Saturday, March 12, 2016

טרור אסלאמי - 352 הרוגים ביממה האחרונה

148 הרוגים בעיראק; 75 הרוגים בסוריה; 57 הרוגים בתימן;  32 הרוגים בניגריה; 20 טרוריסטים מוסלמים נהרגו באפגניסטן; 9 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בלבנון; 7 לוחמים כורדים נהרגו בטורקיה; 3 הרוגים בלוב; קצין בכיר חוסל בפקיסטן; 900 הרוגים בקניה בפיגועי טרור אסלאמיים ב-16 שנים; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בקשמיר, במצרים, בלבנון, בתימן, בסומליה, בסודאן, בניגריה, בטוניסיה, בסודאן, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 352 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות תקשורתיים בסוריה מסרו ב-11 במרס 2016 על הריגתם של יותר מ-70 בני-אדם בסדרה של קרבות בין כוחות-הביטחון של סוריה לין טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" וארגון "ג'בת אל-נוסרה" שנערכו באזור מחוז אל-חמה. סוכנות הידיעות הרשמית של סוריה מסרה שמרבית ההרוגים היו טרוריסטים מוסלמים משני הארגונים האלה. עוד 5 הרוגים היו בעיר חאלב בעקבות הפצצה אווירית של הצבא הסורי. גורמים מקומיים בסוריה מסרו על הוצאתו-להורג של משורר סורי ובנו בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" הפועלים באזור דיר אל-זור. השניים נעצרו לפני 7 חודשים.

International Military Review – Syria-Iraq Battlespace, Mar. 11, 2016
--
טורקיה – כורדים: מקורות תקשורתיים בטורקיה מסרו ב-11 במרס 2016 על הריגתם של 7 מאנשי המחתרת הכורדית בפעילות צבאית יזומה שנערכה בדרום-מזרח טורקיה. גורמים צבאיים נוספים מסרו כי מאז תחילת דצמבר 2015 נהרגו בטורקיה 1,220 מחברי המחתרת הכורדית. גורמים נוספים בטורקיה מסרו על הרס רב בסירנאק ובדיארבקיר בעקבות המבצע הצבאי הטורקי שנערך בחודשים האחרונים. הצבא הטורקי הרס באופן שיטתי את שני הערים האלה – בעיר באזורים בהם התקיימה לחימה נגד "חשודים" כפעילים במחתרת הכורדית.
--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-11 במרס 2016 על הריגתם של 148 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי-טרור, בקרבות ובהפצצות אוויריות קשות שנערכו בצפון עיראק. דוברים צבאיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-14 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה. מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו על מתח גובר והולך במחוז דיאלה על רקע השליטה של המיליציות השיעיות על האוכלוסייה הסונית.
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים שיעים מסרו ב-11 במרס 2016 על הריגתם של יותר מ-57 בני-אדם בסדרה של קרבות קשים מאוד ובהפצצות אוויריות שהיו במהלך היממה האחרונה באזור העיר תעז בין מיליציות סוניות למיליציות שיעיות. הכוחות הפרו-סעודים דיווחו על הצלחות קרקעיות ניכרות נגד המיליציות השיעיות ששלטו באזורים אחדים בעיר תעז במשך 9 חודשים. תעז היא העיר השלישית בגודלה בתימן.
--
לוב – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים בלוב מסרו ב-11 במרס 2016 על הריגתם של 3 ילדים בהפצצה אווירית שנערכה באזור העיר סירט. ארגון "המדינה האסלאמית" ממשיך להרחיב את שליטתו בלוב.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-11 במרס 2016 על הריגתם של 20 טרוריסטים מוסלמים מארגונים שונים בעקבות קרבות בין מיליציות אסלאמיות חמושות ובעקבות קרבות עם כוחות-הביטחון של אפגניסטן.
--
פקיסטן – טרור: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-11 במרס 2016 על חיסולו של קצין בכיר מאוד מירי של מתנקשים מארגון "הטליבאן הפקיסטני" שפעל באזור מחוז קוויטה. דובר אחר מסר שהקצין היה בדרכו לתפילה מסגד, שם ארבו לו המתנקשים.
--
קניה – טרור אסלאמי: מקורות רשמיים בקניה מסרו ב-11 במרס 2016 על הריגתם של 900 קנייתים בפיגועי טרור אסלאמיים שהתרחשו בקניה במהלך 16 השנים האחרונות.
--
ניגריה – טרור ואלימות: מקורות מקומיים בניגריה מסרו ב-11 במרס 2016 על הריגתם של 32 בני-אדם בדרום ניגריה – כולם חברי מפלגה אחת – על רקע מערכת הבחירות המתקיימת במדינת מחוז ריוורס. מקורות אחרים רמזו שרציחות התבצעו על רקע המתח הגובר בין מוסלמים לנוצרים במדינת המחוז. ככול הידוע רק רבע מהאוכלוסייה של המחוז היא מוסלמית.
--
לבנון – טרור: מקורות צבאיים בלבנון מסרו ב-11 במרס 2016 על הריגתם של 9 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" בקרבות שהיו ליד הגבול המשותף עם סוריה ליד אזור בעלבק במזרח המדינה.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: