולי 2013 על הריגתם של 8 בני-אדם בפיגוע התאבדות שתבצע בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן הפועלים בצפון-מערב פקיסטן.
--
עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים עיראק מסרו ב-9 ביולי 2013 על הריגתם של 6 בני-אדם בפיגוע כפול של שתי מכוניות-תופת שהופעלו בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון אל-קאעידה הפועלים באזור העיר מוסול.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-9 ביולי 2013 על הריגתו של אדם אחד ועל פציעתם של 5 נוספים מפיצוץ של מטען-חבלה שופעל בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" הפועלים באזור העיר מוגדישו.
--
לוב – טרור: מקורות תקשורתיים בלוב מסרו ב-9 ביולי 2013 על הריגתו של קצין בכיר לשעבר מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל במכוניתו.
--
הודו – קשמיר: מקורות צבאיים בהודו מסרו ב-9 ביולי 2013 על הריגתם של 5 בני-אדם מירי של חיילים הודים בעת ניסיון לעבור את הגבול מפקיסטן להודו באזור קשמיר.
--
פיליפינים – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בפיליפינים מסרו ב-9 ביולי 2013 על הריגתם של 80 טרוריסטים מוסלמים במהלך השבוע האחרון בהיתקלויות עם כוחות-הביטחון הפועלים בדרום הפיליפינים.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

No comments: