Thursday, February 9, 2017

טרור אסלאמי - 246 הרוגים ביממה האחרונה

110 הרוגים בעיראק; 90 הרוגים בסוריה; 20 הרוגים באפגניסטן;  15 הרוגים בתימן; 4 מאבטחים נהרגו בסומליה; 4 טרוריסטים מוסלמים מארגון "אבו סיאף" נהרגו בפיליפינים; 2 חיילים טורקים נהרגו בסוריה; אזרח נהרג בקשמיר הפקיסטנית; 6 עובדי הצלב-האדום נרצחו בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" באפגניסטן; 4 רקטות נורו לעבר אילת מצפון-סיני; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בלוב, בסומליה, בתימן, בניגריה, בסודאן, בקשמיר, במאלי, במצרים, בטורקיה, בסוריה, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 246 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות מקומיים בסוריה ומקורות ערביים מסרו ב-8 בפברואר 2017 על הריגתם של כ-90 בני-אדם בסדרה של קרבות ובהפצצות אוויריות שנערכו בידי כל הכוחות הזרים הפועלים בסוריה. ארגוני המורדים מסרו על הוצאתם-להורג של 4 בני-אדם שהיו חברים בארגון "הצבא החדש של סוריה" הנתמך בידי מדינות המערב. על-פי מה שנמסר עד כה, נודע, שהארבעה הסגירו את עצמם לידי ארגון "המדינה האסלאמית" בספטמבר 2016 בשליחות של גורם מערבי במטרה להקים תא מחתרתי בארגון "המדינה האסלאמית" שיעביר מידע לגורמים המוסמכים. ההוצאה-להורג הייתה באזור העיר דיר אל-זור, בה היו נוכחים עשרות מתושבי העיר. מקורות נוספים בסוריה מסרו על עשרות רבות של נפגעים בקרבות שהיו בדרעא, בחאלב, בחומס ובמחוז אדליב. מקורות כורדיים מסרו על קרבות עם נפגעים באזור העיר חסכה. מקורות ערביים מסרו שבין ההרוגים היו יותר מ-40 טרוריסטים מוסלמים מארגון "ג'בהת אל-נוסרה". ארגון "המדינה האסלאמית" מסר על הריגתם של עשרות חיילים סורים בקרבות שהיו בדרום-מזרח חאלב. מקורות ביטחוניים בטורקיה מסרו על הריגתם של 2 חיילים טורקים בקרבות שהיו בצפון סוריה.

Afghanistan: At least 20 killed in blast outside Supreme Court in Kabul

--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות צבאיים ותקשורתיים בעיראק מסרו ב-8 בפברואר 2017 על הריגתם של יותר מ-110 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי-טרור קטלניים, בקרבות ובהפצצות אוויריות שנערכו בצפון עיראק במהלך היממה האחרונה. מקורות צבאיים נוספים מסרו על קרבות עם נפגעים ב-10 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה. דובר צבאי נוסף מסר על יירוט של מל"ט של ארגון "המדינה האסלאמית". מקורות ביטחוניים מערביים מסרו על הריגתם של עשרות טרוריסטים מוסלמים בהפצצה אווירית שנערכה באזור המערבי של העיר מוסול. מקורות נוספים מסרו על הריגתם של חיילים עיראקים בסדרה של פיגועי-התאבדות שהתבצעו במהלך היממה האחרונה ברחבי עיראק.
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות מקומיים בתימן מסרו ב-8 בפברואר 2017 על הריגתם של יותר מ-15 בני-אדם בסדרה של קרבות ובהפצצות אוויריות של סעודיה שנערכו במהלך היממה האחרונה ברחבי תימן. מקורות שיעים בתימן מסרו שסעודיה הגבירה לאחרונה את הפצצותיה האוויריות בתימן במהלך הימים האחרונים.
--
אפגניסטן – טרור: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-8 בפברואר 2017 על הריגתם של 20 בני-אדם – כולל טרוריסטים מוסלמים – בסדרה של פעולות צבאיות יזומות ובפגועי טרור מקומיים שהתבצעו ביממה האחרונה ברחבי אפגניסטן. בין ההרוגים היו 6 עובדי הצלב-האדום שנרצחו בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" בצפון המדינה במהלך סיוע לנפגעים מסופת השלגים שהייתה באזור.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-8 בפברואר 2017 על הריגתם של 4 מאבטחים בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" שפעלו באזור במחוז פונטלנד. ארבעת המאבטחים שנהרגו שמרו על בית-מלון.
--
פיליפינים – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בפיליפינים מסרו ב-8 בפברואר 2017 על הריגתם של 3 טרוריסטים מוסלמים מארגון "אבו סיאף" בפעילות צבאית יזומה שנערכה בדרום הפיליפינים.
--
הודו – קשמיר – פקיסטן: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-8 בפברואר 2017 על הריגתו של אזרח בקשמיר הפקיסטנית מירי של חיילים הודים הפועלים באזור.
--
ישראל – טרור – מצרים - סוריה: מקורות צבאיים בישראל מסרו ב-8 בפברואר 2017 על ירי של 4 רקטות מצפון-סיני לעבר אילת. לא היו נפגעים. 3 רקטות יורטו על-ידי מערכת כיפת-ברזל.  כמו כן נמסר שצה"ל תקפה מטרה של ארגון "ג'בהת אל-נוסרה" באזור רמת-הגולן הסורי בשל ירי של פגז טנק לעבר ישראל.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: