Friday, March 25, 2016

טרור אסלאמי - 329 הרוגים ביממה האחרונה

134 הרוגים בעיראק; 80 הרוגים בסוריה; 50 טרוריסטים מוסלמים ו-7 שוטרים נהרגו באפגניסטן; 26 לוחמים כורדים ו-4 חיילים נהרגו בטורקיה; 10 הרוגים בתימן; 7 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בניגריה; 4 הרוגים בפקיסטן; 4 טרוריסטים מוסלמים-מתאבדים נהרגו באלג'יריה; 2 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בחברון; חייל נהרג בלבנון; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בקשמיר, בלוב, בתימן, בסומליה, בניגריה, בדרום-סודאן, הפיליפינים, בבנגלדש, במצרים, בטורקיה, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; 329 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות מקומיים בסוריה מסרו ב-24 במרס 2016 על הריגתם של יותר מ-80 בני-אדם בסדרה של קרבות ובהפצצות אוויריות קשות שנערכו במהלך היממה האחרונה ברחבי סוריה. דוברים נוספים הדגישו שעיקר המאמץ הסורי מתרכז בכיבושה של העיר תדמור מידי ארגון "המדינה האסלאמית". הצבא הסורי מסתייע באמצעות הפצצות קשות הנערכות על  כל העמדות של הארגון הפועל באזור. במהלך היום נמסר מפי גורם צבאי שכוחות הצבא נכנסו לעיר העתיקה של תדמור. כמו כן נמסר על קרבות עם נפגעים גם במחוז אידליב, חומס ואל-חמה. ברוסיה נמסרה הודעה על הריגתו של קצין רוסי בקרבות שהיו באזור העיר תדמור.

Syria: advancing towards Palmyra

--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-24 במרס 2016 על הריגתם של 134 בני-אדם בסדרה של פיגועי-טרור קשים, בקרבות ובהפצצות אוויריות שהיו לאורך כל היממה האחרונה ברחבי עיראק. דוברים צבאיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-13 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה. דובר צבאי מסר על קרבות קשים מאוד באזור פלוג'ה, וכן על השלבים הראשונים למערכה הגדולה בעיר מוסול הנשלטת בידי ארגון "המדינה האסלאמית". עוד נמסר על הריגתם של 10 כורדים בהפצצה אווירית טורקית שנערכה בצפון עיראק.

Police attacked kurdish students just because they
 were singing kurdish in Turkey

--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-24 במרס 2016 על הריגתם של יותר מ-10 בני-אדם בסדרה של הפצצות אוויריות שנערכו בידי "הקואליציה הסעודית" שפעלה באזורים אחדים ברחבי תימן.
--
לוב – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים בלוב מסרו ב-24 במרס 2016 על הריגתם של 7 בני-אדם בקרבות בין מיליציות אסלאמיות חמושות לבין כוחות-הביטחון של הפועלים שפעלו מערבית לעיר טריפולי. למיליציה הזו אין קשר לארגון "המדינה האסלאמית".
--
אפגניסטן – טרור: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-24 במרס 2016 על הריגתם של 42 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" וכן על הריגתם של 8 טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן" בסדרה של התקפות צבאיות יזומות שנערכו נגד שני הארגונים הללו. כמו כן נמסר על הריגתם של 7 שוטרים מירי של שוטר המזוהה עם ארגון "הטליבאן".
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-24 במרס 2016 על הריגתם של 4 בני-אדם בקרבות בין שתי מיליציות אסלאמיות חמושות הפועלות בצפון-מערב פקיסטן. במהלך היממה האחרונה נמסר על עימותים אלימים בין כוחות-הביטחון של פקיסטן לבין טרוריסטים מוסלמים, אולם לא נמסר מספרם המדויק של הנפגעים.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים רשמיים בניגריה מסרו ב-24 במרס 2016 על הריגתם של 7 טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" בפעילות צבאית יזומה שנערכה נגד הארגון הפועל בצפון ניגריה. במהלך הפעולה שוחררו 180 נשים שהיו בידי הארגון.
--
אלג'יריה – טרור: מקורות צבאיים באלג'יריה מסרו ב-24 במרס 2016 על הריגתם של 4 טרוריסטים מוסלמים-מתאבדים מארגון "אל-קאעידה" שעסקו בהכנות לקראת פיגועי התאבדות שהיו אמורים להתבצע בימים הקרובים.
--
טורקיה – כורדים: מקורות תקשורתיים בטורקיה מסרו ב-24 במרס 2016 על הריגתם של 4 חיילים התקפה של אנשי המחתרת הכורדית הפועלת בדרום-מזרח טורקיה. דובר צבאי בטורקיה מסר על הריגתם של 26 לוחמים כורדים בסדרה של פעולות צבאיות שנערכו במהלך היומיים האחרונים בדרום-מזרח טורקיה.
--
לבנון – טרור: מקורות צבאיים בלבנון מסרו ב-24 במרס 2016 על הריגתו של חייל לבנוני ועל פציעתם של חיילים נוספים מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בגבול הצפוני המשותף עם סוריה.
--
ישראל – טרור: מקורות צבאיים בישראל מסרו ב-24 במרס 2016 על הריגתם של 2 טרוריסטים מוסלמים במהלך פיגוע-דקירה שהתבצע נגד כוחותינו הפועלים באזור חברון. מאז ה-1 באוקטובר 2016 נהרגו ברחבי ישראל 158 טרוריסטים מוסלמים.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: