Friday, March 4, 2016

טרור אסלאמי - 335 הרוגים ביממה האחרונה

131 הרוגים בעיראק; 100 הרוגים בסוריה; 20 טרוריסטים מוסלמים, אזרח ושוטר נהרגו במצרים; 20 הרוגים בתימן; 13 אזרחים נהרגו בסודאן; 12 מאנשי המחתרת הכורדית ו-3 חיילים נהרגו בטורקיה; 8 הרוגים באפגניסטן; 7 טרוריסטים מוסלמים ו-2 איטלקים נהרגו בלוב; 5 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בטוניסיה; 4 הרוגים בניגריה; 4 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בפקיסטן; 3 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בקשמיר; טרוריסט מוסלמי נהרג במאלי; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בתאילנד, בקשמיר, בפיליפינים, בסומליה, בניגריה, בסודאן, במצרים, בטורקיה, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 335 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות מקומיים בסוריה מסרו ב-3 במרס 2016 על הריגתם של לפחות 100 בני-אדם בסדרה של קרבות קשים מאוד שהיו מחוז חאלב בין הכוחות-הכורדיים לבין טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". לפחות 70 מההרוגים באזור זה היו טרוריסטים מוסלמים חברי הארגון. מקורות מקומיים נוספים מסרו על קרבות עם נפגעים וכן על הפצצות אוויריות שנערכו במהלך היממה האחרונה במקומות רבים ברחבי סוריה. ארגונים לזכיות-אדם בסוריה מסרו כי מאז שהחלה הפסקת האש בסוריה, נהרגו לפחות 73 אזרחים.

International Military Review - Syria, Mar. 3, 2016

--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-3 במרס 2016 על הריגתם של 131 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי-טרור, בקרבות ובהפצצות אוויריות שהיו ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה. מקורות צבאיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-15 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה.
--
מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים (סונים) בתימן מסרו ב-3 במרס 2016 על הריגתם של לפחות 20 בני-אדם בסדרה של קרבות בין המיליציות השיעיות למליציות הסוניות החמושות. מרבית הנפגעים היו טרוריסטים מוסלמים שיעים.
--
לוב – מלחמת-אזרחים: מקורות צבאיים בלוב מסרו ב-3 במרס 2016 על הריגתם של 7 טרוריסטים מוסלמים מזוהים עם ארגון "המדינה האסלאמית" בפעילות צבאית יזומה שנערכה באזור העיר סבראטה. כמו כן נמסר כי במהלך הפעולה נהרגו 2 בני-ערובה איטלקים שהיו בידי ארגון "המדינה האסלאמית".
--
אפגניסטן – טרור: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-3 במרס 2016 על הריגתם של 8 בני-אדם בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" שנערכה ליד הקונסוליה ההודית הפועלת במזרח אפגניסטן במחוז ננגרהאר. 
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-3 במרס 2016 על הריגתם של 4 טרוריסטים מוסלמים בהיתקלות עם כוחות-הביטחון של פקיסטן שפעלו במחוז בלוצ'יסטן.
--
סודאן – טרור: מקורות תקשורתיים באפריקה מסרו ב-3 במרס 2016 על הריגתם של 13 אזרחים (כולל 4 ילדים) בהפצצה אווירית של סודאן האסלאמית של ממשלת חרטום שפעלה באזור חבל דארפור ליד ג'בל מארה.
--
טוניסיה – טרור: מקורות צבאיים בטוניסיה מסרו ב-3 במרס 2016 על הריגתם של 5 טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון "המדינה האסלאמית" בפעילות צבאית יזומה שנערכה ליד הגבול עם לוב.
--
מאלי – טרור – צרפת: מקורות תקשורתיים בצרפת מסרו ב-3 במרס 2016 על הריגתו של טרוריסט מוסלמי (ממוצא ספרדי) המזוהה עם ארגון "אל-קאעידה" בפעילות צבאית יזומה שנערכה בידי חיילים צרפתים הפועלים במאלי.
--
ניגריה – טרור אתני: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-3 במרס 2016 על הריגתם של 4 בני-אדם בעימותים קטלניים בין מוסלמים לנוצרים בעיר הבירה.
--
מצרים – טרור: מקורות תקשורתיים ערביים מסרו ב-3 במרס 2016 על הריגתם של 22 טרוריסטים מוסלמים בפעילות צבאית יזומה שנערכה בדרום מצרים באזור שייח' זוייד הנמצא כ-400 ק"מ צפונית-מזרחית לקהיר. בפעילות זו נהרג בטעות אזרח אחד. מקורות תקשורתיים נוספים מסרו על הריגתו של שוטר מירי של טרוריסטים מוסלמים שפעלו באזור העיר קהיר.
--
טורקיה – כורדים: מקורות תקשורתיים בטורקיה מסרו ב-3 במרס 2016 על הריגתם של 10 מאנשי המחתרת הכורדית וכן על הריגתם של 3 חיילים בשתי היתקלויות שהיו בדרום-מזרח טורקיה במהלך היממה האחרונה. כמו כן נמסר על הריגתן של 2 נשים מהמחתרת הכורדית שניסו לתקוף אוטובוס משטרתי באיסטנבול.
--
הודו – טרור אסלאמי –קשמיר: מקורות צבאיים בהודו מסרו ב-3 במרס 2016 על הריגתם של 3 טרוריסטים מוסלמים בהיתקלות עם חיילים הודים הפועלים באזור חבל קשמיר.
==

ד"ר יוחאי סלע