Saturday, July 13, 2013

100 הרוגים בסוריה; 47 הרוגים בעיראק; 10 הרוגים בפקיסטן; 6 עיתונאים נהרגו בסומליה; 5 הרוגים נוספים בסומליה; 2 הרוגים בסודאן; 2 הרוגים באפגניסטן; טרוריסט מוסלמי נהרג בניגריה; 5 קופטים נרצחו במצרים; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בתימן, בסומליה, בסודאן, בלוב, במצרים, בטורקיה, בלבנון, בסוריה, באפגניסטן, בעיראק ובפקיסטן;
==
סוריה – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים באופוזיציה הסורית ומקורות נוספים נסרו ב-12 ביולי 2013 על הריגתם של כ-100 בני-אדם ביום נוסף של קרבות ועימותים קטלניים שהיו בכל רחבי סוריה. כ-4,000 תושבי חומס לכודים מזה ימים רבים בגלל הקרבות. מרכז העיר חומס נהרס כמעט לגמרי בהפצצות של הצבא הסורי הנעזר בירי של טנקים ומטוסים. במהלך היממה האחרונה נרשמו מאות אירועים אלימים שגרמו לנפגעים נוספים בקרב האוכלוסייה האזרחית. הצבא הסורי עוסק טיהור אתני של כל הסונים בערים המרכזיות. מקורות רשמיים בסוריה מסרו על הריגתם של טרוריסטים מוסלמים ממדינות זרות בקרבות שנערכו באזור העיר דרעא. 15 בני-אדם נהרגו בדמשק מירי של פצצות מרגמה שנורו כנראה בידי טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון אל-קאעידה.
--
עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים רשמיים בעיראק מסרו ב-12 ביולי 2013 על הריגתם של 42 שיעים ו-5 שוטרים בסדרה של פיגועים שהתבצעה בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון אל-קאעידה.  במקרה אחד נהרגו עשרות בני-אדם בפיגוע התאבדות שהתבצע בבית-קפה בבגדאד עם סיום צום הרמדאן.
--
מצרים – קופטים – טרור: מקורות נוצריים במצרים מסרו ב-12 ביולי 2013 על הריגתם של 5 קופטים ועל פציעתם של עשרות רבות בידי טרוריסטים מוסלמים במהלך הדחתו של הנשיא לשעבר מוחמד מורסי. מאות בתים וחנויות של נוצרים נפגעו במהלך ההתפרעויות הקטלנית של קבוצות טרור אסלאמיות.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-12 ביולי 2013 על הריגתם של חייל ואזרח בפיגוע שנעשה בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן שפעלו באזור הגבול בין אפגניסטן לפקיסטן.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-12 ביולי 2013 על הריגתם של 10 בני-אדם בסדרה של פעולות טרור שהתבצעו בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן ביממה האחרונה. במקרה אחד נרצח פרופסור האוניברסיטה שניסה לקדם חינוך לנשים במחוז קוויטה.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-12 ביולי 2013 על הריגתם של 6 עיתונאים פעולות טרור של טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" מאז תחילת שנת 2013. כמו כן נמסר על הריגתם של 5 בני-אדם בהתקפות של טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" הפועלים בעיר מוגדישו.
--
סודאן – קורדופן: מקורות תקשורתיים בקורדופן מסרו ב-12 ביולי 2013 על הריגתם של 2 בני-אדם בהפצצה אווירית של הצבא הסודאני. מקורות נוספים מסרו כי ממשלת סודאן האסלאמית עורכת טיהור אתני במחוז כולו המבקש להתנתק ממשלת חרטום האסלאמית של עומר אל-באשיר.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות רשמיים בניגריה מסרו ב-12 ביולי 2013 על הריגתו של אדם אחד במהלך פעולה צבאית יזומה נגד טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם". במהלך הפעולה נתפסו 12 מטענים המוכנים להפעלה. כמו כן נמסר כי נתפסה כמות עצומה של נשק ותחמושת.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

No comments: