Saturday, March 5, 2016

טרור אסלאמי - 337 הרוגים ביממה האחרונה

150 הרוגים בסוריה; 79 הרוגים בעיראק; 55 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בניגריה;  25 הרוגים בתימן; 12 טרוריסטים מוסלמים ו-2 חיילים נהרגו באפגניסטן; 4 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בחיסול-ממוקד אמריקאי בתימן; 4 הרוגים בתאילנד; 3 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בפקיסטן; 2 חיילים נהרגו בטורקיה; טרוריסטית מוסלמית נהרגה בגוש-עציון; פיגועים קרבות נוספים עם נפגעים היו בקשמיר, במאלי, בסומליה, בניגריה, במצרים, בטורקיה, בתימן, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 337 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות צבאיים בסוריה מסרו ב-4 במרס 2016 על הריגתם של יותר מ-130 טרוריסטים מוסלמים בסדרה של קרבות שהיו באזור העיר חאלב נגד טרוריסטים מוסלמים מארגונים שונים הפועלים באזור. דובר צבאי סורי מסר על הכנות לקראת מבצע צבאי רחב-היקף שיערך נגד ארגון "המדינה האסלאמית" הפועל באזור העיר אל-ראקה. כמו כן נמסר על הריגתם של עוד כ-20 בני-אדם בסדרה של קרבות נוספים ובהפצצות אוויריות שהיו במהלך היממה האחרונה. מקורות מקומיים בסוריה מסרו על הפצצה אווירית קשה שנערכה בידי הצבא הסורי שפעל בעיירה דומא הנמצאת ליד דמשק. לפחות מקור אחד מסר על הריגתו של אדם אחד באזור זה.

International Military Review – Syria, Mar. 4, 2016

--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בסוריה מסרו ב-4 במרס 2016 על הריגתם של 79 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי-טרור, בקרבות ובהפצצות אוויריות שהיו בעיקר בצפון עיראק במהלך היממה האחרונה. דוברים צבאיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-6 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה.
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-4 במרס 2016 על הריגתם של יותר מ-25 בני-אדם בסדרה של פיגועי-טרור ובקרבות שהיו ברחבי תימן במהלך היממה האחרונה. במקרה אחד נהרגו 16 בני-אדם בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים על בית-אבות הנמצא בדרום העיר עדן.
==
--
תימן – חיסולים-מוקדים אמריקאים: מקורות צבאיים בתימן מסרו ב-4 במרס 2016 על הריגתם של 4 טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-קאעידה" בחיסול-ממוקד אמריקאי שנערך בדרום תימן במהלך היממה האחרונה.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים ותקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-4 במרס 2016 על הריגתם של 12 טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן" וכן על הריגתם של 2 חיילים בשתי תקריות עיקריות שהיו במהלך היממה האחרונה במזרח אפגניסטן.
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-4 במרס 2016 על הריגתם של 3 טרוריסטים מוסלמים בפעילות צבאית יזומה שנערכה באזור מחוז בלוצ'יסטן. עוד כ-9 בני-אדם נהרגו במהלך היממה האחרונה באזור זה, אולם לא נמסר על הנסיבות להריגתם.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים רשמיים בניגריה מסרו ב-4 במרס 2016 על הריגתם של 55 טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" בפעילות צבאית יזומה שנערכה בצפון ניגריה. במהלך הפעולה נישבו עשרות חברי הארגון, וכן נתפסו מאות פרטי ציוד צבאי ששימשו את אנשי הארגון.
--
טורקיה – כורדים: מקורות תקשורתיים בטורקיה מסרו ב-4 במרס 2016 על הריגתם של 2 חיילים מפיצוץ של מכונית-תופת שהופעלה בידי אנשי המחתרת הכורדית הפועלת בדרום-מזרח טורקיה ליד הגבול עם סוריה. כ-30 בני-אדם נוספים נפצעו בפיגוע.
--
תאילנד – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בתאילנד מסרו ב-4 במרס 2016 על הריגתם של 4 אזרחים בסדרה של פיגועי ירי שהיו במהלך היממה אחרונה בדרום תאילנד. דוברים מקומיים מסרו שכל ההרוגים נפגעו בפעולות טרור של ארגונים אסלאמיים, וכי מאז ה-10 בפברואר 2016 נהרגו בדרך זו כ-18 בני-אדם.
--
ישראל – טרור: מקורות צבאיים בישראל מסרו ב-4 במרס 2016 על הריגתה של טרוריסטית מוסלמית בעקבות פיגועי-דריסה שהתבצע באזור גוש עציון. מאז ה-1 באוקטובר 2016 נהרגו ברחבי ישראל 142 טרוריסטים מוסלמי.
--

ד"ר יוחאי סלע

No comments: