Sunday, March 6, 2016

טרור אסלאמי - 340 הרוגים ביממה האחרונה

146 הרוגים בעיראק; 70 טרוריסטים מוסלמים ו-30 חיילים נהרגו באפגניסטן; 60 הרוגים בסוריה; 13 הרוגים בתימן; 10 לוחמים כורדים נהרגו בטורקיה; 4 הרוגים בניגריה; 4 הרוגים בפקיסטן; 3 הרוגים בסומליה; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בסודאן, בניגריה, במאלי, בתימן, בפיליפינים, בקשמיר, בסומליה, במצרים, בלבנון, בטורקיה, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 340 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות מקומיים בסוריה מסרו ב-5 במרס 2016 על הריגתם של יותר מ-60 בני-אדם בסדרה של קרבות בין הצבא הסורי לבין ארגון המדינה האסלאמית" באזור חאלב, ובין ארגון "צבא סוריה החופשי" לבין ארגון המדינה האסלאמית באוזר הגבול המשותף עם עיראק. גורמים ב"צבא סוריה החופשי" מסרו שכוחותיהם הצליחו לכבוש את אחד ממעברי הגבול בין סוריה לעיראק שהי בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". כמו כן נמסר מפי גורמים מקומיים על הריגתם של לפחות 20 חיילים סורים בקרבות שהיו נגד ארגון "המדינה האסלאמית" באזור במחוז חאלב. דוברים נוספים מסרו על הריגתם של 135 בני-אדם בשבוע הראשון של הפסקת-האש רק באזורים שהוסכם עליהם בין הצדדים.

International Military Review - Syria, Jan. 5, 2016

--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-5 במרס 2016 על הריגתם של 146 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי טרור קטלניים, בקרבות ובהפצצות אוויריות קשות שהיו במהלך היממה האחרונה. גורמים צבאיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-5 יישובים ברחבי-עיראק במהלך היממה האחרונה. בבגדאד גובר החשש מהצלחותיו של ארגון "המדינה האסלאמית" להתקרב לאזור העיר. במחוז דיאלה היו במהלך היממה האחרונה קרבות קשים מאוד עם נפגעים רבים.
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים שיעים בתימן מסרו ב-5 במרס 2016 על הריגתם של 13 בני-אדם בסדרה של קרבות ובהתקפות אוויריות שהיו במהלך היממה האחרונה ברחבי תימן. מקורות באו"ם מסרו כי מאז שהחלה המלחמה בתימן ב-26 במרס 2015, נהרגו 3,081 אזרחים. גורמים אחרים בתימן מסרו על הריגתם של יותר מ-10,000 בני-אדם במהלך השנה האחרונה.  אזורים רבים בתימן הוחרבו עד ליסוד בעקבות הפצצות אוויריות קשות של "הקואליציה הסעודית".
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-5 במרס 2016 על הריגתם של 3 בני-אדם מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" הפועלים בדרום סומליה.
--
אפגניסטן – טרור –טליבאן: מקורות צבאיים רשמיים באפגניסטן מסרו ב-5 במרס 2016 על הריגתם של 24 טרוריסטים מוסלמים וכן על הריגתו של חייל אחד בפעילות צבאית יזומה שנערכה בחמישה מחוזות ברחבי אפגניסטן במהלך היממה אחרונה. מקורות נוספים במחוז הלמנד מסרו על קרבות קשים מאוד בין כוחות-הביטחון של אפגניסטן לבין טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן" שבמהלכם נהרגו לפחות 45 טרוריסטים מוסלמים חברי הארגון. דובר במחוז הלמנד אישר גם את הריגתם של כ-30 חיילים אפגאנים בקרבות שהיו ברחבי המחוז. ארגון "הטליבאן" דחה את היוזמה של ממשלת אפגניסטן לקיים פעם נוספת שיחות שלום בין הצדדים.
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-5 במרס 2016 על הריגתם של 4 טרוריסטים מוסלמים בפעילות צבאית יזומה נערכה באזור העיר קראצ'י.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות מקומיים בניגריה מסרו ב-5 במרס 2016 על הריגתם של 4 בני-אדם בסדרה של התקפות של מוסלמים נגד נוצרים שהיו במהלך היממה האחרונה במרכז ניגריה. בקמרון הוכרז על מצב חירום בעקבות חשש להתקפה רחבת-היקף של ארגון "בוק חראם".
--
טורקיה – כורדים: מקורות צבאיים בטורקיה מסרו ב-5 במרס 2016 על הריגתם של 10 מאנשי המחתרת הכורדית בפעילות צבאית יזומה שנערכה בדרום-מזרח טורקיה במהלך היממה האחרונה. גורמים כורדיים מסרו כי בשבוע האחרון נהרגו באזור זה בלבד 137 כורדים מירי של אנשי כוחות-הביטחון של טורקיה. ארדואן ממשיך להשתולל בטורקיה - כוחות-הביטחון השתלטו על העיתון "זאמאן".
--

ד"ר יוחאי סלע

No comments: