Wednesday, March 9, 2016

טרור אסלאמי - 242 הרוגים ביממה האחרונה

92 הרוגים בעיראק; 70 הרוגים בסוריה; 26 לוחמים כורדים נהרגו בטורקיה; 21 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בפקיסטן; 14 טרוריסטים מוסלמים נהרגו באפגניסטן;  10 הרוגים בתימן; 2 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בניגריה; 2 שוטרים נהרגו במצרים; 4 טרוריסטים מוסלמים נהרגו ברחבי ישראל; תייר נרצח בתל-אביב; חייל נהרג בסומליה; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בתימן, בסומליה, בסודאן, בניגריה, במצרים, בטורקיה, בקשמיר, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 242 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות מקומיים בסוריה מסרו ב-8 במרס 2016 על הריגתם של יותר מ-70 בני-אדם בסדרה של קרבות ובהפצצות אוויריות שהיו במהלך היממה האחרונה באזורים אחדים ברחבי סוריה. דוברים מקומיים בסוריה מסרו שמרבית ההרוגים היו טרוריסטים מוסלמים שנפגעו בקרבות שהיו באזור מחוז אידליב. מקורות תקשורתיים בטורקיה מסרו על ירי של פצצות מרגמה שנורו לעבר טורקיה מהשטח הסורי – בעקבות הירי נהרגו 2 בני-אדם. דובר צבאי טורקי מסרו כי הושבה אש לעבר מקורות הירי בסוריה. דוברים בארגון "ג'בהת אל- נוסרה" מסרו על הצלחות קרקעיות נגד הצבא הסורי דרומית לאזור העיר חלאב. הכוחות הכורדיים בסוריה מאשימים את ארגוני האופוזיציה בסוריה הנתמכים בידי סעודיה, בכך שהם מערימים קשיים נוספים במאמצי האו"ם לנהל משא-ומתן יעיל בין כל הצדדים הלוחמים בסוריה.
--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-8 במרס 2016 על הריגתם של 92 בני-אדם ביום נוסף של קרבות ובהפצצות אוויריות שנערכו בצפון עיראק נגד ארגון "המדינה האסלאמית". דוברים צבאיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-9 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה.
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים שיעים בתימן מסרו ב-8 במרס 2016 על הריגתם של 10 בני-אדם בסדרה של קרבות ובהפצצות אוויריות שהיו במהלך היממה האחרונה בדרום תימן ובצפונה.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-8 במרס 2016 על הריגתם של 14 טרוריסטים מוסלמים בפעילות צבאית יזומה שנערכה במזרח אפגניסטן נגד טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן.
--
פקיסטן – טרור: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-8 במרס 2016 על הריגתם של 21 טרוריסטים מוסלמים בפעילות צבאית יזומה שנערכה בצפון-מערב פקיסטן במהלך היממה הקודמת.
--
סומליה – טרור: מקורות צבאיים בסומליה מסרו ב-8 במרס 2016 על הריגתו של חייל מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" שפעלו צפונית לעיר מוגדישו.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-8 במרס 2016 על הריגתם של 2 טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" בפעילות צבאית יזומה שנערכה בצפון ניגריה.
--
מצרים – טרור: מקורות תקשורתיים במצרים מסרו ב-8 במרס 2016 על הריגתם של 2 שוטרים מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון "המדינה האסלאמית" הפועלים בצפון סיני.
--
טורקיה – כורדים: מקורות תקשורתיים בטורקיה מסרו ב-8 במרס 2016 על הריגתם של 26 לוחמים כורדים בפעילות צבאית יזומה שנערכה בדרום-מזרח טורקיה במהלך היממה הקודמת. מקורות בינלאומיים מסרו על הריגתם של בין 13 ל-26 לוחמים כורדים בפעילות זו.
--
ישראל – טרור: מקורות משטרתיים בישראל מסרו ב-8 במרס 2016 על הריגתה של טרוריסטית מוסלמית בעקבות פיגוע-דקירה שהתבצע נגד כוחותינו הפועלים בירושלים. טרוריסט מוסלמי נוסף נהרג בירושלים לאחר פיגוע-ירי בו נפצעו 2 שוטרים באופן קשה מאוד. בפתח-תקווה נהרג טרוריסט מוסלמי בעקבות פיגועי דקירה של אזרח שהצליח להשתלט עליו. בתל-אביב נהרג טרוריסט מוסלמי בעקבות התקפה קטלנית עם סכין שבמהלכה נרצח תייר אמריקאי ונפצעו כ-12 בני-אדם נוספים. מאז ה-1 באוקטובר 2015 נרצחו ברחבי ישראל 34 אזרחים, תושבים וחיילים. מאז ה-1 באוקטובר 2015 נהרגו ברחבי ישראל 146 טרוריסטים מוסלמים.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: