Tuesday, March 8, 2016

טרור אסלאמי - 464 הרוגים ביממה האחרונה

150 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בחיסול-ממוקד אמריקאי בסומליה; 121 הרוגים בעיראק; 53 טרוריסטים מוסלמים, חיילים ואזרחים נהרגו בטוניסיה; 44 הרוגים באפגניסטן; 40 הרוגים בסוריה; 20 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בניגריה; 15 הרוגים בפיגוע התאבדות בפקיסטן; 10 הרוגים בתימן; 10 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בחיסול-ממוקד אמריקאי באפגניסטן; טרוריסט מוסלמי נהרג בקשמיר; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בסומליה, בתימן, בסודאן, במאלי, בניגריה, במצרים, בטורקיה, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 464 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות מקומיים בסוריה מסרו ב-7 במרס 2016 על הריגתם של יותר מ-40 בני-אדם בסדרה של פיגועי-טרור, בקרבות ובהפצצות אוויריות שנערכו במהלך היממה האחרונה במוקמות אחדים ברחבי סוריה. בין ההרוגים היו לפחות 14 אזרחים שנפגעו מירי של פצצות מגרמה שנורו בידי טרוריסטים מוסלמים שפעלו באזור העיר חאלב. מקורות מקומיים נוספים מסרו על קרבות באזור קובאני, דיר אל-זור, צפון מחוז לטקיה במחוז חאלב במהלך היממה האחרונה.
--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-7 במרס 2016 על הריגתם של 121 בני-אדם בסדרה ארוכה מאוד של פיגועי-טרור, בקרבות ובהפצצות אוויריות שהיו בעיקר בצפון עיראק. מקורות צבאיים מסרו על קרבות עם נפגעים ב-8 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה.
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-7 במרס 2016 על הריגתם של 10 בני-אדם ביום נוסף של קרבות ובהפצצות אוויריות שנערכו בידי "הקואליציה הסעודית" הפועלת בתימן. בין ההרוגים היו 2 מלחים הודים שנהרגו בחילופי אש שהיו באזור החוף התימני – כך נמס רמפי מקורות ביטחוניים בהודו.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-7 במרס 2016 על הריגתם של 31 טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן" בפעילות צבאית יזומה שנערכה במהלך היממה האחרונה. כמו כן נמסר על הריגתם של 13 אזרחים מפיצוץ של מטען-חבלה רב-עוצמה שהופעל בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן" שפעלו במזרח אפגניסטן.
--
אפגניסטן – חיסולים-ממוקדים אמריקאים: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-7 במרס 2016 על הריגתם של יותר מ-10 טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון "המדינה האסלאמית" בחיסול-ממוקד אמריקאי שנערך במחוז ננגרהאר.
--
סומליה – חיסולים-ממוקדים אמריקאים: מקורות ביטחוניים רשמיים בארה"ב מסרו על הריגתם של 150 טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" בחיסול-ממוקד אמריקאי שנערך בדרום סומליה. על-פי ההודעה האמריקאית, המתחם שהותקף היה מחנה אימונים של ארגון "אל-שבאב", שבו תוכננו פיגועים נגד ארה"ב.
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-7 במרס 2016 על הריגתם של 15 בני-אדם בפיגוע התאבדות שהתבצע בידי טרוריסטים מוסלמים שפעלו במתחם משפטי הנמצא בצפון-מערב פקיסטן. בין ההרוגים היו גם ילדים ושוטרים.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-7 במרס 2016 על הריגתם של לפחות 20 טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" בפעילות צבאית יזומה שנערכה בצפון ניגריה. כמו כן נמסר על פציעתם של חיילים אחדים בעקבות הפעולה נגד ארגון "בוקו חראם".
--
טוניסיה – טרור: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-7 במרס 2016 על הריגתם של 53 טרוריסטים מוסלמים, חיילים ואזרחים בעקבות התקפה של טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון "המדינה האסלאמית" שחדרו לטוניסיה מהגבול המשותף עם לוב. בין ההרוגים היו 36 טרוריסטים מוסלמים, 7 אזרחים ו-10 חיילים. כוחות הביטחון של טוניסיה הטילו עוצר על האזור כולו.
--
הודו – טרור אסלאמי – קשמיר: מקורות צבאיים בהודו מסרו ב-7 במרס 2016 על הריגתו של טרוריסט מוסלמי בהיתקלות עם חיילים הודים הפועלים באזור חבל קשמיר.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: