Wednesday, March 16, 2016

טרור אסלאמי - 275 הרוגים ביממה האחרונה

123 הרוגים בעיראק; 45 לוחמים כורדים נהרגו בעיראק בהפצצה טורקית; 40 חיילים נהרגו בסודאן;  30 הרוגים בסוריה; 20 טרוריסטים מוסלמים נהרגו באפגניסטן; 9 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בפקיסטן; 4 הרוגים בטורקיה; 2 חיילים נהרגו בפיליפינים בפיגוע טרור אסלאמי; שוטר נהרג במצרים; טרוריסט מוסלמי נהרג בבלגיה; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים רבים היו בתימן, בניגריה, בסומליה, בסודאן, במאלי, במצרים, בטורקיה, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 275 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות מקומיים בסוריה מסרו ב-15 במרס 2016 על הריגתם של יותר מ-30 בני-אדם בסדרה של קרבות שהיו במהלך היממה האחרונה באזורים אחדים ברחבי סוריה. גם במהלך היממה האחרונה מסר על נפגעים בקרבות בין הכוחות-הכורדיים לבין טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". כמו כן נמסר על פעולות צבאיות אחדות שנערכו בידי הצבא הסורי שפעל בעיקר באזור מחוז אידליב ובצפון מחוז לטקיה. הצבא הסורי מרכז מאמץ לכבוש את העיר תדמור. רוסיה החלה לדלל את כוחותיה בסוריה – במהלך היום פרסמו תמונות אחדות בהן נראים חיילים רוסים מפנים ציוד צבאי רוסי. סוכנות הידיעות הטורקית "אנאדולו" מסרה כי בהתאם לאיסוף המידע שערכו כתביה, נהרגו בסוריה ב-5 שנות מלחמת-אזרחים 361,000 בני-אדם. בין ההרוגים היו 234,140 אזרחים. 180,000 בני-אדם נוספים נעצרו בידי כוחות-הביטחון של סוריה במהלך התקופה הנדונה. מאידך, מקורות באו"ם מסרו על הריגתם של כ-250,000 בני-אדם במלחמת האזרחים בסוריה. ארגון סורי לזכויות-אדם היושב בבריטניה מסר על הריגתם של 270,00 בני-אדם במהלך התקופה הנדונה. מכון מחקר סורי עצמאי מסר על הריגתם של 470,000 בני-אדם ב-5 שנות מלחמת-אזרחים. 12 מיליון אזרחים סורים נאלצו לעזוב את בתיהם. מתוכם, כ-4.8 מיליון נפלטו למדינות שכנות כמו טורקיה, לבנון, ירדן ובעיראק.

The Real Reason For Russia's Withdrawal From Syria

--
בלגיה – טרור אסלאמי: מקורות ביטחוניים בבלגיה מסרו ב-15 במרס 2016 על הריגתו של טרוריסט מוסלמי בפשיטה שנערכה בבריסל בעקבות מידע מודיעיני מוצק. 2 טרוריסטים מוסלמים נוספים הצליחו להימלט. כוחות מיוחדים של צרפת השתתפו בפשיטה. 4 שוטרים נפצעו מירי במהלך הפשיטה.
--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-15 במרס 2016 על הריגתם של 123 בני-אדם בסדרה של קרבות ובהפצצות אוויריות שנערכו במהלך היממה האחרונה בצפון-עיראק. דוברים צבאיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-13 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה. דוברים צבאיים נוספים בעיראק מסרו על הריגתם של 60 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" בהתקפה אווירית שנערכה באזור מחוז נינווה.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-15 במרס 2016 על הריגתם של 20 טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן" בסדרה של פעולות צבאיות יזומות שנערכו במהלך היממה האחרונה. מרבית ההרוגים היו בפעולה צבאית יזומה שנערכה במחוז קונדוז.
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-15 במרס 2016 על הריגתם של 9 טרוריסטים מוסלמים בשתי היתקלויות שהיו במהלך היום עם כוחות-הביטחון של פקיסטן.
--
מצרים – טרור: מקורות תקשורתיים במצרים מסרו ב-15 במרס 2016 על הריגתו של שוטר מירי של טרוריסטים מוסלמים שפעלו בצפון סיני במהלך היממה הקודמת.
--
טורקיה – כורדים – עיראק: מקורות צבאיים בטורקיה מסרו ב-15 במרס 2016 על הריגתם של 45 מאנשי המחתרת הכורדית בהפצצה אווירית קשה שנערכה במהלך היממה אחרונה בצפון עיראק נגד יעדים כורדיים. כמו כן נסמר על הריגתם של 4 בני-אדם בהיתקלויות קטלניות בין כוחות-הביטחון של טורקיה לבין אנשי המחתרת הכורדית הפועלת באזור דיארבקיר. דובר לא רשמי מסר שנהרגו 3 מאנשי המחתרת הכורדית ושוטר טורקי אחד.
--
פיליפינים – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים רשמיים בפיליפינים מסרו ב-15 במרס 2016 על הריגתם של 2 חיילים מירי של טרוריסטים מוסלמים מארגון "אבו סיאף" הפועלים בדרום הפיליפינים. דובר צבאי נוסף מסר כי בעקבות האירוע הקטלני, נערך מבצע צבאי נרחב לאיתור הטרוריסטים.
--
סודאן – טרור: מקורות תקשורתיים בינלאומיים מסרו ב-15 במרס 2016 על הריגתם של 40 חיילים סודאנים בידי מורדים מקומיים הפועלים במדינת מחוז הנילוס הכחול. המידע התבסס על-פי הודעה של הארגונים הפועלים במחוז נגד סודאן האסלאמית של ממשלת חרטום.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: