Monday, February 20, 2017

טרור אסלאמי - 264 הרוגים ביממה האחרונה

90 הרוגים בעיראק; 80 הרוגים בסוריה; 41 הרוגים בסומליה ביום של טרור; 17 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בפקיסטן; 15 טרוריסטים מוסלמים ו-12 אזרחים נהרגו באפגניסטן; 5 הרוגים בתימן; 3 טרוריסטים מוסלמים נהרגו במצרים; מפקד בכיר נהרג בלוב; פיגועים וקרבות נוספים היו בקשמיר, בבנגלדש, בפיליפינים, בצ'אד, בקמרון, בסומליה, בסודאן, בניגריה, בלוב, בתימן, במצרים, בטורקיה, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 264 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות מקומיים בסוריה ומקורות ערביים נוספים מסרו ב-19 בפברואר 2017 על הריגתם של יותר מ-80 בני-אדם בסדרה ארוכה של קרבות ובהפצצות אוויריות שנערכו במהלך היממה האחרונה ברחבי סוריה. דוברים בארגון "המדינה האסלאמית" מסרו על הריגתם של יותר מ-30 לוחמים כורדים בקרבות שהיו בצפון סוריה. מקורות אזרחיים מסרו על הריגתם של 19 בני-אדם בהפצצה אווירית של הצבא הסורי שנערכה  במהלך הלוויה שנערכה באזור דמשק. גורמים צבאיים בטורקיה מסרו על הריגתם של יותר מ-30 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית, בהפצצות אוויריות שהיו בצפון סוריה. קרבות נוספים עם נפגעים רבים היו באזור מחוז דרעא ובמחוז אידליב.

Iraqi government announces west Mosul operation

--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות צבאיים ותקשורתיים בעיראק מסרו ב-19 בפברואר 2017 על הריגתם של כ-90 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי-התאבדות קטלניים, בקרבות ובהפצצות אוויריות קשות שנערכו במהלך היממה האחרונה בצפון עיראק. דוברים צבאיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-11 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה. דובר צבאי רשמי בעיראק מסרו על תחילתו של מצבע צבאי נרחב לשחרורו של האזור המערבי של העיר מוסול.
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות מקומיים בתימן מסרו ב-19 בפברואר 2017 על הריגתם של 5 בני-אדם בסדרה של קרבות בין המיליציות הסוניות למיליציות השיעיות הפועלות ברחבי תימן.
--
לוב – מלחמת-אזרחים: מקורות רשמיים בלוב מסרו ב-19 בפברואר 2017 על הריגתו של מפקד היחידות המיוחדות של הצבא הלובי בקרבות שהיו באזור העיר בנגאזי נגד אנשי מיליציה אסלאמית רדיקלית הפועלת במובלעת הנמצאת באזור.
--
פקיסטן – טרור: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-19 בפברואר 2017 על הריגתם של 17 טרוריסטים מוסלמים בפעילות צבאית יזומה שנערכה ליד הגבול המשותף עם אפגניסטן.
--
אפגניסטן – טרור: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-19 בפברואר 2017 על הריגתם של 15 טרוריסטים מוסלמים ושל 12 אזרחים בסדרה של פעולות צבאיות יזומות ובפיגועי-טרור קטלניים שהתבצעו בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן".
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים סומליה מסרו ב-19 בפברואר 2017 על הריגתם של 39 בני-אדם מפיצוץ של מכונית-תופת שהופעלה בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" שפעלו במרכז מסחרי באזור העיר מוגדישו. בין ההרוגים היו אזרחים וחיילים. שעות אחדות לפני כן, נהרגו 2 פקידים בכירים מירי של טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" שפעלו גם הם באזור העיר מוגדישו. 
--
מצרים – טרור: מקורות צבאיים במצרים מסרו ב-19 בפברואר 2017 על הריגתם של 3 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" בפעילות צבאית יזומה שנערכה בצפון-סיני. בין ההרוגים היה מפקד בכיר בארגון.
==
ד"ר יוחאי סלע

No comments: