Thursday, March 10, 2016

טרור אסלאמי - 376 הרוגים ביממה האחרונה

224 הרוגים בעיראק; 40 הרוגים בתימן; 35 טרוריסטים מוסלמים נהרגו באפגניסטן; 30 הרוגים בסוריה; 18 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בניגריה; 17 טרוריסטים מוסלמים נהרגו במצרים; 5 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בטוניסיה; 4 הרוגים בסומליה; 3 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בירושלים ובאזור אריאל; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בסומליה, בסודאן, בתימן, במאלי, בניגריה, במצרים, בטורקיה, בלבנון, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 376 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות מקומיים בסוריה מסרו ב-9 במרס 2016 על הריגתם של יותר מ-30 בני-אדם בסדרה של הפצצות אוויריות שנערכו במהלך היממה האחרונה על אזורים הנמצאים בשליטתו של ארגון "המדינה האסלאמית". גורמים נוספים רמזו שמרבית ההרוגים היו טרוריסטים מוסלמים שנפגעו בהפצצה אווירית אמריקאית שנערכה באזור העיר אל-ראקה. גורמים נוספים בסוריה מסרו שמאז שהחלה הפסקת-האש ב-27 בפברואר 2016, נהרגו יותר מ-270 בני-אדם באזורים שהם הוכרזה הפסקת-האש בין הצדדים. דוברים אחרים בסוריה מסרו בימים האחרונים מספרים גבוהים יותר. ביתר האזורים בהם לא הוכרזה הפסקת-אש, נהרגו מאות בני-אדם כולל טרוריסטים מוסלמים, חיילים, אזרחים, מורדים ולוחמים כורדים. מקורות ביטחוניים בארה"ב מסרו על הריגתם של מפקדים בכירים בארגון "המדינה האסלאמית" בהתקפה שנערכה בצפון-מזרח סוריה ב-4 במרס 2016. בין ההרוגים היה שר-המלחמה של ארגון "המדינה האסלאמית" - אבו עומר אל-שישאני.

International Military Review – Syria, Mar. 9 2016
--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-9 במרס 2016 על הריגתם של 224 בני-אדם ביום נוסף של קרבות ובהפצצות אוויריות שנערכו בצפון עיראק נגד ארגון "המדינה האסלאמית". דוברים צבאיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-20 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה. דוברים צבאיים בעיראק מסרו על קרבות קשים עם עשרות רבות של הרוגים שהיו במהלך היממה האחרונה באזור פלוג'ה.  כמו כן, דוברים נוספים מסרו על טרוריסטים מוסלמים רבים מארגון "המדינה האסלאמית" שנהרגו בקרבות שהיו במחוז אל-אנבר.
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים במפרץ הפרסי מסרו ב-9 במרס 2016 על הריגתם של יותר מ-40 בני-אדם – רובם טרוריסטים מוסלמים שיעים – בפעילות אווירית וקרקעית של הקואליציה שנערכה באזור מחוז סעדה שבצפון תימן. מקורות נוספים מסרו שסעודיה מוכנה לקיים משא-ומתן עם הכוחות השיעים בתימן במטרה להגיע לרגיעה כוללת בתימן.
--
טוניסיה – טרור: מקורות צבאיים בטוניסיה מסרו ב-9 במרס 2016 על הריגתם של 5 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" בהיתקלות שהייתה ליד הגבול המשותף עם לוב.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים (לא רשמיים) באפגניסטן מסרו ב-9 במרס 2016 על הריגתם של 35 טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן" בפעילות צבאית יזומה שנערכה במחוזות אחדים ברחבי אפגניסטן במהלך היממה האחרונה.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים סומליה מסרו ב-9 במרס 2016 על הריגתם של 3 חיילים ואזרח אחד מפיצוץ של מכונית-תופת שהופעלה באזור העיר מוגדישו בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב".
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בניגריה מסרו ב-9 במרס 2016 על הריגתם של 18 טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" בפעילות צבאית יזומה שנערכה בצפון ניגריה.
--
מצרים – טרור: מקורות תקשורתיים בינלאומיים מסרו ב-9 במרס 2016 על הריגתם של 17 טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון "המדינה האסלאמית" בפעילות צבאית יזומה שנערכה בצפון סיני.
--
ישראל – טרור: מקורות משטרתיים בישראל מסרו ב-9 במרס 2016 על הריגתם של 2 טרוריסטים מוסלמים במהלך פיגוע-ירי שהתבצע בירושלים באזור שער שכם. מהירי נפגע אזרח ישראלי באורח קשה. כמו כן נמסר על הריגתו של טרוריסט מוסלמי נוסף שניסה לבצע פיגוע-דקירה נגד כוחותינו שפעלו ליד אריאל. מאז ה-1 באוקטובר 2015 נהרגו ברחבי ישראל 149 טרוריסטים מוסלמים.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: