Sunday, March 13, 2016

טרור אסלאמי - 294 הרוגים ביממה האחרונה

67 לוחמים כורדים נהרגו בהפצצה טורקית; 49 הרוגים בעיראק; 41 טרוריסטים מוסלמים נהרגו באפגניסטן; 40 הרוגים בסוריה; 40 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בניגריה; 33 הרוגים בתימן; 12 טרוריסטים מוסלמים ושוטר נהרגו במצרים; 4 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בסומליה; 3 טרוריסטים מוסלמים נהרגו באלג'יריה; 2 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בקווקז; 2 ילדים נהרגו בעזה; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בלוב, בסומליה, בניגריה, במאלי, בסודאן, בתימן, במצרים, בטורקיה, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 294 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות מקומיים בסוריה מסרו ב-12 במרס 2016 על הריגתם של יותר מ-40 בני-אדם בסדרה של הפצצות אוויריות ובקרבות שהיו באזור דיר אל-זור, דרעא, מחוז אידליב, באזור חאלב, בחמוס בצפון מחוז לטקיה במהלך היממה האחרונה. דוברי המורדים מסרו על הפלתו של מיג 21 סורי באזור העיר חאלב. גורמים בינלאומיים מסרו כי בתוך 18 חודשים יערכו בחירות חדשות בסוריה. רוסיה מפצירה באו"ם לכלול את הכוחות הכורדיים בשיחות השלום שיערכו פעם נוספת ב-18 במרס 2016.
--
טורקיה – כורדים – עיראק: מקורות צבאיים רשמיים בטורקיה מסרו ב-12 במרס 2016 על הריגתם של 67 לוחמים כורדים בפעילות אווירית יזומה שנערכה בצפון עיראק נגד אנשי המחתרת הכורדית הפועלת באזור. גורמים נוספים בטורקיה מסרו כי הנמשך ההרס השיטתי על כפרים כורדיים בנמצאים בדרום-מזרח טורקיה בידי הצבא הטורקי על-פי הוראתו של ארדואן.  דובר צבאי נוסף מסר שחיל-האוויר הטורקי הפציץ מטרות של ארגון "המדינה האסלאמית" בנמצאים בצפון סוריה.
--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-12 במרס 2016 על הריגתם של 49 בני-אדם בסדרה של פיגועי-טרור ובקרבות שהיו נגד ארגון "המדינה האסלאמית" הפועל בצפון עיראק. מקורות צבאיים מסרו על קרבות עם נפגעים ב-7 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה. גורמים רשמיים בעיראק מסרו על מאות נפגעים משימוש בנשק כימי בידי ארגון "המדינה האסלאמית".
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-12 במרס 2016 על הריגתם של 33 בני-אדם נוספים שהיו באזור העיר תעז בקרבות בין המיליציות הסוניות לביו המיליציות השיעיות. ביומיים האחרונים נהרגו רק באזור זה יותר מ-100 בני-אדם.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים רשמיים באפגניסטן מסרו ב-12 במרס 2016 על הריגתם של 41 טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן" בפעילות צבאית יזומה שנערכה במחוז הארט במהלך היממה האחרונה.
--
סומליה – טרור: מקורות צבאיים בסומליה מסרו ב-12 במרס 2016 על הריגתם של 4 טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" בקרבות שהיו במרכז סומליה במהלך פעילות צבאית יזומה נגד הארגון.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בניגריה מסרו ב-12 במרס 2016 על הריגתם של 40 טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" בפעילות צבאית רחבת-היקף שנערכה במהלך היממה האחרונה בצפון ניגריה. בעקבות המבצע נהרס לחלוטין מחנה אימונים והדרכה של הארגון. כמו כן נמסר על שחרורם של 67 בני-אדם שהיו בידי הארגון.
--
אלג'יריה – טרור: מקורות רשמיים באלג'ירי מסרו ב-12 במרס 2016 על הריגתם של 3 טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-קאעידה" בפעילות צבאית יזומה שנערכה במהלך היממה האחרונה שנערכה במזרח המדינה. דובר צבאי מסר על תפיסתם של 6 טילים נגד מטוסים בעקבות פעולה זו.
--
מצרים – טרור: מקורות ביטחוניים רשמיים במצרים מסרו ב-12 במרס 2016 על הריגתם של 12 טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון "המדינה האסלאמית" במהלך התקפה שנערכה על סיור משטרתי שפעל בצפון סיני. כמו כן נמסר על הריגתו של שוטר בהתקפה זו.
--
רוסיה – טרור אסלאמי – קווקז: מקורות רשמיים ברוסיה מסרו ב-12 במרס 2016 על הריגתם של 2 טרוריסטים מוסלמים בהיתקלות שהייתה בצפון הקווקז עם הכוחות הרוסיים הפועלים באזור. דובר נוסף מסר שהשניים נהרגו בפעילות צבאית יזומה של היחידה המיוחדת ללוחמה בטרור.
--
עזה – ארגון החמאס: מקורות תקשורתיים בעזה מסרו ב-12 במרס 2016 על הריגתם של 2 ילדים בעקבות הפצצה אווירית של ישראל לאחר שנורו 4 טילים לעבר ישראל בידי טרוריסטים מוסלמים הפועלים ברצועת עזה.
==

ד"ר יוחאי סלע