Sunday, February 5, 2017

טרור אסלאמי - 200 הרוגים ביממה האחרונה

100 הרוגים בסוריה; 40 הרוגים בעיראק; 38 הרוגים בתימן; 13 הרוגים באפגניסטן; 4 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בפקיסטן; 3 חיילים נהרגו בחבל דארפור; 2 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בקשמיר ההודית; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו במאלי, בקשמיר, בפיליפינים, בסודאן, בסומליה, בלוב, בתימן, בצ'אד, במצרים, בטורקיה, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 200 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות מקומיים בסוריה ומקורות ערביים מסרו ב-4 בפברואר 2017 על הריגתם של יותר מ-50 בני-אדם בסדרה של קרבות ובהפצצות אוויריות שנערכו במהלך היממה האחרונה ברחבי סוריה. גורמי אופוזיציה מסרו שבמהלך היום היו ארבעה מוקדים של קרבות קשים עם נפגעים רבים, בדיר אל-זור, בדרעא, באל-ראקה ובאזור הכפרי של מחוז חומס. בדיר-אל-זור נערכו קרבות לאורך כל היום על השליטה בדרה-התעופה הצבאי בין ארגון "המדינה האסלאמית" לבין הצבא הסורי. מקורות נוספים מסרו שהארגוני המורדים הנתמכים בדי ארה"ב החלו בהתקפה חדשה נוספת על האזור העיר אל-ראקה הנשלטת בידי ארגון "המדינה האסלאמית". מקורות אזרחיים בעיר חאלב מסרו על הריגתם של ילדים אחדים מפיצוץ של מוקש. מקורות צבאיים בטורקיה מסרו על הריגתם של יותר מ-50 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" בהפצצה אווירית רחבת-היקף שנערכה בצפון-סוריה. דובר צבאי בטורקיה מסר כי במהלך ההתקפה הושמדו 57 יעדים של ארגון "המדינה האסלאמית" שהיו באזור העיירה אל-באב. גם ירדן ערכה התקפות אוויריות יחד עם ארה"ב בדרום סוריה.

Peshmerga attack IS in Iraq

--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות צבאיים ותקשורתיים בעיראק מסרו ב-4 בפברואר 2017 על הריגתם של יותר מ-40 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי-התאבדות ובקרבות שהיו בצפון עיראק במהלך היממה האחרונה. דוברים צבאיים נוספים מסרו על קרבות עם נפגעים ב-7 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה. דובר ביטחוני אמריקאי מסרו על הריגתם של 200 אזרחים בהפצצות אוויריות אמריקאית שהיו בסוריה ובעיראק בשל טעות בזיהוי. ארגונים לזכויות-אדם בשתי המדינות טוענים שהמספרים גבוהים בהרבה ממה שנמסר בארה"ב.
--
תימן – מלחמת-אזרחים – סעודיה: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-4 בפברואר 2017 על הריגתם של יותר מ-25 בני-אדם בסדרה ארוכה מאוד של הפצצות אוויריות שנערכו ברחבי תימן בידי סעודיה. כמו כן נמסר על קרבות עם נפגעים באזור ג'יזאן בין מיליציות שיעיות לחיילים סעודים הפועלים בגבול המשותף בין שתי המדינות. כמו כן נמסר על הריגתם של יותר מ-13 טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-קאעידה" בידי מיליציות שבטיות הפועלות בדרום-תימן.
--
אפגניסטן – טרור: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-4 בפברואר 2017 על הריגתם של 13 בני-אדם בסדרה של פיגועי-טרור ובקרבות שהיו במהלך היממה האחרונה ברחבי אפגניסטן. מרבית הנפגעים היו אזרחים.
--
הודו – טרור אסלאמי – קשמיר: מקורות צבאיים בהודו מסרו ב-4 בפברואר 2017 על הריגתם של 2 טרוריסטים מוסלמים בהיתקלות שהייתה במהלך היממה האחרונה באזור חבל קשמיר ההודי.
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-4 בפברואר 2017 על הריגתם של 4 טרוריסטים מוסלמים במהלך ניסיון לבצע חטיפה לצורך מיקוח עם השלטונות של פקיסטן. מקורות אחרים מסרו שהמניע עדיין נמצא בחקירה.
--
סודאן – דארפור: מקורות תקשורתיים בחבל דארפור שבסודאן מסרו ב-4 בפברואר 2017 על הריגתם של 3 חיילים בהתקפה של מיליציות אסלאמיות מקומיות הפועלות בחבל.
==

ד"ר יוחאי סלע

1 comment:

shesloth said...

q6i84u8f87 z2b96x3p08 i2g12l7z14 o7r20h5t81 r0s10w4n00 e0g48i6u68