Sunday, August 18, 2013

100 הרוגים בסוריה; 100 הרוגים נוספים במצרים; 17 הרוגים באפגניסטן; 13 הרוגים בניגריה; 9 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בפקיסטן; 7 חיילים נהרגו בעיראק; 4 הרוגים בקניה מטרור אסלאמי; 4 שוטרים נהרגו בתאילנד מטרור אסלאמי; קצין משטרה בכיר נהרג בלוב; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו במצרים, בלבנון, בעיראק, בסוריה, בתימן, בלוב, בסודאן, בסומליה, בקווקז, בקשמיר, בפיליפינים, באפגניסטן ובפקיסטן;
==
סוריה – מלחמת אזרחים: מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-17 באוגוסט 2013 על הריגתם של יותר מ-100 בני-אדם בקרבות קשים מאוד שהיו במהלך היממה האחרונה. עוד נמסר על הריגתם של 11 נוצרים בהתקפות של טרוריסטים מוסלמים על יישובים נוצריים.
--
מצרים – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים במצרים ומוחצה לה מסרו ב-17 באוגוסט 2013 על קרבות רחוב קשים בין כוחות-הביטחון של מצרים לבין אנשי "החים המוסלמים" הפועלים בכל הערים הגדולות של מצרים שבמהלכם נהרגו לפחות 100 בני-אדם נוספים. מאות רבות נפצעו באירועים הללו. כמו כן במהלך היממה האחרונה הוצתו עשרות מבני ציבור וכן נפגעו מבנים השייכים לכנסייה הקופטית. כוחות-הביטחון של מצרים אינם מצליחים למנוע פגיעה בקופטים המהווים כ-10 מיליון מאמינים המתגוררים במצרים. גורמים המקורבים לכנסייה הקופטית מסרו כי רבים מהקופטים שרויים בעוצר בבתיהם מרצון לנוכח הפגיעות הקשות של הימים האחרונים. בלילה האחרון נפגעו עוד 20 כנסיות נוצריות. במהלך החודש האחרון נהרגו כ-1,000 בני-אדם במצרים. פיצוץ אירע ליד הקונסוליה המצרית בבנגאזי. הפגנת מחאה בטורקיה על רקע האירועים במצרים. הממשלה המצרית שוקלת להוציא את תנועת "האחים המוסלמים" מחוץ לחוק.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-17 באוגוסט 2013 על הריגתם של 17 בני-אדם בסדרה של התקפות טרור שהתבצעה בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-17 באוגוסט 2013 על הריגתם של 9 טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן בפעילות צבאית יזומה שנערכה במהלך היממה האחרונה בעקבות ירי של טרוריסטים מוסלמים לעבר אזרחים שנסעו ברכבת. לפחות 3 אזרחים נהרגו בתקרית זו וכן כ-35 בני-אדם נוספים נפצעו.
--
עיראק – טרור: מקורות צבאיים בעיראק מסרו ב-17 באוגוסט 2013 על הריגתם של 7 חיילים מירי של טרוריסטים מוסלמים מארגון אל-קאעידה הפועלים באזור העיר בגדאד.
--
קניה – טרור – סומליה: מקורות רשמיים בקניה מסרו ב-17 באוגוסט 2013 על הריגתם של 4 שוטרים בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" הפועלים בדרום סומליה.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בניגריה מסרו ב-17 באוגוסט 2013 על הריגתם של 13 בני-אדם בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" הפועלים בצפון ניגריה.
--
לוב – טרור: מקורות צבאיים בלוב מסרו ב-17 באוגוסט 2013 על הריגתו של קצין משטרה בכיר מירי של טרוריסטים מוסלמים הפועלים בדרום לוב.
--
תאילנד – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בתאילנד מסרו ב-17 באוגוסט 2013 על הריגתם של 4 שוטרים בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים הפועלים בדרום תאילנד.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

No comments: