Wednesday, March 23, 2016

טרור אסלאמי - 321 הרוגים ביממה האחרונה

171 הרוגים בעיראק; 60 הרוגים בסוריה; 34 אזרחים ו-2 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בהתקפת טרור אסלאמית בבלגיה; 20 טרוריסטים מוסלמים נהרגו במצרים; 13 הרוגים בתימן; 10 הרוגים באפגניסטן; 6 טרוריסטים מוסלמים נהרגו באלג'יריה; 4 חיילים נהרגו בטורקיה; טרוריסט מוסלמי נהרג במאלי; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בסודאן, בניגריה, בפיליפינים, במאלי, בלוב, במצרים, בטורקיה, בסומליה, בלבנון, בתימן, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 321 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות מקומיים בסוריה מסרו ב-22 במרס 2016 על הריגתם של יותר מ-60 בני-אדם בסדרה של קרבות ובהפצצות אוויריות שנערכו באזורים רבים ברחבי סוריה במהלך היממה אחרונה. מקורות צבאיים בסוריה מסרו על קרבות עם נפגעים רבים באזור דיר אל-זור, תדמור, דרעא, באזור העיר חומס, בצפון מחוז לטקיה ובאזורים אחדים במחוז חאלב. מאז שהחלה הפסקת-האש ב-27 בפברואר 2016, ההודעות הסוריות האלה חוזרות על עצמן מדי יום. מקורות כורדיים מסרו על הריגתם של בני-אדם נוספים מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל באזור הנמצא בשליטתם של הארגונים הכורדיים הפועלים בצפון-מזרח סוריה.
--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-22 במרס 2016 על הריגתם של 171 בני-אדם בסדרה אורכה מאוד של פיגועי-טרור, בקרבות ובהפצצות שהיו בצפון עיראק במהלך היממה האחרונה. דוברים צבאיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-15 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה אחרונה.
--
בלגיה – טרור אסלאמי: מקורות רשמיים בבלגיה מסרו ב-22 במרס 2016 על הריגתם של 34 בני-אדם ועל פציעתם של יותר מ-200 בני-אדם נוספים בפיגוע-התאבדות ומפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי 2 טרוריסטים מוסלמים מתאבדים המזוהים עם ארגון "המדינה האסלאמית". טרוריסט מוסלמי שלישי נמלט מהזירה. שני הפיגועים היו בעיר בריסל. כוננות עליונה הוכרזה בבלגיה. התושבים התבקשו להישאר בבתיהם. התחבורה הציבורית הופסקה. נסגרו הגבולות עם מדינות שכנות לבלגיה. כוננות הוכרזה בכל אירופה.
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-22 במרס 2016 על הריגתם של 13 בני-אדם בהתקפה אווירית של הקואליציה הסעודית שנערכה ליד הגבול המשותף עם סעודיה. במהלך היום היו אירועים קטלניים נוספים, אולם לא נמסר מספרם המדויק של הנפגעים.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-22 במרס 2016 על הריגתם של 10 בני-אדם בסדרה של פיגועי טרור ובקרבות שהיו בין כוחות-הביטחון לבין טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן". דובר רשמי מסר שמרבית ההרוגים היו טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן".
--
אלג'יריה – טרור: מקורות צבאיים באלג'יריה מסרו ב-22 במרס 2016 על הריגתם של 6 טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-קאעידה" בהיתקלות שהייתה ליד הגבול המשותף עם טוניסיה.
--
טורקיה – כורדים: מקורות תקשורתיים בטורקיה מסרו ב-22 במרס 2016 על הריגתם של 4 חיילים בסדרה של היתקלויות שהיו עם המחתרת הכורדית הפועלת בדרום-מזרח טורקיה ב-48 השעות האחרונות.
--
מצרים – טרור: מקורות צבאיים במצרים מסרו ב-22 במרס 2016 על הריגתם של 20 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" בפעילות צבאית יזומה שנערכה בצפון סיני.
--
מאלי – טרור: מקורות מקומיים במאלי מסרו ב-22 במרס 2016 על הריגתו של טרוריסט מוסלמי בעקבות התקפה על בסיס צבאי של האו"ם הנמצא באזור עיר הבירה.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: