Wednesday, March 2, 2016

טרור אסלאמי - 244 הרוגים ביממה האחרונה

131 הרוגים בעיראק; 24 הרוגים בתימן; 20 הרוגים באפגניסטן;  19הרוגים בסוריה; 15 הרוגים בניגריה; 12 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בפקיסטן; 5 חיילים נהרגו בפיליפינים; 5 חיילים נהרגו בסומליה; 5 לוחמים כורדים נהרגו בטורקיה; 4 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בטוניסיה; 3 הרוגים בסודאן; ג'יהאדיסט נהרג קלנדיה; בריטניה תשלח חיילים לטוניסיה לסייע במלחמה נגד ארגון המדינה-האסלאמית; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו במאלי, במצרים, בטורקיה, בתימן, בניגריה, בסומליה, בסודאן, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 244 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות מקומיים בסוריה מסרו ב-1 במרס 2016 על הריגתם של לפחות 19 בני-אדם בסדרה של אירועי ירי, הפגזות ובהוצאות-להורג שנערכו בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון ,המדינה האסלאמית" הפועלים באזור העיר אל-ראקה. בראיון לטלוויזיה הגרמנית, אסד הציע למורדים להניח את נשקם תמורת חנינה מלאה - לא מדובר על אנשי ארגון "המדינה האסלאמית" או של "ג'בהת אלנוסרה". מקורות בלבנון מסרו על הריגתם של 4 טרוריסטים מוסלמים מארגון "חיזבאללה" בקרבות שהיו באזור חאלב לפני ימים אחדים. דוברים כורדיים מסרו שכוחותיהם שולטים באופן מלא על העיירה תל-אביאד לאחר קרבות קשים מאוד עם טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". עוד נמסר על הריגתם של 3 בני-אדם מירי של פצצות מרגמה שנורו לעבר עיירות הנמצאות בצפון סוריה, לחוף הים-התיכון, ליד הגבול המשותף עם טורקיה. מקורות נוספים בסוריה מסרו על הפצצות אוויריות של רוסיה באזורים אחדים ברחבי סוריה במהלך היממה האחרונה. בהפצצה רוסית שנערכה במחוז אידליב נהרגו לפחות 6 בני-אדם.

International Military Review - Syria, Mar. 1, 2016
--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-1 במרס 2016 על הריגתם של 131 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי-טרור, בקרבות ובהפצצות אוויריות שנערכו בעיקר בצפון עיראק במהלך היממה האחרונה. מקורות צבאיים רשמיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-9 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה אחרונה.
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-1 במרס 2016 על הריגתם של 24 בני-אדם בסדרה של התקפות אוויריות שנערכו בידי "הקואליציה הסעודית" שפעלה ברחבי תימן במהלך היממה האחרונה.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-1 במרס 2016 על הריגתם של 20 בני-אדם בסדרה של פיגועי-טרור ובקרבות שהיו בין כוחות-הביטחון של אפגניסטן לבין טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן". ככול הידוע מרבית הנפגעים היו אזרחים.
--
פקיסטן – טרור: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-1 במרס 2016 על הריגתם של 1 מרס 2016 על הריגתם של 12 טרוריסטים מוסלמים בפעילות צבאית יזומה שנערכה בצפון-מערב פקיסטן. מקורות נוספים בפקיסטן מסרו על קרבות נוספים עם ארגוני טרור, אולם לא נמסר מספרם המדויק של הנפגעים.
--
סודאן – טרור: מקורות תקשורתיים בסודאן מסרו ב-1 במרס 2016 על הריגתם של 3 בני-אדם מירי של טרוריסטים מקומיים הפועלים במערב סודאן.
--
ניגריה – טרור: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-1 במרס 2016 על הריגתם של 15 בני-אדם בהתקפה של כ-50 חמושים רכובים על אופנועים שתקפו עיירה הנמצאת בצפון-מזרח ניגריה. מקורות נוספים מסרו שארגון "בוקו חראם" הפועל באזור כולו, לא לקח על עצמו את האחריות למעשה.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים סומליה מסרו ב-1 במרס 2016 על הריגתם של 5 חיילים מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי טרוריסטים מוסלמים שפעלו באזור העיר מוגדישו.
--
טוניסיה – טרור: מקורות רשמיים בטוניסיה מסרו ב-1 במרס 2016 על הריגתם של 4 טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-קאעידה" בפעילות צבאית יזומה שנערכה ליד הגבול המשותף עם אלג'יריה. ממשלת בריטניה הושיעה שהיא תשלח כוחות צבאיים לעזור לטוניסיה להילחם נגד ארגון "המדינה האסלאמית".
--
פיליפינים – טרור: מקורות תקשורתיים בפיליפינים מסרו שהצבא הפיליפיני אישר ב-1 במרס 2016 את הריגתם של 5 חיילים במהלך קרבות שנערכו נגד ארגונים אסלאמיים הפועלים בדרום הפיליפינים. על-פי הידיעה, נודע על קרבות שנמשכו ימים אחדים נגד ארגון אסלאמי בשם "החזית הלאומית לשחרור בני המורו" הפועלים בדרום הפיליפינים. מאידך, עדיין לא נמסר על מספרם המדויק של ההרוגים אצל הארגון האסלאמי.
--
טורקיה – כורדים: מקורות צבאיים רשמיים בטורקיה מסרו ב-1 במרס 2016 על הריגתם של 5 מאנשי המחתרת הכורדית בפעילות צבאית יזומה שנערכה בדרום-מזרח טורקיה ממהלך היממה האחרונה.
--
ישראל – טרור: מקורות צבאיים בישראל מסרו ב-1 במרס 2016 על הריגתו של ג'יהאדיסט חבר הכנופיות הערביות במהלך עימותים אלימים עם כוחותינו שפעלו באזור קלנדיה ליד רמאללה. כוחותינו עסקו בחילוץ 2 חיילים שהותקפו בידי כנופיות ערביות הפועלות באזור.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: