Thursday, August 29, 2013

100 הרוגים בסוריה; 80 הרוגים בעיראק; 60 הרוגים באפגניסטן; 24 הרוגים בניגריה; 12 הרוגים בפקיסטן; 5 הרוגים בסומליה; 4 הרוגים בתימן; 4 חיילים נהרגו בקשמיר; 3 חיילים נהרגו באלג'יריה; 2 הרוגים במצרים; קצין בכיר נהרג בקווקז; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בלבנון, במצרים, בסוריה, בעיראק, בתימן, בסומליה, באפגניסטן ובפקיסטן;
==
סוריה – מלחמת אזרחים: מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-28 באוגוסט 2013 על הריגתם של יותר מ-100 בני-אדם ביום נוסף של קרבות ועימותים קטלניים שהיו ברוב הערים המרכזיות של סוריה. כמו כן נמסר על הריגתם של לפחות 20 בני-אדם נוספים משימוש בנשק כימי באזור דמשק במהלך היממה הקודמת. כמו כן נמסר על זרם בלתי-פוסק של פליטים כורדים הבורחים בצפון-מזרח סוריה לכורדיסטן העיראקית. מקורות מקומיים בסוריה מסר כי הצבא הסורי פינה מפקדות צבאיות לקראת התקפה אמריקאית אפשרית על סוריה במהלך הימים הבאים. מרבית בכירי העדה העלווית מתרכזים באזור בעיר לטקיה לקראת ההתקפה האמריקאית. על-פי הערכות אחדות, ארה"ב תתקוף בעיקר בסיסי טילים ומרכזי פיקוד ובקרה של הצבא הסורי. תושבים בכל רחבי סוריה החלו לאגור מוצרי מזון ודלק. גיוס כללי באיראן ובארגון חיזבאללה לקראת ההתקפה האמריקאית. חיזבאללה יתקוף את ישראל על-פי הוראה מאיראן על-פי מידת הנזק שיגרם לסוריה בהתקפה האמריקאית. מקורות בלבנון מסרו על סורים אמידים שהגיעו ללבנון בשל החשש מהתקפה אמריקאית.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-28 באוגוסט 2013 על הריגתם של 36 טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן בפעילות צבאית יזומה שנערכה נגד הארגון. כמו כן נמסר על הריגתם של 10 בני-אדם בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן. במהלך ההתקפה נהרסו לפחות 40 טנקים של כוחות נאט"ו. עוד נמסר על הוצאתם-להורג של 14 בני-אדם בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-28 באוגוסט 2013 על הריגתם של 12 בני-אדם בסדרה ארוכה של התקפות טרור שהתבצעה במהלך היממה האחרונה בידי ארגוני טרור אסלאמיים.
--
עיראק – טרור: מקורות צבאיים בעיראק מסרו ב-28 באוגוסט 2013 על הריגתם של 80 בני-אדם ועל פציעתם של 300 נוספים בסדרה ארוכה של פיגועי טרור שהתבצעה בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון אל-קאעידה הפועלים בכל רחבי עיראק.
--
תימן – טרור: מקורות צבאיים בתימן מסרו ב-28 באוגוסט 2013 על הריגתם של 4 בני-אדם מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון אל-קאעידה.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-28 באוגוסט 2013 על הריגתם של 4 בני-אדם בשתי תקריות טרור שהתרחשו במהלך היממה האחרונה. בין ההרוגים היו 2 חיילים סומלים.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים ותקשורתיים בניגריה מסרו ב-28 באוגוסט 2013 על הריגתם של 24 בני-אדם בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" הפועלים בצפון ניגריה.
--
אלג'יריה – טרור: מקורות צבאיים באלג'יריה מסרו ב-28 באוגוסט 2013 על הריגתם של 3 חיילים מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון אל-קאעידה.
--
מצרים – טרור: מקורות תקשורתיים במצרים מסרו ב-28 באוגוסט 2013 על הריגתם של 2 בני-אדם תומכי מורסי בעימותים קטלניים שפרצו עם כוחות הביטחון של מצרים שפעלו בדרום העיר קהיר.
--
רוסיה – קווקז: מקורות צבאיים ברוסיה מסרו ב-28 באוגוסט 2013 על הריגתו של קצין בכיר מירי של טרוריסטים מוסלמים הפועלים בצפון הקווקז.
--
הודו – קשמיר: מקורות צבאיים בהודו מסרו ב-28 באוגוסט 2013 על הריגתם של 4 חיילים מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי טרוריסטים מוסלמים הפועלים בחבל קשמיר.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

No comments: