Tuesday, July 2, 2013

90 הרוגים בסוריה; 53 הרוגים בפקיסטן; 12 הרוגים בסומליה; 9 הרוגים בעיראק; 8 הרוגים באפגניסטן; 8 הרוגים במצרים; 3 הרוגים בדארפור; 2 הרוגים בניגריה; 2 הרוגים בקשמיר; 450 הרוגים בעיראק בחודש יוני; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בלבנון, במצרים, בסוריה, בעיראק, בתימן, בלוב, בסומליה, בסודאן, בטורקיה, באפגניסטן, בפקיסטן ובפיליפינים;
==
סוריה – מלחמת אזרחים: מקורות באופוזיציה הסורית ומקורות נוספים בלבנון מסרו ב-1 ביולי 2013 על הריגתם של יותר מ-90 בני-אדם ביום נוסף של קרבות ועימותים קטלניים שהיו ברוב הערים המרכזיות של סוריה. גם במהלך היממה האחרונה נרשמו קרבות קשים מאוד בין כוחות המורדים הפועלים בעיר חומס לבין הצבא הסורי הנעזר בירי של טנקים ומטוסים. כנופיות הטרור של "השביחה" מסייעים לצבא להשתלט על שכונות ברחבי העיר תוך כדי ביזה ואונס של נשים סוריות.
--
מצרים – מחאה ואלימות: מקורות תקשורתיים בינלאומיים מסרו ב-1 ביולי 2013 על הריגתם של לפחות 8 בני-אדם בעימותים קטלניים שפרצו בין מפגינים לבין אנשי כוחות הביטחון הפעולים בערים המרכזיות של מצרים. מקורות נוספים מסרו על 10 הרוגים ואף יותר במהלך היום. לאורך כל היממה האחרונה נרשמו מאות אירועים אלימים בכל רחבי מצרים וכן הועלו באש עשרות מבני ציבור ממשלתיים בידי פורעים וכנופיות טרור אלימות המשתייכות לארגונים פוליטיים גזעניים. יותר מ-1,000 בני-אדם נפצעו במהלך הימים האחרונים מפעולות טרור אלימות של אזרחים כנגד אזרחים אחרים. כנופיות טרור נוספות השתלטו על מוקדים אחדים במרכזי הערים שם הם עוסקים בגניבות, בביזה ובאונס של נשים מצריות. גורמי טרור במצרים פתחו באש לעבר כוחות הביטחון במקומות אחדים בערים המרכזיות. בעקבות הריגת 8 בני-אדם במהלך היום, התפטרו 5 שרים בממשלתו של מוחמד מורסי. מקורות צבאיים במצרים מסרו כי ראשי הצבא הציבו אולטימאטום לפתור את המשבר במצרים בתוך 48 שעות. מוחמד מורסי דחה את האולטימאטום של הצבא.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-1 ביולי 2013 על הריגתם של 53 בני-אדם ועל פציעתם של כ-200 נוספים בסדרה של פיגועים שהתבצעו נגד שיעים וסונים בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-1 ביולי 2013 על הריגתם של 8 בני-אדם בשני פיגועי טרור שהתבצעו בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן.
--
עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-1 ביולי 2013 על הריגתם של 9 בני-אדם בקרבות שפרצו בין ארגון טרור סוני פרו-ממשלתי לבין ארגון טרור של אל-קאעידה. כמו כן נמסר מפי מקורות באו"ם על הריגתם של כ-450 בני-אדם בפיגועי טרור שהיו בחודש יוני 2013 ברחבי עיראק.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-1 ביולי 2013 על הריגתם של 12 בני-אדם בקרבות שפרצו בין שני ארגוני טרור אסלאמיים הפועלים באזור דרום סומליה.
--
סודאן – דארפור: מקורות תקשורתיים בסודאן מסרו ב-1 ביולי 2013 על הריגתם של 3 בני-אדם בקרבות שפרצו בין כוחות הביטחון לבין טרוריסטים מקומיים הפועלים בצפון דארפור.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-1 ביולי 2013 על הריגתם של 2 בני-אדם בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים על בית-כלא בו מוחזקים מאות אסירים. בעקבות ההתקפה ברחו מהכלא 175 אסירים מסוכנים מאוד.
--
הודו – קשמיר: מקורות תקשורתיים בקשמיר מסרו ב-1 ביולי 2013 על הריגתם של שוטר וטרוריסט מוסלמי בהיתקלות קטלנית שהתבצעה בחבל קשמיר.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

No comments: