Sunday, March 20, 2016

טרור אסלאמי - 311 הרוגים ביממה האחרונה

90 הרוגים בעיראק; 80 הרוגים בסוריה; 61 טרוריסטים מוסלמים ו-3 שוטרים נהרגו בסומליה; 43 טרוריסטים מוסלמים ו-6 אזרחים נהרגו בניגריה; 18 שוטרים נהרגו במצרים בהתקפת טרור;  4 לוחמים כורדים נהרגו בטורקיה; 3 תיירים ישראלים, תייר איראני וטרוריסט מוסלמי נהרגו בפיגוע התאבדות בטורקיה; טרוריסט מוסלמי נהרג בחברון; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בלוב, בסודאן, בניגריה, בקמרון, בתימן, במצרים, בטורקיה, בלבנון, בסוריה, בעיראק בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 311 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות מקומיים בסוריה מסרו ב-19 במרס 2016 על הריגתם של יותר מ-80 בני-אדם בסדרה של התקפות אוויריות קשות שנערכו באזור העיר אל-ראקה ובאזור תדמור. מקורות צבאיים ברוסיה מסרו על כ-25 התקפות אוויריות הנערכות באזור תדמור נגד ארגון "המדינה האסלאמית" שנועדו לסייע לצבא הסורי להחזיר את השליטה על האזור כולו. קרבות נוספים עם נפגעים היו במחוז אדיליב, באזור דרעא ובצפון מחוז לטקיה.
--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-19 במרס 2016 על הריגתם של 90 בני-אדם בסדרה של פיגועי-טרור, בקרבות ובהפצצות אוויריות שנערכו במהלך היממה האחרונה ברחבי עיראק. מקורות צבאיים מסרו על קרבות עם נפגעים ב-7 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה.
--
סומליה – טרור אסלאמי - פונטלנד: מקורות צבאיים רשמיים בסומליה מסרו ב-19 במרס 2016 על הריגתם של 60 טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" נוספים בפעילות צבאית יזומה שנערכה במחוז האוטונומי פונטלנד במהלך היממה האחרונה. ביומיים האחרונים נהרגו באזור עשרות רבות של טרוריסטים מוסלמים בפעילות צבאית רחבת-היקף. מקור תקשורתי נוסף מסר על הריגתם של 3 שוטרים כן על הריגתו טרוריסט מוסלמי מארגון "אל-שבאב" מפיצוץ של מכונית-תופת שהתבצע באזור ביר-נמל בצפון סומליה ליד האקדמיה המשטרתית.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בניגריה מסרו ב-19 במרס 2016 על הריגתם של כ-40 מחברי המליציות החמושות הפועלות בצפון-מזרח ניגריה בפעילות צבאית ומשטרתית יזומה שנערכה בתקופה האחרונה. המליציות האסלאמיות הללו פעולות ללא קשר לארגון "בוקו חראם". מקורות תקשורתיים הגדירו את פעילותם כטרוריזם לכול דבר ועניין. כמו כן נמסר על הריגתם של 6 אזרחים ושל 3 טרוריסטים מקומיים בהתקפת-פתע על יישוב במדינת-המחוז זמפארה בצפון-מערב ניגריה.
--
טורקיה – טרור - כורדים : מקורות תקשורתיים בטורקיה מסרו ב-19 במרס 2016 על הריגתם של 5 בני-אדם ועל פציעתם של 35 בני-אדם נוספים בפיגוע התאבדות שהתבצע בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" שפעלו בעיר איסטנבול. בין ההרוגים היו 3 תיירים ישראלים ותייר איראני. 4 ישראלים נוספים פצועים קשה. כמו כן נמסר על הריגתם של 4 לוחמים כורדים בפעילות צבאית שנערכה במהלך היממה האחרונה בדרום-מזרח טורקיה.
--
ישראל – טרור: מקורות צבאיים בישראל מסרו ב-19 במרס 2016 על הריגתו של טרוריסט מוסלמי בעקבות פיגוע דקירה שהתבצע נגד כוחותינו הפועלים באזור חברון. מאז ה-1 באוקטובר 2015 נהרגו ברחבי ישראל 156 טרוריסטים מוסלמים.
--
מצרים – טרור: מקורות תקשורתיים במצרים מסרו ב-19 במרס 2016 על הריגתם של 18 שוטרים בהתקפה קטלנית שנערכה בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" שפעלו נגד מתחם ביטחוני הנמצא בצפון סיני.
==
ד"ר יוחאי סלע


No comments: