Wednesday, July 24, 2013

200 הרוגים בסוריה; 11 הרוגים במצרים;  10 הרוגים בעיראק; 7 חיילים נהרגו באפגניסטן; 6 הרוגים בפקיסטן; 3 חיילי נאט"ו נהרגו באפגניסטן; 2 הרוגים בניגריה; טרוריסט מוסלמי בכיר נהרג בקשמיר; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו במצרים, בלבנון, בטורקיה, בסוריה, בתימן, בסומליה, בסודאן, בלוב, בעיראק, באפגניסטן ובפקיסטן;
==
סוריה – מלחמת אזרחים: מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-23 ביולי 2013 על הריגתם של יותר מ-200 בני-אדם ביום נוסף של קרבות קשים ועימותים קטלניים שהיו ברוב הערים המרכזיות של סוריה. מקורות נוספים בסוריה מסרו כי המורדים הצליחו לכבוש 3 עיירות ליד העיר חאלב, וכי במהלך הכיבוש נהרגו עשרות חיילים סורים. כמו כן נמסר על קרבות קשים והרוגים רבים באזור העיר חומס. במהלך הימים האחרונים השתתפו בקרבות עשרות אלפי חיילים, מורדים וטרוריסטים מוסלמים מארגונים שונים הפועלים להפלת המשטר. הצבא הסורי ממשיך לכתוש אזורים רבים ברחבי הערים הגדולות. במהלך היממה האחרונה נמסר על הריגתם של אזרחים רבים בהפגזות ישירות של הצבא הסורי על מרכזים מסחריים במהלך שעות העומס. גורמים במזרח סוריה מסרו על קרבות בין מורדים כורדים לבין טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון אל-קאעידה. עוד נמסר על הריגתו של אדם אחד בקרבות שפרצו בין חיילים טורקים לבין טרוריסטים שניסו לחדור מסוריה לטורקיה (מקור נוסף מסר שההרוג היה אזרח).
--
מצרים – טרור ואלימות: מקורות תקשורתיים במצרים מסרו ב-23 ביולי 2013 על הריגתם של 11 בני-אדם ועל פציעתם של 150 נוספים במהלך הפגנות מחאה אלימות שנערכו נגד הדחתו של הנשיא הקודם, מורסי. מרבית העימותים האלימים פרצו בין תומכי הנשיא המודח לבין מתנגדיו. מאז הדחתו של הנשיא נהרגו כ-100 בני-אדם ועוד עשרות טרוריסטים מוסלמים הפועלים באזור סיני. במהלך ההפגנות של היומיים האחרונים, נהרסו חנויות רבות בידי מוסלמים רדיקליים וכן הועלו באש עשרות מכוניות של אזרחים לרגל חג הרמדאן. גורמים מקומיים במצרים מסרו כי אוניברסיטת קהיר הפכה למוקד של מחאה של "האחים המוסלמים".
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-23 ביולי 2013 על הריגתם של 7 חיילים מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן. כמו כן נמסר על הריגתם של 3 חיילי נאט"ו מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן במזרח אפגניסטן. לאורך כל היום נרשמו עשרות אירועי טרור לרגל חג הרמדאן מוסלמי.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-23 ביולי 2013 על הריגתם של 6 בני-אדם בשני פיגועי טרור שהיו במהלך היממה האחרונה. בין ההרוגים היו 2 שיעים שנהרגו מירי של טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן לרגל חג הרמדאן.
--
עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-23 ביולי 2013 על הריגתם של 10 בני-אדם מירי של טרוריסטים מוסלמים מארגון אל-קאעידה שיירו בשיעים לרגל חג הרמדאן.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-23 ביולי 2013 על הריגתם של ילדה ושוטר מירי של טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" לרגל חג הרמדאן.
--
הודו – קשמיר: מקורות צבאיים בהודו מסרו ב-23 ביולי 2013 על הריגתו של טרוריסט מוסלמי בכיר בהיתקלות עם חיילים הודים הפועלים בחבל קשמיר.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

No comments: