Monday, July 29, 2013

120 הרוגים בסוריה; 103 הרוגים בדארפור; 51 טרוריסטים מוסלמים נהרגו באפגניסטן; 12 הרוגים בניגריה; 10 טרוריסטים מוסלמים נהרגו במצרים; 10 חיילים נהרגו בפקיסטן; 10 חיילים כורדים נהרגו בצפון עיראק; 6 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בחיסול-ממוקד אמריקאי בתימן; 2 הרוגים נוספים במצרים; שוטר נהרג בקשמיר; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בטורקיה, במצרים, בלבנון, בעיראק, בסוריה, בתימן, בסומליה, בסודאן, בניגריה, בלוב, בטוניסיה, באפגניסטן ובפקיסטן;
==
סוריה – מלחמת אזרחים: מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-28 ביולי 2013 על הריגתם של יותר מ-120 בני-אדם בקרבות קשים מאוד שנערכו באזור צפון סוריה בין הצבא הסורי לבין כוחות המורדים וטרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון אל-קאעידה. במהלך כל היממה האחרונה נרשמו מאות אירועים קטלניים של ירי של טילים לעבר מרכזי אוכלוסין שגרמו להריגתם של עשרות בני-אדם. כמו כן נמסר על קרבות קשים בדרום סוריה באזור דרעא, שם הצבא הסורי מנסה לחזק את אחיזתו. גורמים כורדיים במזרח סוריה מסרו כי כוחותיהם מנסים להשתלט על שטחים נוספים בהם מתגוררים כורדים לקראת השיחות עם נציגי ממשל רשמיים של סוריה על אוטונומיה כורדית רחבה תמורת אי-הצטרפות ללחימה נגד המשטר העלווי של בשאר אל-אסד.
--
מצרים – מלחמת אזרחים: מקורות צבאיים במצרים מסרו ב-28 ביולי 2013 על הריגתם של 10 טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון אל-קאעידה במהלך פעולה צבאית יזומה שנערכה בסיני. בימים האחרונים ערך הצבא המצרי עשרות פעולות נגד ארגוני טרור אסלאמיים הפועלים בסיני. כמו כן נמסר על הריגתם של 2 בני-אדם במהלך הפגנת מחאה שנערכה בפורט סעיד נגד הדחתו של הנשיא לשעבר מורסי.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-28 ביולי 2013 על הריגתם של 51 טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן בפעילות צבאית יזומה שנערכה נגד הארגון במחוזות אחדים ברחבי אפגניסטן.
--
פקיסטן – טרור: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-28 ביולי 2013 על הריגתם של 10 חיילים בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן על מתחם צבאי הנמצא בנמל של העיר גוואדאר.
--
עיראק – טרור: מקורות צבאיים בעיראק מסרו ב-28 ביולי 2013 על הריגתם של 10 חיילים כורדים מירי של טרוריסטים מוסלמים מארגון אל-קאעידה הפועלים בצפון עיראק.
--
תימן – חיסולים-ממוקדים אמריקאים: מקורות צבאיים בתימן מסרו ב-28 ביולי 2013 על הריגתם של 6 טרוריסטים מוסלמים מארגון אל-קאעידה בחיסול-ממוקד אמריקאי שנערך בדרום תימן.
--
סודאן – דארפור - קורדופן: מקורות תקשורתיים בדארפור מסרו ב-28 ביולי 2013 על הריגתם של 94 בני-אדם בקרבות בין שתי מליציות מקומיות חמושות הפועלות באזור חבל דארפור. כמו כן נמסר על הריגתם של 9 בני-אדם מפיצוץ של מוקש הופעל באזור דרום קורדופן.
--
ניגריה – טרור: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-28 ביולי 2013 על הריגתם של 12 בני-אדם בשתי התקפות טרור של מיליציות חמושות הפועלות באזור העיר ג'וס.
--
הודו – קשמיר: מקורות רשמיים בהודו מסרו ב-28 ביולי 2013 על הריגתו של שוטר מירי של טרוריסטים מוסלמים הפועלים בחבל קשמיר.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

No comments: