Monday, February 13, 2017

טרור אסלאמי - 188 הרוגים ביממה האחרונה

75 הרוגים בסוריה; 33 טרוריסטים מוסלמים ו-11 אזרחים נהרגו באפגניסטן; 30 הרוגים בעיראק; 25 הרוגים בתימן; 5 קצינים בכירים נהרגו בדרום-סודאן;  4 טרוריסטים מוסלמים, 2 חיילים ואזרח נהרגו בקשמיר; 2 חיילים נהרגו בסומליה; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בניגריה, בסומליה, בסודאן, במאלי, בתימן, בלוב, במצרים, בטורקיה, בקשמיר, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 188 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות מקומיים בסוריה ומקורות ערביים מסרו ב-12 בפברואר 2017 על הריגתם של יותר מ-75 בני-אדם בסדרה של קרבות קשים ובהפצצות אוויריות נרחבות שנערכו במהלך היממה האחרונה ברחבי סוריה. דוברים מקומיים מסרו על הפצצות הדדיות כבדות שהיו באזור מחוז לטקיה במהלך היממה האחרונה. כמו כן נמסר על הקרבות עם נפגעים באזור העיירה אל-באב, בדמשק, בדיר אל-זור, בדרעא, במחוז ריף דמשק, באידליב ובכמישלי.  מקורות ביטחוניים בטורקיה מסרו על הריגתו של חייל טורקי נוסף קרבות שהיו בצפון סוריה. מקורות ממשלתיים בסוריה מסרו על הריגתם של יותר מ-650 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" בקרבות שהיו במזרח חאלב במהלך השבועות האחרונים בשיתוף חיל-האוויר הרוסי.

Battle for al Bab hots up as four forces converge on IS held Syrian town

--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות צבאיים ותקשורתיים בעיראק מסרו ב-12 בפברואר 2017 על הריגתם של יותר מ-30 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי-טרור ובקרבות שהיו במהלך היממה אחרונה ברחבי עיראק. דוברים צבאיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-9 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה. מקורות אזרחיים בעיראק מסרו על הריגתם של 4 אזרחים ושל שוטר אחד מהלך הפגנות אלימות שהיו באזור העיר בגדאד.
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות שיעים וסונים בתימן מסרו ב-12 בפברואר 2017 על הריגתם של יותר מ-25 בני-אדם בסדרה של קרבות ובהפצצות אוויריות שנערכו במהלך היממה האחרונה ברחבי תימן. לפחות מקור סוני אחד מסר שבין ההרוגים היו 5 מאנשי משמרות המהפכה האיראניות שנפגעו בהפצצה אווירית של סעודיה.
--
אפגניסטן – טרור: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-12 בפברואר 2017 על הריגתם של 33 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" בפעילות אווירית יזומה שנערכה בדרום-מזרח אפגניסטן. כמו כן נמסר על הריגתם של 11 אזרחים שנפגעו ככול הנראה מהפצצה אווירית אמריקאית שנערכה באפגניסטן.
--
הודו – טרור אסלאמי – קשמיר: מקורות צבאיים בהודו מסרו ב-12 בפברואר 2017 על הריגתם של 4 טרוריסטים מוסלמים בהיתקלות שהייתה עם חיילים הודים הפועלים באזור בחבל קשמיר ההודי. כמו כן נמסר על הריגתם של 2 חיילים ואזרח אחד בהיתקלות זו.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-12 בפברואר 2017 על הריגתם של 2 חיילים בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" שפעלו נגד בסיס צבאי הנמצא באזור העיר מוגדישו.
--
דרום-סודאן – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים בדרום-סודאן מסרו ב-12 בפברואר 2017 על הריגתם של 5 קצינים בכירים של ממשלת ג'ובה בקרבות שהיו נגד האופוזיציה הפועלת באזור מדינת הנילוס העליון.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: