Monday, March 14, 2016

טרור אסלאמי - 395 הרוגים ביממה האחרונה

218 הרוגים בעיראק; 60 הרוגים בסוריה; 34 הרוגים בפיגוע טרור בטורקיה; 29 טרוריסטים מוסלמים ו-2 שוטרים נהרגו בתימן; 24 טרוריסטים מוסלמים נהרגו באפגניסטן; 16 הרוגים בחוף-השנהב בפיגוע טרור אסלאמי; 5 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בלוב; 5 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בפקיסטן; 2 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בסומליה; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בקשמיר, בסומליה, בלוב, בתימן, בסודאן, במצרים, בטורקיה, בניגריה, במאלי, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 395 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות מקומיים בסוריה מסרו ב-13 במרס 2016 על הריגתם של יותר מ-60 בני-אדם בסדרה של קרבות שהיו במהלך היממה האחרונה באזורים אחדים ברחבי סוריה. גורמים נוספים מסרו שמרבית ההרוגים היו במהלך קרבות שפרצו פעם נוספת בין הכוחות-הכורדיים לבין טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". דובר כורדי מסר שבקרבות הללו נהרגו לפחות 32 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית".
--
חוף השנהב – טרור אסלאמי: מקורות ביטחוניים ותקשורתיים בחוף-השנהב מסרו ב-13 במרס 2016 על הריגתם של 14 אזרחים ושל 2 חיילים בהתקפה רצחנית של טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-קאעידה" שפעלו בעיירת נופש הנמצאת ליד הים בחוף-השנהב. בין ההרוגים היו ילדים ותיירים. גורמים ביטחוניים במדינה מסרו כי במהלך השבועות האחרונות היו התראות על כוונתו של ארגון אל-קאעידה לבצע פיגוע קטלני בחוף-השנהב. דוברי הארגון פרסמו לאורך כל השנה האחרונה על כוונתם להרחיב את פעילותם הקטלנית מעבר למדינות המגרב בצפון-אפריקה.
--
טורקיה – טרור: מקורות תקשורתיים בטורקיה מסרו ב-13 במרס 2016 על הריגתם של 34 בני-אדם ועל פציעתם של 125 נוספים מפיצוץ של מכונית-תופת שהופעלה בעיר אנקרה בידי טרוריסטים מוסלמים מתאבדים מארגון "המדינה האסלאמית".  זהו הפיגוע הקטלני השלישי בטורקיה בחודשים האחרונים, לצד המבצע הצבאי הקטלני שעורך הצבא הטורקי נגד הכורדים המתגוררים בדרום-מזרח טורקיה. בתגובה להתקפה, טורקיה סגרה את הגישה לפייסבוק.
--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-13 במרס 2016 על הריגתם של 218 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי-טרור, בקרבות ובהפצצות אוויריות קשות שנערכו במהלך היממה האחרונה בצפון עיראק. דוברים צבאיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ה-20 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה.
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות צבאיים בתימן מסרו ב-13 במרס 2016 על הריגתם של 17 טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-קאעידה" בהפצצה אווירית סעודית שנערכה בדרום תימן, כמו כן נמסר על הריגתם של 12 טרוריסטים מוסלמים ושל 2 שוטרים בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים שנערכה באזור העיר עדן.
--
לוב – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים בלוב מסרו ב-13 במרס 2016 על הריגתם של 5 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" בסדרה של קרבות שהיו באזור העיר דרנא.
--
אפגניסטן – טרור – המדינה-האסלאמית: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-13 במרס 2016 על הריגתם של 24 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" בפעילות אווירית יזומה שנערכה במחוז ננגדהאר.
--
פקיסטן – טרור: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-13 במרס 2016 על הריגתם של 5 טרוריסטים מוסלמים בפעילות צבאית יזומה שנערכה באזור פנג'אב.
--
סומליה – טרור: מקורות צבאיים בסומליה מסרו ב-13 במרס 2016 על הריגתם של 2 טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" בהיתקלות שהייתה במרכז סומליה במהלך היממה האחרונה.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: