Monday, February 6, 2017

טרור אסלאמי - 169 הרוגים ביממה האחרונה

70 הרוגים בסוריה; 60 הרוגים בעיראק; 20 הרוגים בתימן; 16 טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן" נהרגו באפגניסטן; 3 חיילים נהרגו בסומליה; המיליציות האסלאמיות בניגריה יותר מסוכנות מארגון "בוקו חראם"; קניה תוציא את חייליה מסומליה; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו במאלי, בסודאן, בניגריה, בלוב, בקמרון, בצ'אד; במצרים, בטורקיה, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 169 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות אזרחיים בסוריה מסרו ב-5 בפברואר 2017 על הריגתם של יותר מ-70 בני-אדם בסדרה של קרבות ובהפצצות אוויריות שהיו במהלך היממה האחרונה ברחבי סוריה. ארגוני המורדים בסוריה מסרו על קרבות עם נפגעים באזור הכפרי של מחוז חאלב, בדרעא, במחוז אידליב. כמו כן נמסר ארגוני המורדים הנתמכים בידי ארה"ב המשיכו גם במהלך היממה האחרונה לתקוף מתחמים הנמצאים בשליטת ארגון "המדינה האסלאמית, הנמצאים בשוליים הכפריים של העיר אל-ראקה. מקורות ביטחוניים בטורקיה מסרו על הריגתם של יותר מ-30 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" בהתקפות אוויריות שנערכו בצפון סוריה. כמו כן נמסר על הריגתם של מפקדים בכירים בארגוני הג'יהאד בהתקפות אוויריות של ארה"ב שנערכו במחוז אדליב.

Syria: militants killed by Turkish forces


Genocide in Southern Cameroon

--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות צבאיים ותקשורתיים בעיראק מסרו ב-5 בפברואר 2017 על הריגתם של יותר מ-60 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי-טרור, בקרבות ובהפצצות אוויריות שנערכו בצפון עיראק במהלך היממה האחרונה. מקורות צבאיים נוספים מסרו על קרבות עם נפגעים ב-10 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה.
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-5 בפברואר 2017 על הריגתם של יותר מ-20 בני-אדם בסדרה של קרבות ובהפצצות אוויריות שנערכו בידי הקואליציה הסעודית הפועלת בתימן.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-5 בפברואר 2017 על הריגתם של 16 טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן" בפעילות צבאית יזומה שנערכה במחוז הלמנד. דוברים צבאיים נוספים מסרו על מבצע רחב-היקף המתוכנן באזור נגד ארגון "הטליבאן".
--
סומליה – טרור - קניה: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-5 בפברואר 2017 על הריגתם של 3 חיילים מפיצוץ של מכונית-תופת שהופעלה בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" שפעלו באזור העיר קיסמאיו. דובר צבאי בסומליה לא אישר את הידיעה הזו. מקורות נוספים מסרו שקניה כנראה תוציא את חייליה מסומליה. בחודשים האחרונים נהרגו עשרות רבות של חיילים קנייתיים בהתקפות רחבות-היקף של ארגון "אל-שבאב" הפועל ברחבי סומליה.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: ארגונים אזרחיים בניגריה מסרו ב-5 בפברואר 2017 שהמיליציות האסלאמיות החמושות משבטי הפולאני מסוכנות יותר מאשר ארגון "בוקו חראם". במהלך השנים האחרונות נרצחו אלפים רבים של נוצרים וכפריים בידי המיליציות, וכן הן גרמו להרס רב ולבזיזה שיטתית של רכוש של מקומיים, כתוצאה מפעילות זו נאלצו מאות-אלפי בני-אדם לעזוב את בתיהם. הארגונים הללו קראו לממשלת ניגריה להקצות משאבים רבים יותר נגד המיליציות האסלאמיות החמושות.
==
ד"ר יוחאי סלע

No comments: